Csehy Zoltán: Az opera teste, a test operái : testkoncepciók a kortárs operában – tipológiai vázlat. In: Iskolakultúra, (24) 7-8. pp. 47-58. (2014)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_07-08_047-058.pdf Letöltés (317kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A paródiaként felmutatott operaklisék, kulisszák permanens tartozékai közé kell sorolnunk a negatív testképzeteket, melyek minduntalan felbukkannak részint a humoros, részint az averziós megközelítésekben. Az arisztokratikus és „természetellenes” műfajként elgondolt opera ténylegesen rendelkezik hagyományos értelemben vett manierista többlettel: referencialitása nem a valóságra, hanem a megcélozandó szépségre, tragikumra vagy komikumra irányul, s ezáltal eredendően metafikcióként működik. Épp ezért a test reprezentációja is a sokszoros tükörjáték és függetlenedési aktus keretei közt történik.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 24 |
Szám: | 7-8 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2014 |
Oldalak: | pp. 47-58 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:04 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41777 |
Tétel nézet |