Honnan hová tartunk? : iránytű a szociális fejlődés segítéséhez

Vígh-Kiss Erika Rozália: Honnan hová tartunk? : iránytű a szociális fejlődés segítéséhez. In: Iskolakultúra, (25) 10. pp. 90-94. (2015)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2015_10_10.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2015_10_10.pdf

Download (822kB) | Preview

Abstract

Napjainkban egyre gyakrabban halljuk a ’szociális kompetencia’, ’szociális nevelés’, ’proszociális viselkedés’ kifejezéseket. Az iskolai gyakorlatban a tudás átadása, a tanulásszervezés mellett előtérbe került a szociális kompetencia fejlesztése. Egyre több tanulmány jelenik meg a szociális neveléssel kapcsolatban, ám számos cikk pontatlanságokat tartalmaz. Többek között ezért volt égető szükség egy olyan szintetizáló munkára, ami az eddigi részeredményeket szélesebb kontextusba helyezve újabb összefüggésekre hívja fel a figyelmünket. Mit is jelentenek a fenti fogalmak és hogyan segíthető a gyermekek proszociális viselkedésének fejlődése? A témában való eligazodásban segít Zsolnai Anikó legújabb könyve, A szociális fejlődés segítése.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 25
Number: 10
ISSN: 1215-5233
Date: 2015
Page Range: pp. 90-94
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41756

Actions (login required)

View Item View Item