Juhász Dóra: Melyik életkorban a leghatékonyabb az implicit tanulás? In: Iskolakultúra, (25) 7-8. pp. 117-124. (2015)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2015_07-08_15.pdf Letöltés (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Az oktatásban a szakemberek számára elengedhetetlen fontosságú, hogy a tanítási stratégiáik hatékonyságának érdekében a felnövekvő generáció kognitív képességeiről, így tanulási mechanizmusairól minél szélesebb körű információra tegyenek szert. A legfrissebb kutatási eredmények arra utalnak, hogy a tudatos tanuláson alapuló ismeret-elsajátítás a 11–12 éves korú gyermekek esetében már hatékony tanulási stratégia lehet, azonban kisebb gyermekek esetében a tanulás nem tudatos (implicit) formája lehet a célravezető. Ennek egyik lehetséges oka a két tanulási mechanizmus mögött álló idegrendszeri struktúrák eltérő időbeli érése lehet. Jelen tanulmány elsődleges célja, hogy bemutassa a pedagógiában eddig kevesebb figyelmet kapott implicit tanulási folyamat érésének fejlődését, jelentőségét tárgyaló legfrissebb kutatási eredményeket.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 25 |
Szám: | 7-8 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2015 |
Oldalak: | pp. 117-124 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:04 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41724 |
![]() |
Tétel nézet |