Sajátos nevelési igényű gyermekek az iskolarendszerben, inkluzív nevelés

Tóth-Szerecz Ágnes: Sajátos nevelési igényű gyermekek az iskolarendszerben, inkluzív nevelés. In: Iskolakultúra, (25) 11. pp. 115-120. (2015)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2015_11_09.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2015_11_09.pdf

Download (823kB) | Preview

Abstract

A korábbi évtizedek tendenciájához képest arányaiban több sajátos nevelési igényű, speciális ellátást kívánó gyermek vesz részt a közoktatási intézmények oktatató-nevelő folyamatában, s így az iskola diákjainak összetétele is változatosabb. Korábban sem létezett homogén gyermekcsoport, ám mindeddig nem fektettek nagy hangsúlyt a tanulók eltérő képességrendszerének feltérképezésére. A diagnosztikus eljárások fejlődésének köszönhetően egyre több esetben derülhet fény arra, mi az oka a lemaradó gyermekek teljesítményhátrányainak, s ennek tudatában a pedagógia változatos módszertani eszközeivel képesek hátrányaik kompenzálására.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 25
Number: 11
ISSN: 1789-5170
Date: 2015
Page Range: pp. 115-120
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41693

Actions (login required)

View Item View Item