A kutatásalapú tanárképzés : nemzetközi tendenciák és magyarországi lehetőségek

Csapó, Benő: A kutatásalapú tanárképzés : nemzetközi tendenciák és magyarországi lehetőségek. Iskolakultúra, (25) 11. pp. 3-16. (2015)

[img] Cikk, tanulmány, mű
01.pdf

Download (917kB)

Abstract

Különböző kutatási programok és elemzések egybehangzó következtetése szerint az oktatás hatékonyságának meghatározó tényezője a tanár. Egyetlen oktatási reform sem lehet eredményes a tanárok aktív közreműködése nélkül. Minden oktatási innováció hatása attól függ, mennyire képesek és hajlandóak a tanárok élni az új lehetőségekkel. Miként más elemzések (ld. OECD, 2007a; Csapó, 2007a) mellett a nagy visszhangot kiváltott McKinsey jelentés (Barber és Mourshed, 2007) is rámutatott, a világ legjobban teljesítő oktatási rendszereiben a legfelkészültebb tanárok dolgoznak.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Date: 2015
Volume: 25
Number: 11
Page Range: pp. 3-16
ISSN: 1215-5233
Collection: Folyóiratok
DOI azonosító: https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.11.3
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2018. Oct. 17. 15:44
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41631

Actions (login required)

View Item View Item