A kutatásalapú tanárképzés : nemzetközi tendenciák és magyarországi lehetőségek

Csapó, Benő: A kutatásalapú tanárképzés : nemzetközi tendenciák és magyarországi lehetőségek. Iskolakultúra, (25) 11. pp. 3-16. (2015)

[img] Cikk, tanulmány, mű
01.pdf

Letöltés (917kB)

Absztrakt (kivonat)

Különböző kutatási programok és elemzések egybehangzó következtetése szerint az oktatás hatékonyságának meghatározó tényezője a tanár. Egyetlen oktatási reform sem lehet eredményes a tanárok aktív közreműködése nélkül. Minden oktatási innováció hatása attól függ, mennyire képesek és hajlandóak a tanárok élni az új lehetőségekkel. Miként más elemzések (ld. OECD, 2007a; Csapó, 2007a) mellett a nagy visszhangot kiváltott McKinsey jelentés (Barber és Mourshed, 2007) is rámutatott, a világ legjobban teljesítő oktatási rendszereiben a legfelkészültebb tanárok dolgoznak.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Szerző:
Szerzők
Csapó, Benő
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Dátum: 2015
Kötet: 25
Szám: 11
ISSN: 1215-5233
Gyűjtemény: Folyóiratok
DOI azonosító: https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.11.3
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2018. okt. 17. 15:44
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41631
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet