Mire taníthat a halál? : a halál nevelésfilozófiai megközelítéséről

Karikó Sándor: Mire taníthat a halál? : a halál nevelésfilozófiai megközelítéséről. In: Iskolakultúra, (26) 9. pp. 116-127. (2016)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2016_09_06.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2016_09_06.pdf

Download (285kB) | Preview

Abstract

Bár mindenkinek van halottja, és mindenki tudja, hogy egyszer ő is eltávozik az élők sorából, mégsem beszélünk „direktbe” magáról a halálról. Többnyire hallgatunk róla, mintha szégyellnénk. Ha csak lehet, nagy ívben elkerüljük ezt a témát. Mindenesetre ódzkodunk és félünk tőle. A pedagógia tudománya és a gyakorlati pedagógia – sajnos – egyaránt úgy tesz, mintha ez ügyben nem lenne semmi különösebb mondanivalója, konkrét feladata. Úgy vélem, fölöttébb kényelmes vagy inkább gyáva álláspont ez, a felelős gondolkodás és élni tudás nem fogadja, fogadhatja el a közömbös hozzáállást. És hasonlóképpen: a pedagógiának is illik szakítani a negligáló magatartással. A halálproblematika és a pedagógia kapcsolatának kérdését mindenképpen indokolt feltennünk, és találnunk kell rá valamilyen választ.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 26
Number: 9
ISSN: 1215-5233
Date: 2016
Page Range: pp. 116-127
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41607

Actions (login required)

View Item View Item