Autentikus és élvezetes – múzeumpedagógiai foglalkozások a zsidóságról

Pálmai Dóra: Autentikus és élvezetes – múzeumpedagógiai foglalkozások a zsidóságról. In: Iskolakultúra, (26) 7-8. pp. 129-131. (2016)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2016_07-08_13.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2016_07-08_13.pdf

Download (189kB) | Preview

Abstract

A közoktatási intézmények falai közül kilépve, a tantermi foglalkozásoktól elszakadó lehetőségek, az erdei iskolai, a múzeumi vagy könyvtári foglalkozások izgalmakat rejtenek magukban nemcsak a diákok, hanem a pedagógusok számára is. A tanulók kötetlenebb módon sajátíthatnak el új ismereteket, míg a pedagógusok módszertani tudásukat bővíthetik egy-egy, az oktatási intézmények falain kívül tartott foglalkozással. Emellett fontos, hogy ezek a tanórák is biztosítsák a tanulóknak a központi szabályozásokban meghatározott tananyag elsajátításának lehetőségét. Jelen írásban két olyan tanári kézikönyvet és hozzájuk kapcsolódó munkafüzetet mutatok be, amelyek egy pécsi és egy győri, a zsidóság történelméről, kultúrájáról, hagyományairól szóló kiállításhoz kapcsolódva teljesítik az előző sorokban felsorolt kritériumokat és lehetőségeket.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 26
Number: 7-8
ISSN: 1215-5233
Date: 2016
Page Range: pp. 129-131
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41603

Actions (login required)

View Item View Item