Végh Veronika; Zsigmond Csilla; Elbert Gábor; Nagy Zsolt: Genetikai ismeretterjesztés fontossága óvodában és általános iskolában. In: Iskolakultúra, (26) 5. pp. 99-110. (2016)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2016_05_08.pdf Letöltés (866kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A természettudományos ismeretterjesztés megismertetését már kisgyermekkortól el lehet kezdeni és meg lehet szerettetni a gyermekkel ezeket a képzési területeket. Óvodás korban az érzelmek kifejezetten fontosak a gyermekeknél, ezáltal meghatározó élményeket szerezhetnek egy-egy természettudományos tapasztalat, kísérlet, megfigyelés során, mely emlékek akár a gyermek későbbi érdeklődésére és a tantárgyakhoz való hozzáállására is hatással lehetnek. Számos korábbi kutatási eredmény is alátámasztja, hogy az érdeklődés felkeltése, illetve fenntartása erősebb, ha az tapasztalati tényen alapul, vagy emlékek, érzések fűződnek a jelenséghez, tananyaghoz. Ebben a tanulmányban egy genetikai ismeretterjesztő programot mutatunk be, amely játékosan ismerteti meg az óvodásokkal a genetika érdekességeit. A programban 6 különböző fővárosi óvoda 118 óvodása vett részt.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 26 |
Szám: | 5 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2016 |
Oldalak: | pp. 99-110 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:04 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41589 |
![]() |
Tétel nézet |