Roma Mentor Projekt: a Barát-modell

Bogdán, Péter and Némethné Végh, Judit: Roma Mentor Projekt: a Barát-modell. Iskolakultúra, (26) 5. pp. 63-76. (2016)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2016_05_06.pdf

Download (297kB) | Preview

Abstract

A Roma Mentor Projekt című pedagógiai kísérletnek kevés a szakirodalma Magyarországon, pedig olyan programról van szó, amely méltán kaphatna nagyobb figyelmet is. A kísérlet elemei rendkívüli módon hasonlítanak a Tanoda-modellre, de azzal az eltéréssel, hogy amíg – ideális esetben – a Tanoda-modell egy oktatási intézményen kívüli inter- és multikulturális közeg, amelyben infrastrukturális keretek között teremtik meg a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek számára az értelmiségi családi hátteret, addig a Roma Mentor Projekt az oktatási intézményen belüli – a nevelő-oktató munkára közvetlenebbül is kiható, de szintén infrastrukturális keretek között megvalósított – értelmiségi barát-modell, amelynek keretében egy – általában országosan is közismert – roma entellektüel (helyi nem roma pedagógustársával, iskolai kapcsolattartójával közösen) szocializálja csoportmentorként – származástól függetlenül – a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeket, s ez utóbbi megállapítás akkor is érvényes, ha egyébként a csoport kultúrából meríti.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 26
Number: 5
ISSN: 1215-5233
Date: 2016
Page Range: pp. 63-76
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41587

Actions (login required)

View Item View Item