Egy és két enyhén értelmi fogyatékos tanulót integráló osztályközösségek összehasonlítása

Kiss Dóra and Szekeres Ágota: Egy és két enyhén értelmi fogyatékos tanulót integráló osztályközösségek összehasonlítása. In: Iskolakultúra, (26) 12. pp. 3-15. (2016)

[thumbnail of 01.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
01.pdf

Download (921kB) | Preview

Abstract

Tanulmányunkban egy és két enyhén értelmi fogyatékos tanulót integráló negyedikes és ötödikes osztályok szociogramjainak összevetését és elemzését tűztük ki célul. Olyan kérdésekre keressük a választ, hogy vajon van-e különbség az enyhén értelmi fogyatékos tanulók elfogadásában az egy, illetve két tanulót integráló osztályokban, vagy hogy milyen tényezők befolyásolják az osztályok szerkezeti típusainak alakulását. A szociogramok felrajzolását egy erre a célra fejlesztett szoftver segítségével készítettük el, az elemzésüket pedig a Mérei Ferenc által kidolgozott több szempontú szociometriai módszerrel végeztük. Az eredményeink közül kiemeljük, hogy az enyhén értelmi fogyatékos gyermekek között nem alakul ki kölcsönös kapcsolat, inkább a többségi gyermekek barátságát keresik.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 26
Number: 12
ISSN: 1215-5233
Date: 2016
Page Range: pp. 3-15
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41518

Actions (login required)

View Item View Item