8. és 9. évfolyamos tanulók földrajztanulásának sajátosságai a tanítási módszerekkel összefüggésben

Kecskeméti, Judit and D. Molnár, Éva: 8. és 9. évfolyamos tanulók földrajztanulásának sajátosságai a tanítási módszerekkel összefüggésben. Iskolakultúra, (26) 10. pp. 58-72. (2016)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
04.pdf

Download (336kB) | Preview

Abstract

Napjainkban egyre inkább fokozódik a tanulás iránti érdeklődés, hisz a gyarapodó társadalmi és gazdasági változások indokolttá teszik, hogy az oktatási rendszerből olyan tanulók kerüljenek ki, akik hatékonyan tudnak alkalmazkodni a munkaerő-piaci változásokhoz (D. Molnár, 2013). Ennek egyik feltétele, hogy a tanulók a tanulás komplex rendszerének eredményes működtetése érdekében megfelelő tanulási stratégiákat sajátítsanak el az iskolában, melyet hatékony motivációs összetevőkkel képesek párosítani. Ugyanakkor az is lényeges, hogy a pedagógusok hatékony tanítási stratégiákat alkalmazzanak, melyekkel segíthetik a diákokat a tanulás folyamatában és a tananyag megértésében (vö. Bekéné, 2012; Tóthné, 2011).

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 26
Number: 10
ISSN: 1215-5233
Date: 2016
Page Range: pp. 58-72
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41517

Actions (login required)

View Item View Item