Hegedűs Roland: Tizedik osztályos tanulók teljesítményének területi különbségei. In: Iskolakultúra, (26) 12. pp. 16-30. (2016)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
02.pdf Download (2MB) | Preview |
Abstract
A kutatás célja, hogy feltárja az Országos kompetenciamérésben (OKM) tapasztalható területi különbségeket, így beazonosíthatóvá válnak azok a területegységek, ahol magasabb a tanulói teljesítmény, és ahol lényegesen alacsonyabb. Mindemellett kíváncsiak voltunk arra is, hogy a tanulók a családi háttérnek megfelelően teljesítenek-e, vagy attól nagymértékben eltérnek. Ennek vizsgálatára lineáris regressziót használtunk. Eredményeink azt mutatják, hogy az országon belüli társadalmi-gazdasági megosztottságot a tanulói teljesítmény is követi: míg a magas teljesítmény jellemzően az ország északnyugati területein és a főváros környékén jelenik meg, addig az alacsony teljesítmény az ország északkeleti területén és a Dráva mentén látható. A Bács-Kiskun és Csongrád megyében élő diákok ugyanakkor az elvártnál jobban teljesítenek, aminek köszönhetően az ország egyik legjobban teljesítő térségévé válik ez a terület.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 26 |
Number: | 12 |
ISSN: | 1215-5233 |
Date: | 2016 |
Page Range: | pp. 16-30 |
Date Deposited: | 2018. Jul. 06. 15:34 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:04 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41507 |
Actions (login required)
View Item |