Tizedik osztályos tanulók teljesítményének területi különbségei

Hegedűs Roland: Tizedik osztályos tanulók teljesítményének területi különbségei. In: Iskolakultúra, (26) 12. pp. 16-30. (2016)

[thumbnail of 02.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
02.pdf

Download (2MB) | Preview

Abstract

A kutatás célja, hogy feltárja az Országos kompetenciamérésben (OKM) tapasztalható területi különbségeket, így beazonosíthatóvá válnak azok a területegységek, ahol magasabb a tanulói teljesítmény, és ahol lényegesen alacsonyabb. Mindemellett kíváncsiak voltunk arra is, hogy a tanulók a családi háttérnek megfelelően teljesítenek-e, vagy attól nagymértékben eltérnek. Ennek vizsgálatára lineáris regressziót használtunk. Eredményeink azt mutatják, hogy az országon belüli társadalmi-gazdasági megosztottságot a tanulói teljesítmény is követi: míg a magas teljesítmény jellemzően az ország északnyugati területein és a főváros környékén jelenik meg, addig az alacsony teljesítmény az ország északkeleti területén és a Dráva mentén látható. A Bács-Kiskun és Csongrád megyében élő diákok ugyanakkor az elvártnál jobban teljesítenek, aminek köszönhetően az ország egyik legjobban teljesítő térségévé válik ez a terület.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 26
Number: 12
ISSN: 1215-5233
Date: 2016
Page Range: pp. 16-30
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41507

Actions (login required)

View Item View Item