A gyógypedagógia változó identitása : paradoxonok és dilemmák a kultúra és a tér nézőpontjából

Artiles, Alfredo J.: A gyógypedagógia változó identitása : paradoxonok és dilemmák a kultúra és a tér nézőpontjából. Iskolakultúra, (16) 10. pp. 3-35. (2006)

[img] Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2006_10_003-035.pdf

Download (345kB)

Abstract

E tanulmány paradoxonokat és dilemmákat azonosít, amelyekkel azok a gyógypedagógiai kutatók és gyakorlati szakemberek kerülnek szembe, akik megpróbálnak társadalmilag igazságos oktatási rendszert teremteni egy olyan társadalomban, amelyet egyre összetettebb különbségek jellemeznek. A szerző amellett érvel, hogy a kutatói párbeszéd két legfőbb területének (az inklúziónak és a felülreprezentáltságnak) egy teljesebb dialógusban kellene találkoznia és fel kell ismerniük azt a „zavaró csöndet”, amely a két szakirodalmi rendszeren belül és közöttük fennáll. Az elemzést az oktatási reformmal kapcsolatos jelenlegi erőfeszítések és kétségek szélesebb politikai kontextusába belehelyezve, a szerző széleskörű áttekintést nyújt egy sokrétegű kultúráról és térről.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Date: 2006
Volume: 16
Number: 10
Page Range: pp. 3-35
ISSN: 1215-5233
Collection: Folyóiratok
Date Deposited: 2018. Jul. 09. 11:05
Last Modified: 2018. Oct. 17. 15:46
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41115

Actions (login required)

View Item View Item