Artiles Alfredo J.: A gyógypedagógia változó identitása : paradoxonok és dilemmák a kultúra és a tér nézőpontjából. In: Iskolakultúra, (16) 10. pp. 3-35. (2006)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2006_10_003-035.pdf Letöltés (345kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
E tanulmány paradoxonokat és dilemmákat azonosít, amelyekkel azok a gyógypedagógiai kutatók és gyakorlati szakemberek kerülnek szembe, akik megpróbálnak társadalmilag igazságos oktatási rendszert teremteni egy olyan társadalomban, amelyet egyre összetettebb különbségek jellemeznek. A szerző amellett érvel, hogy a kutatói párbeszéd két legfőbb területének (az inklúziónak és a felülreprezentáltságnak) egy teljesebb dialógusban kellene találkoznia és fel kell ismerniük azt a „zavaró csöndet”, amely a két szakirodalmi rendszeren belül és közöttük fennáll. Az elemzést az oktatási reformmal kapcsolatos jelenlegi erőfeszítések és kétségek szélesebb politikai kontextusába belehelyezve, a szerző széleskörű áttekintést nyújt egy sokrétegű kultúráról és térről.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 16 |
Szám: | 10 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2006 |
Oldalak: | pp. 3-35 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 09. 11:05 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:07 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41115 |
![]() |
Tétel nézet |