Zalán: Lapvég. In: Iskolakultúra, (9) 1. p. 112. (1999)
Adey Philip: Gondolkodtató természettudomány : a természettudomány, az általános gondolkodási képesség kapuja. In: Iskolakultúra, (9) 10. pp. 33-45. (1999)
Adorján Ferencné: A teknős tartja a hátán a világot. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 92-95. (1999)
Adorján Richárd: Költségeink haszna, avagy haszontalanságunk költségei : költség-haszon elemzés az oktatás területén: egy kecskeméti iskolaépítési példa. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 11-22. (1999)
Agyagási Klára: K voprosu ob étnogeneze marijcev. In: Acta Orientalia Academiae Scientiarum Hungaricae, (52). pp. 293-307. (1999)
Agyagási Klára: Megjegyzések a szó(tag)harmóniáról az óorosz deg"t' 'kátrány' szó kelet-európai vándorlása kapcsán. In: Magyar nyelvjárások, (34). pp. 41-48. (1999)
Agyagási Klára: V. P. Ivanov, Čuvašskaja diaspora. Rasselenie i čislennost' : etno-geografičeskij spravočnik. In: Ethnica, (1). pp. 22-23. (1999)
Agyagási Klára: Volga-vidéki etimológiák II. In: Folia Uralica Debreceniensia, (6). pp. 3-13. (1999)
Agyagási Klára: A cseremisz etnogenezis rekonstrukciójához. In: Ünnepi kötet Szabó László tiszteletére. pp. 85-94. (1999)
Andor Mihály: A kétféle diploma. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 46-54. (1999)
Andor Mihály: A könyv mint a kulturális tőke mutatója. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 62-70. (1999)
Andor Mihály; Liskó Ilona: Iskolaválasztás és mobilitás. ISBN 963 0397 420
Arató László: Mikszáth, a nagymester. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 20-28. (1999)
Arday István: Környezetvédelem a földrajz tanításában. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 80-91. (1999)
Aszalós János: A korrupcióról. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 76-85. (1999)
B. Fejes Katalin: Egy mondatszerkezet-típus használata a Természetismeret 6. (Fizika és kémia) című tankönyv szövegében. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 76-78. (1999)
Bagu Balázs: Reformpedagógiai törekvések Kárpátalja magyar iskoláiban. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 87-91. (1999)
Bajomi Iván: Az elsőbbséget élvező oktatási körzetek Franciaországban. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 115-117. (1999)
Ballér Endre: A hazai neveléstudományról : diszciplináris elemzés. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 4. pp. 425-456. (1999)
Balogh Lídia: Pósa bácsi postája. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 103-109. (1999)
Balázs Éva: Területi tervezés a közoktatásban. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 52-66. (1999)
Bednanics Gábor: Ambivalenciák filozófusa : új könyv Descartes-ról. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 101-103. (1999)
Bednanics Gábor: Mit jelent "olvasni"? In: Iskolakultúra, (9) 2. pp. 98-103. (1999)
Bence Erika: Szerb Antal Magyar irodalomtörténetének 19. század-képe. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 57-70. (1999)
Benkes Réka; Vass László: Gutenbergtől a Neumann-univerzum felé : a Magyar Elektronikus Könyvtár és a Sulinet. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 77-80. (1999)
Benkes Réka; Vass László: Kogníció és hipermediális kommunikáció : informatika és honismeret. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 83-92. (1999)
Benkes Valéria; Vass László: Fizika felkészítő - digitálisan. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 90-93. (1999)
Benkes Zsuzsa: A tankönyvi szövegek tipografizálásával kapcsolatos kreatív gyakorlat. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 81-86. (1999)
Berta Tibor: Az anyanyelv hatásának tükröződése a spanyol névszórendszerben a magyar tanulóknál. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 98-103. (1999)
Bogdanoviç Nebojsa; Verbiç Srdjan: Hallgatói kutatási programok : a tehetséges hallgatók képzésének legjobb módja. In: Iskolakultúra, (9) 10. pp. 83-85. (1999)
Bogoly József Ágoston: A magyar nyelv mondatainak megértési modellje : a kognitív tudomány és a kísérleti pszicholingvisztika interpretációs elméleteinek komparatisztikája. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 3-13. (1999)
Bogoly József Ágoston: A reflektált intertextuális olvasásmód kiterjesztése : Karl Mannheim művéről a szövegközöttiség és a kánonképződés elméleti nézőpontjából. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 70-78. (1999)
Bohár András: Kultúrkritika és esztétikai konzervativizmus. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 106-108. (1999)
Bohár András: Kultúrkritika és esztétikai konzervativizmus. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 134-136. (1999)
Boldizsár Ildikó: A BIT-agyú gyerekek és a mese. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 69-71. (1999)
Bonifert Domonkosné: Bemutatjuk a szegedi fizikatankönyveket. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 70-71. (1999)
Bors Lídia: A pécsi nyolcadik osztályosok idegen nyelvi tudásának értékelése. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 3. pp. 289-306. (1999)
Budai Ilona: A néphagyomány szerepe a pedagógiai munkában. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 102-106. (1999)
Bujtás László zsigmond: A gályarab prédikátorok és Frans Burman levélváltása. In: Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (6). pp. 35-74. (1999)
Bukta Katalin: Fekete Hajnal, Major Éva és Nikolov Marianne (szerk.): English Language Education in Hungary: A Baseline Study : The British Council Hungary, 1999. 257 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 2. pp. 210-212. (1999)
Bán Ervin: Louis Porcher et Dominique Groux: L'apprentissage précoce des langues : Presses Universitaires de France, Paris, 1998. 128 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 2. pp. 212-213. (1999)
Báthory Zoltán: Természettudományos nevelésünk - változó magyarázatok. In: Iskolakultúra, (9) 10. pp. 46-54. (1999)
Békési Kálmán: Pulliam, John D. - Van Patten, James: History of Education in America : Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey and Columbus, Ohio 1998. 334 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 3. pp. 349-351. (1999)
Bóta Margit: Tehetségnevelés: a család szerepe és kapcsolata az iskolával. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 89-93. (1999)
Bóta Margit; Dávid Imre: Az érem két oldala : tanári és tanulói vélemények a tehetségről. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 14-23. (1999)
Cs. Czachesz Erzsébet: Az olvasásmegértés és tanítása. In: Iskolakultúra, (9) 2. pp. 3-15. (1999)
Csapó Benő: Az értelmi képességek fejlesztésének történelmi-társadalmi kontextusa. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 3-15. (1999)
Csapó Benő: Természettudományos nevelés: híd a tudomány és a nevelés között. In: Iskolakultúra, (9) 10. pp. 5-17. (1999)
Csekő Ernő: Az érettségiről - 1902-ben. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 110-112. (1999)
Csikós Csaba: Eretnek gondolatok a filozófiáról. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 39-46. (1999)
Csillag Ferenc: "Belülről és kívülről" : mai szemmel egy tizenöt évvel ezelőtti zenepedagógiai oktatási kísérletről. In: Iskolakultúra, (9) 2. pp. 59-68. (1999)
Csizér Kata; Dörnyei Zoltán; Nyilasi Emese: Az általános iskolások nyelvtanulási attitűdjei és nyelvválasztása Magyarországon : az orosztól az angolig? In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 2. pp. 193-204. (1999)
Csoma Gyula: Kihívások és funkciók : teoretikus kommentár Durkó Mátyás új könyvéhez. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 61-65. (1999)
Csorba Csaba: Honismereti tankönyvek. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 116-119. (1999)
Csányi Erzsébet: Mese-beszéd: önreflexióaz antik regényben. In: Iskolakultúra, (9) 2. pp. 89-92. (1999)
Csíkos Csaba: Iskolai matematikai bizonyítások és a bizonyítási képesség. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 1. pp. 3-21. (1999)
Csíkos Csaba: Nem-paraméteres statisztikai módszerek alkalmazási lehetőségei a pedagógiai kutatásban. In: Iskolakultúra, (9) 2. pp. 113-119. (1999)
Csősz József: Iskolakultúra - olvasáskultúra. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 106-108. (1999)
Danka Krisztina: A "Kérdés" és a "Felelet" embere : hindu mitológiai elemek Szabó Lőrinc és Weöres Sándor költészetében. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 79-90. (1999)
Demény Lajos: Magyarságtörténet a honfoglalás előtti században [könyvismertetés]. In: A hét : társadalmi, politikai, művelődési hetilap, (30) 6. p. 9. (1999)
Deák Ferenc: Gnóthi szeauton. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 88-96. (1999)
Deák Gábor: Kékes Szabó Mihály és Pukánszky Béla: Tanárképzés a kolozsvári-szegedi Ferenc József Tudományegyetemen (1872-1934) : a tantervelmélet forrásai 20. Országos Közoktatási Intézet, Budapest, 1998. 324 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 1. pp. 108-111. (1999)
Donáth Péter: Oktatáspolitika és tanárképzés az első Nagy Imre-kormány idején. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 1. pp. 71-95. (1999)
Durkó Mátyás; Szabó József: Az ezredforduló kihívása: az integráló andragógia. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 3. pp. 307-321. (1999)
Dér Katalin: Értelmezéstani elvek a Bibliában. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 96-103. (1999)
Erdei Klára: Hungaricumok XVI-XVII. századi észak-német magánkönyvtárakban. In: Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (6). pp. 161-174. (1999)
F. Dárdai Ágnes: Tankönyvelemzési modellek a nemzetközi tankönyvkutatásban. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 44-53. (1999)
Faludi Szilárd: Dr. Gáspár László: Neveléselmélet : Okker Kiadó, Budapest, 1997. 175 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 1. pp. 107-108. (1999)
Fodor László: Jegyzetek az interkulturális nevelésről. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 91-99. (1999)
Fábry Béla: Átalakulás Fóton. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 96-100. (1999)
Fáy László: Rendhagyó filozófiaóra IV. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 47-61. (1999)
Fóris Ágota: Egy olasz nyelvészeti antológiáról. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 106-108. (1999)
Fóris Ágota: A Galilei-per megítélése. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 20-28. (1999)
Fóris Ágota: Tudománytörténeti remeklések. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 71-74. (1999)
Fóris Ágota: A rendkívüli és az átlagos elme. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 112-114. (1999)
Földesi Tamás; Földesy Gyöngyi: Az emberi jogok dilemmái. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 3-11. (1999)
Füle Sándor: Az iskolai napközi otthonok 20. századi fejlődése. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 54-60. (1999)
Füllér Gizella: Tehetséggondozás korai gyermekkorban?! In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 32-38. (1999)
G. Havas Katalin: Gondolkodni kell tanítanunk! In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 76-80. (1999)
Garai Zsolt: Az oktatási mező és játékosai. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 87-89. (1999)
Gecsei Kolos: A nemi nevelés koncepciói a századelőn. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 118-124. (1999)
Gintli Tibor: A szent Lehetetlenség. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 92-95. (1999)
Gordon Győri János: Ellen Winner: Gifted children: Myths and realities : Basic books, 1996. 449 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 2. pp. 205-210. (1999)
Gordon Győri János: A közvetlen gondolkodási készség-fejlesztés pedagógiája az elmúlt évtizedek nemzetközi gyakorlatában. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 16-35. (1999)
Györffy Miklós: A költő és hazája : Thomas Bernhard és Ausztria. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 151-155. (1999)
Gáspár Csaba László: A személy megismeréséről : kísérlet a hit-szeretet-remény filozófiai rekonstrukciójára. In: Iskolakultúra, (9) 2. pp. 16-29. (1999)
Géczi János: Egy szempont a biológia-tankönyvek szövegének és illusztrálásának vizsgálatához. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 55-69. (1999)
Géczi János: A tudás forrása: a kert. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 3. pp. 221-243. (1999)
Gócza Anita: Menuhin-program a toleranciáért. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 108-109. (1999)
Gút Erika: A nyugati fríz kisebbség túlélési esélyei Hollandiában. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 101-104. (1999)
H. Nagy Péter: Az Ady-líra poétikai dilemmái : alakulástörténeti vázlat. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 70-82. (1999)
H. Nagy Péter: Szociális struktúrák - az önépítés alakzatai : a társadalom és a jog autopoietikus felépítése. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 80-86. (1999)
H. Nagy Péter: Szociális struktúrák mint az önépítés alakzatai : a társadalom és a jog autopoietikus felépítése. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 125-131. (1999)
Hajda Balázs: A hazai Foucault-recepció lehetőségei. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 108-110. (1999)
Halmai Tamás: Az elhagyott horizont. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 111-113. (1999)
Halmai Tamás: Műfajelmélet helyett: műfajelméleti gondolkodás. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 80-82. (1999)
Halász Gábor: A pedagógusok továbbképzése: az oktatásfejlesztés eszköze. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 108-117. (1999)
Hegedűs Irén: Linguistic palaeontology: for and against. In: Nostratic : examining a linguistic macrofamily / edited by Colin Renfrew, Daniel Nettle. pp. 257-267. (1999)
Hobson Art: Releváns fizikát mindenkinek! : társadalmi témák a fizikában. In: Iskolakultúra, (9) 10. pp. 108-113. (1999)
Hoffmann Rózsa: A minőségbiztosítás konfliktusai az iskolavezetésben. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 100-107. (1999)
Honffy Pál: Két könyv a szépről. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 69-71. (1999)
Horváth Szilárdné: Amiben világelsők vagyunk : az Internet iskolai, oktatási felhasználása. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 124-127. (1999)
Hovanyecz László: István, a király. Kristó Gyula: A tizenegyedik század története [könyvismertetés]. In: Népszabadság : országos napilap, (57) 200. p. 29. (1999)
Huszár Zsuzsanna: Hogyan építsünk tanösvényt? In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 105-106. (1999)
Illés Jenő: A Dózsa György című dráma és a Dózsa-alak Illyés Gyula életművében. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 66-69. (1999)
Ivanics Mária: Tatár kémszolgálat az 1663-as magyarországi hadjáraton. In: Információáramlás a magyar és török végvári rendszerben. pp. 207-226. (1999)
Iványi Jozefa: A Bauhaus pedagógiájáról. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 33-41. (1999)
Iványi Jozefa: A Bauhaus pedagógiájáról. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 94-102. (1999)
Janhunen Juha Antero: Curriculum vitae. (1999)
Johanson Lars: Cognates and copies in Altaic verb derivation. In: Language and literature - Japanese and the other Altaic languages : studies in honour of Roy Andrew Miller on his 75th birthday / edited by Karl H. Menges and Nelly Naumann. (1999)
Juhász Erika; Márkus Edina: Természettudományos tévképzetek iskolai vizsgálata. In: Iskolakultúra, (9) 10. pp. 97-103. (1999)
Józsa Krisztián: Harold F. O'Neil és JR. Michael Drillings (szerk.): Motiváció: elmélet és kutatás : Vince Kiadó, Budapest, 1999. 324 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 4. pp. 459-462. (1999)
Józsa Krisztián: Mi alakítja az énértékelésünket fizikából? In: Iskolakultúra, (9) 10. pp. 72-80. (1999)
Kamarás István: Mikor lőhető le a zongorista? : a művészeti értékközvetítés erkölcsi dilemmái. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 71-79. (1999)
Kapcsáné Németi Júlia; Szabó Imre: Az értelmi fogyatékos tanulók iskolai nevelése : az Ember és Társadalom műveltségterület jelentősége. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 36-45. (1999)
Karikó Sándor: Az "ifjúság" elvétele vagy trónra emelése? In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 10-19. (1999)
Karikó Sándor: A nevelésfilozófia polgárjogáért. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 104-105. (1999)
Keresztes György: Középiskolai filozófia oktatási kísérlet Törökbálinton. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 179-184. (1999)
Kiss Antal: Arany János moza-ikon : (Sóhajversek...?). In: Iskolakultúra, (9) 2. pp. 93-97. (1999)
Kiss Judit; Péntekné Weinelt Beáta; Török Gábor: Adalékok a szombathelyi középiskolások mozgókép-kultúrájához. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 161-165. (1999)
Kiss Tihamér: Erkölcsi személyiséggé fejlesztés óvodai és iskolai foglalkozásokon. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 23-31. (1999)
Kocsis Mihály: Weszely Ödön munkássága a Magyar Királyi Erzsébet Tudományegyetemen. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 114-125. (1999)
Kontra József: A gondolkodás flexibilitása és a matematikai teljesítmény. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 2. pp. 141-155. (1999)
Kontra József: A matematika osztályzatok és a tanulók tantárgyhoz való viszonya. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 3-10. (1999)
Korom Erzsébet: A naiv elméletektől a tudományos nézetekig. In: Iskolakultúra, (9) 10. pp. 60-71. (1999)
Kovács Imre: Ének-szóval. In: Iskolakultúra, (9) 11. p. 107. (1999)
Kozma Tamás; Forray R. Katalin: Az oktatáspolitika regionális hatásai. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 2. pp. 123-139. (1999)
Krausz Katalin: Művészet és freudizmus. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 26-32. (1999)
Krausz Katalin: Művészet és freudizmus. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 111-117. (1999)
Kristó Gyula: Szakály Ferencre emlékezve. In: Délmagyarország, (206) 89. p. 9. (1999)
Kristó Gyula: Szeged ünnepe. In: Délmagyarország, (117) 89. p. 7. (1999)
Kárpáti Andrea: Beszámoló az MTA Pedagógiai Bizottsága "Informatika az Oktatásban" Albizottsága megalakulásáról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 3. pp. 359-360. (1999)
Kéri Katalin: Alapfokú oktatás a középkori iszlám világban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 1. pp. 61-69. (1999)
Kéri Katalin: Az írott szó csendes birodalma : könyvek és könyvtárak a középkori iszlám világban. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 29-41. (1999)
Kéri Katalin: Medreszék a középkori iszlám világban. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 29-39. (1999)
Kókay György: Neveléstudomány a felvilágosodás korában. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 67-68. (1999)
Kós Krisztina: Az elmélet metamorfózisa. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 83-84. (1999)
Köteles Sándor: Az MVM Rt. bemutatóterme. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 114-116. (1999)
Kőszegi Bertalanné: Differenciálás csoportmunkában alsós matematika órákon. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 75-78. (1999)
L. Erdélyi Margit: A kultúraközvetítés lehetőségei filológiai szakon: új szlovákiai hungarológiai műhely. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 112-116. (1999)
L. Erdélyi Margit: A kultúraközvetítés lehetőségei filológiai szakon: új szlovákiai hungarológiai műhely. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 129-133. (1999)
Lakatos T. József: A hiány hiánya : két könyv a gyermek- és ifjúsági irodalomról. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 104-106. (1999)
Lannert Judit; Örkény Antal; Szabó Ildikó: Európai értékek, európai orientációk: magyar középiskolások értékorientációi egy empirikus kutatás tükrében. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 3-17. (1999)
Laucsek István: Süss fel nap! In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 106-108. (1999)
Lipócziné Csabai Sarolta: Társadalmi változások ábrázolása a kortárs ifjúsági regényben. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 72-75. (1999)
Liskó Ilona: A különleges szakiskolák. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 165-170. (1999)
Loboczky János: A modern hermeneutikai filozófia és az "esztétikai nevelés". In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 57-61. (1999)
Láng Benedek: Két alkímiai fragmentum sorsáról. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 42-54. (1999)
Láng Eszter: Barangolások az északi reneszánsz útjain. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 108-112. (1999)
Lükő István: Technikai fejlődés és társadalom. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 55-60. (1999)
Lőrincz Csongor: A retorika temporalitása : az eltévedt lovas mint intertextus. In: Iskolakultúra, (9) 2. pp. 69-81. (1999)
Lőrinczné Thiel Katalin: Maszkjáték és stílus Nietzsche és Hamvas Béla életművében. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 49-56. (1999)
Makk Ferenc: A magyarok Ungri nevéről : gépelt kézirat. (1999)
Marx György: A természettudomány tanításának új erkölcsi feladatai. In: Iskolakultúra, (9) 10. pp. 55-59. (1999)
Mechlová Erika; Kriafalusi Dana: Információs és kommunikációs technikák a természettudományos oktatásban. In: Iskolakultúra, (9) 10. pp. 81-82. (1999)
Mesterházi Márton: Dujuszpik... In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 102-106. (1999)
Mihály Ottó: Dilemmák és tézisek avagy tézisek a dilemmáról. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 94-98. (1999)
Molnár Balázs: Szeged máig adósa Szent-Györgyinek. A Nobel-díjas tudós hagyatéka az egyetem könyvtárában kartondobozokban pihen. In: Népszabadság : [Dél-Alföld mell.], (57) 193. p. 3. (1999)
Molnár Attila: Felzárkóztató program egy új módszer segítségével. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 171-173. (1999)
Molnár Gyöngyvér: Einhorn Ágnes: Német nyelv. Mérés - értékelés - vizsga 5. : vizsgatárgyak, vizsgamodellek I. : Országos Közoktatási Intézet, Budapest, 1998. 452 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 3. pp. 351-354. (1999)
Molnár Gyöngyvér: A tanulás és tanítás kutatásának időszerű kérdései: milyen problémákkal foglalkozik a Learning and Instruction című folyóirat 1998-as évfolyama? In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 18-32. (1999)
Molnár László: Holnap matekóra... In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 92-95. (1999)
Molnár László: "Ukasar-urapon, aháge tokále, bulan guliba" : fejezetek a számrendszerek történetéből. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 52-59. (1999)
Molnár Renáta; Szekeres Róbert: Számok a jogban. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 188-195. (1999)
Molnár Zsuzsa: Mit tudnak a középiskolások mechanikából? In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 35-43. (1999)
Murádin Jenő: Vágó Gábor (1894-1968). In: A Móra Ferenc Múzeum Évkönyve Történeti Tanulmányok (Studia Historica 2.). pp. 549-567. (1999)
Mátyás Judit: Norbert Boteram (szerk.): Interkulturelles Verstehen und Handeln : Centaurus - Verlagsgesellschaft Pfaffenweiler, 1993. 360 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 1. pp. 111-114. (1999)
Mészáros Kálmán: Egy ajánlható történelem tankönyv és munkafüzet. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 120-123. (1999)
Nagy József: Egyéniségfejlesztés. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 3-18. (1999)
Nagy József: Oktatáspolitika: viták és távlatok. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 24-34. (1999)
Nagy József: A kognitív készségek és képességek fejlesztése. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 14-26. (1999)
Nagy Júlia: XVII-XVIII. századi református iskoladrámáink szerepe a nevelésben és az oktatásban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 4. pp. 375-387. (1999)
Nagy Lászlóné: Hogyan sajátították el a tanulók "Az élővilág és a környezet" témakör tananyagát? : egy fogalomfejlődési vizsgálat tanulságai. In: Iskolakultúra, (9) 10. pp. 86-96. (1999)
Nagy Lászlóné: A biológiai alapfogalmak fejlődése 6-16 éves korban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 3. pp. 263-288. (1999)
Nagy Mária: Jászok világa, jászok a világban. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 101-102. (1999)
Nagy Péter Tibor: Vallásos nevelés 1949 előtt. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 4. pp. 389-412. (1999)
Nahalka István; Kotschy Beáta; Lénárd Sándor; Szivák Judit; Golnhofer Erzsébet; Réthy Endréné; Petriné Feyér Judit; Falus Iván; Vámos Ágnes: A pedagógusok gyakorlati, mesterségbeli tudása. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 36-75. (1999)
Nyíri András: Elitiskola, 1949-1954 : egy szociológiai kötet margójára. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 86-93. (1999)
Németh András; Pukánszky Béla: Magyar reformpedagógiai törekvések a XX. század első felében. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 3. pp. 245-262. (1999)
Nóbik Attila: Szabolcs Éva: Tartalomelemzés a gyermekkortörténet kutatásában : gyermekkép Magyarországon 1868-1890. : Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1999. 115 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 4. pp. 457-459. (1999)
Oláh Attila: A tökéletes élmény megteremtését serkentő személyiségtényezők serdülőkorban. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 15-27. (1999)
P. Vásárhelyi Judit: Magyarország könyvkultúrája a kezdetektől 1730-ig. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 77-79. (1999)
Panek József: Szellemi kaland a millenniumra : Kristó Gyula professzor újabb ünnepre készül. In: Délmagyarország, (89) 156. p. 6. (1999)
Papp Ferenc: Szekták - új vallási jelenségek. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 104-107. (1999)
Papp Katalin: Természettudományos nevelés a 21. században: Nemzetközi Konferencia, Szeged, 1999. június 22-25. In: Iskolakultúra, (9) 10. pp. 3-4. (1999)
Petriné Feyér Judit: Hogyan tovább didaktikaoktatás? In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 2. pp. 215-217. (1999)
Petőfi S. János: Megjegyzések egy tankönyv globális tipográfiai struktúrájához. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 79-80. (1999)
Pléh Csaba: A konstrukcionizmus és a pszichológia. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 3-14. (1999)
Porció Tibor: Béla Bartók's Anatolian folk music collection : a report on a Ph.D. dissertation defended on the 16th February 1999 at the University of Szeged. In: Acta Orientalia Academiae Scientiarum Hungaricae : a Magyar Tudományos Akadémia orientalisztikai közleményei. pp. 97-100. (1999)
Prudits Ella; Vári Erzsébet: Az egyetemes virágzás festője : Pavel Filonov (1883-1941). In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 42-48. (1999)
Prudits Ella; Vári Erzsébet: Az egyetemes virágzás festője : Pavel Filonov (1883-1941). In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 103-110. (1999)
Pukánszky Béla: Mészáros István: Die Geschichte des Tausendjährigen Ungarischen Schulwesens : Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1999. 188 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 3. pp. 355-357. (1999)
Pukánszky Béla: Schneller István morálpedagógiai rendszere : a háromlépcsős etikai fejlődés. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 40-51. (1999)
Pukánszky Béla: "Utazás a szobában" gyermeküket tanító apák a XIX. században. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 1. pp. 97-106. (1999)
Pál Tamás: Kooperatív iskola? : a szervezeti viselkedés fejlesztése. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 119-126. (1999)
Péczely Dóra: Az újraolvasás lehetőségei és az irodalmi kánonok. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 95-97. (1999)
Péteri Annamária: 1848/49 mártírjai. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 112-113. (1999)
Radnóti Katalin: Joy Palmer - Philip Neal: A környezeti nevelés kézikönyve : Körlánc Környezeti Nevelési Program 1998, InfoGroup Kft. Könyvek 7. 252 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 1. pp. 115-116. (1999)
Radnóti Katalin: Tudományfilozófiai tanulmányok. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 184-187. (1999)
Radnóti Katalin; Wagner Éva: A természettudományos nevelés gyakorlati problémái. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 3. pp. 323-342. (1999)
Raju Tonse N. K.: The Nobel chronicles. 1937: Albert von Szent-Györgyi (1893-1986). In: The Lancet, (353) 9151. p. 508. (1999)
Reök György: Iskolapszichológiai munka a Remetekertvárosi Általános Iskolában. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 94-100. (1999)
Rozgonyiné Molnár Emma: Fizikatankönyvek anyanyelvi bírálatáról. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 72-75. (1999)
Rácz I. Péter: "mi végre az olvasás, mi végre a könyv?". In: Iskolakultúra, (9) 2. pp. 85-88. (1999)
Rátkai Árpád: Nem magyar gyerekek Szeged oktatási intézményeiben : módszer a közoktatási rendszerben levő gyermeknépesség etnikai összetételének felmérésére. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 1. pp. 23-37. (1999)
Révész György: PARK-komputerkalauz. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 93-95. (1999)
Rózsahegyi Tiborné: A gyermekek bevezetése a filozófiába. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 96-97. (1999)
Sallay Hedvig; Münnich Ákos: Családi nevelési attitűdök percepciója és a self-fejlődéssel való összefüggései. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 2. pp. 157-174. (1999)
Salló László: A fiatal Babits világszemlélete. In: Iskolakultúra, (9) 2. pp. 104-107. (1999)
Sebő Péter: Lakatos Imre kísérletei a tudomány racionalitásának megmentésére. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 176-179. (1999)
Sebő Péter: A tudomány tanításáról : természettudományok a közoktatásban. In: Iskolakultúra, (9) 2. pp. 30-47. (1999)
Sebők Zoltán: Egy feledhetetlen előadás. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 108-109. (1999)
Sebők Zoltán: Lenin és a dadaizmus. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 85-90. (1999)
Sebők Zoltán: A gondolkodás hasznáról és káráról : Manfred Jochum beszélgetése Konrad Paul Liessmann bécsi filozófussal. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 62-66. (1999)
Sikné Lányi Cecília: A számítógépes információ optimalizálása "balkezes" megfigyelő számára. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 4. pp. 413-423. (1999)
Sinor Dénes: Some thoughts on the Nostratic theory and its historical implications. In: Nostratic : examining a linguistic macrofamily / edited by Colin Renfrew, Daniel Nettle. pp. 387-400. (1999)
Solt Kornél: Amikor ellentmondás van egy regényben. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 27-35. (1999)
Stach Reinhard; Orosz Tímea: Faliképek mint a realitás didaktikai szegmensei : a realisztikus falikép fejlesztéséhez. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 1. pp. 39-59. (1999)
Szabolcs Éva: A kvalitatív kutatási módszerek megjelenése a pedagógiában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 3. pp. 343-348. (1999)
Szabolcs Éva; Réthy Endréné: Fröbel és a nőmozgalmak Magyarországon. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 4. pp. 363-373. (1999)
Szabó Csaba: Árva Zay Anna "Nyomorúság oskolája" című ima- és énekeskönyve. In: Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (6). pp. 75-159. (1999)
Szabó Endréné: A főváros mint iskolafenntartó. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 19-25. (1999)
Szabó Endréné: A főváros mint iskolafenntartó. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 118-124. (1999)
Szabó Eszter: Irodalomszociológiai szempontok az irodalomtanításban és az olvasónevelésben. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 108-111. (1999)
Szabó Eszter: Irodalomszociológiai szempontok az irodalomtanításban és az olvasónevelésben. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 126-129. (1999)
Szakály Sándor: Egy sokat vitatott korszakról - szakszerűen, tárgyilagosan. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 102-103. (1999)
Szakály Sándor: Emlékképek - régi híradók : a televíziós oktatás sajátos műfaja? In: Iskolakultúra, (9) 6-7. p. 160. (1999)
Szakály Sándor: Magyarország 1944-1990. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 90-91. (1999)
Szentpéteri Márton: Régi és új összjátéka (?). In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 97-102. (1999)
Szigeti József: Az Eötvös-kollégium középiskolai kisugárzása : részletek egy visszaemlékezésből. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 67-76. (1999)
Szilvássy Orsolya: A művészetpedagógia filozófiája. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 99-102. (1999)
Szirák Péter: Az olvasás "visszatérése" : hozzászólás Lőrincz Csongor A retorika temporalitása című dolgozatához. In: Iskolakultúra, (9) 2. pp. 82-84. (1999)
Szivák Judit: A kezdő pedagógus. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 3-13. (1999)
Szoleczky Emese: Békekiállítás a Hadtörténeti Múzeumban. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 195-198. (1999)
Szoleczky Emese: Keretek és korlátok : adalékok és kontár gondolatok a testi fogyatékosok integrációjának kérdésköréhez a 20. század végének Magyarországán. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 114-119. (1999)
Szollár Lajos: A Szent-Györgyi-iskola. In: Magyarország a XX. században 4. kötet Tudomány 1.Műszaki és természettudományok, (4/1). pp. 516-517. (1999)
Szávai Márton: Nyelvjátékok, vizuális eszközökkel. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 96-100. (1999)
Szávai Márton: Nyelvjátékok, vizuális eszközökkel : a vizuális kommunikáció paradigmái az írásbeliség tükrében. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 132-137. (1999)
Szélinger Balázs: Oktatás és történelem Etiópiában. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 139-153. (1999)
Sándor Zsuzsa: Műélmény, műértés és gyermekérzékeny esztétikai-művészeti nevelés avagy az ember-lét élvezete. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 156-159. (1999)
Takács György: A katolikus társadalomkép és szociális tanítás hatása az európai jogfejlődésre. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 125-137. (1999)
Takács Gábor: Felső tagozaton vizsgáltatható szélsőérték-problémák. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 173-176. (1999)
Takács Gábor: Szimmetria a természetben. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 83-88. (1999)
Takács Gábor: A játék és a tréfa szerepe a kisiskolások matematikaoktatásában. In: Iskolakultúra, (9) 2. pp. 48-58. (1999)
Takács Gábor: A mindennapi élet matematikája. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 79-89. (1999)
Tarkó Klára: Az olvasás és a metakogníció kapcsolata iskoláskorban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 2. pp. 175-191. (1999)
Tatai Zoltán: Program a magyarországi hátrányos helyzetű cigány gyermekek társadalmi esélyegyenlőségének elősegítésére. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 48-56. (1999)
Tompa Klára: A matematika érettségi feladatbank munkálatai az Országos Közoktatási Intézet 1997-1998. évi projektjében. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 33-47. (1999)
Tompa Klára: A matematika érettségiről a reform tükrében. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 28-36. (1999)
Trencsényi László: Az alternatív pedagógiák nyomában. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 92-97. (1999)
Turai Géza: Diáknap a környezet- és egészségvédelem jegyében. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 61-65. (1999)
Tétényi Csaba: Szabó Dezső Don Kisott penitencián című novellájáról. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 104-110. (1999)
Tóth Dénes: Palasovszky Ödön experimentális korszaka. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 71-76. (1999)
Tóth Tibor: Az olvasásra nevelésről. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 66-68. (1999)
Tóth Zoltán: Egy kémiai tévképzet nyomában : az egyensúlyi állandó bevezetésének lehetőségei és problémái. In: Iskolakultúra, (9) 2. pp. 108-112. (1999)
Tóth Zoltán: A kémiatankönyvek mint a tévképzetek forrásai. In: Iskolakultúra, (9) 10. pp. 103-108. (1999)
Udvardi Lakos Endre: Beszéljünk a távoktatásról. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 80-83. (1999)
Ujváry Gábor: Volt-e alternatíva? In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 110-113. (1999)
V. Molnár László: Orosz tankönyvek 1848-1849 Magyarországáról. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 111-114. (1999)
Varga András: A königsbergi egyetem magyar diákjai. In: Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (6). pp. 1-34. (1999)
Vecsey Zoltán: Érzékelés, nyelv és interpretáció : gondolatok egy angolszász filozófiai vitához. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 3-9. (1999)
Vidákovich Tibor; Cs. Czachesz Erzsébet: Az olvasásmegértési képesség fejlődése. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 60-69. (1999)
Vinczellér Katalin: A "nosztalgikus abszurd" : egy drámatörténeti kategória alternatívája. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 99-102. (1999)
Volentics Anna: Emlékeztető a Gyógypedagógiai Albizottság 1998. december 7-én tartott üléséről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 1. pp. 117-119. (1999)
Vosniadou Stella; Ioannides Christos: A fogalmi fejlődéstől a természettudományos nevelésig : egy pszichológiai megközelítés. In: Iskolakultúra, (9) 10. pp. 18-32. (1999)
Vukovári Panna: Gyerekkrimibe öltözött irodalom. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 109-112. (1999)
Válas Péter: A Web tanítása - információszerzés a hálózaton. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 37-51. (1999)
Várnagy Elemér: Csenyéte antológia. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 97-99. (1999)
Vértes László: Búcsú dr. Bencsáth Aladártól, Szent-Györgyi Albert munkatársától. In: Orvosi Hetilap, (140) 32. pp. 1797-1798. (1999)
Zichy László: Nógrád megyei kórkép. Nobel-díjas az istálló falán. In: Magyar Nemzet, (62) 210. p. 7. (1999)
Ákos Magdolna: Új-Zéland - pedagógus szemmel. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 117-118. (1999)
Újj Anna Mária: Martinovics Ignác "Harmonia naturalis" című értekezés : (latin-magyar szövegközlés). In: Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (6). pp. 175-320. (1999)
Ősz Gábor: A Katyn-szindróma tanítási lehetőségei. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 12-19. (1999)