Mucsi Gergő; Pethő Villő; Janurik Márta: A ritmikai készségek fejlesztése első osztályban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (121) 2. pp. 101-135. (2021)
Pethő Villő: Nobik Attila és Pukánszki Béla (2010, szerk.): Normalität, Abnormalität und Devianz: Gesellschaftliche Konstruktionsprozesse und ihre Umwälzungen in der Moderne [Normalitás, abnormalitás és deviancia a neveléstudomány szemével] : Erziehung in Wissenschaft und Praxis. Band 7. : Peter Lang, Frankfurt am Main, 270 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (110) 4. pp. 355-358. (2010)
Bányász-Németh Tilda; Kovács Henrik; Pethő Villő: A tánc- és zenei nevelés megjelenése a 20. század elején kibontakozó életreform-mozgalmak tükrében. In: Iskolakultúra, (20) 3. pp. 31-46. (2010)
Pethő Villő: Az életreform és a zenei mozgalmak : német és magyar ifjúsági zenei mozgalmak összevetése. In: Iskolakultúra, (19) 1-2. pp. 3-19. (2009)
Janurik Márta; Pethő Villő: Flow élmény az énekórán: a többségi és a Waldorf-iskolák összehasonlító elemzése. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (109) 3. pp. 193-226. (2009)
Pethő Villő; Janurik Márta: Waldorf iskolába járó és általános tantervű tanulók klasszikus zenéhez fűződő attitűdjének összehasonlító elemzése. In: Iskolakultúra Online 1. pp. 24-41. (2009)
Pethő Villő: A neveléstörténet-írás új útjai. In: Iskolakultúra, (19) 5-6. pp. 158-160. (2009)