Csirikné Czachesz Erzsébet: Literacy in the information age: final report of the international adult literacy survey Organisation for Economic Cooperation and Development : Statistics Canada, 2000. 186 o. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 1. pp. 144-146. (2001)
Csirikné Czachesz Erzsébet: Horváth Zsuzsanna: Anyanyelvi tudástérkép : Mérés-Értékelés-Vizsga 4. Középiskolai Tantárgyi Feladatbankok III. : Országos Közoktatási Intézet, Budapest,1998. 334 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 4. pp. 391-392. (1998)
Csirikné Czachesz Erzsébet: Literacy, Economy and Society, Results of the first International Adult Literacy Survey : Organisation for Economic Cooperation and Developmént; Statistics Canada, 1995. 199 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 307-312. (1996)
Csirikné Czachesz Erzsébet and Vidákovich Tibor: A családi-kulturális tényezők hatása az olvasás elsajátítására. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. pp. 35-57. (1996)
Csirikné Czachesz Erzsébet: Warwick B. Elley (szerk): How in the world do students read? : The International Association for the Evaluation of Educational Achievement, 1992. 120 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (92) 2. pp. 167-169. (1992)
Csirikné Czachesz Erzsébet: Gondolkodási stratégiák 14 éves tanulók nyelvlogikai műveleteiben. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (86) 1. pp. 62-76. (1986)