Tallózás Dátum szerint

Vissza
Export [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
csoportosítás: Szerzők | Mű típusa | csoportosítás nélkül
Válasszon: , | A | B | C | D | F | G | H | I | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | Z | Đ
Találatok száma: 251.

,

, Zalán: Lapvég. Iskolakultúra, (8) 1. p. 136. (1998)

, Zalán: Lapvég. Iskolakultúra, (8) 2. p. 112. (1998)

, Zalán: Lapvég. Iskolakultúra, (8) 3. p. 136. (1998)

, Zalán: Lapvég. Iskolakultúra, (8) 4. p. 116. (1998)

, Zalán: Lapvég. Iskolakultúra, (8) 5. p. 120. (1998)

, Zalán: Lapvég. Iskolakultúra, (8) 6-7. p. 172. (1998)

, Zalán: Lapvég. Iskolakultúra, (8) 8. p. 128. (1998)

, Zalán: Lapvég. Iskolakultúra, (8) 10. p. 136. (1998)

, Zalán: Lapvég. Iskolakultúra, (8) 11. p. 108. (1998)

, Zalán: Lapvég. Iskolakultúra, (8) 12. p. 124. (1998)

A

A., I.: Emberközpontú szervezeti kapcsolatok. Iskolakultúra, (8) 10. pp. 119-123. (1998)

A. Kéri, Katalin: Az indusdió magja, avagy hogyan tanuljunk meg kétezerötszáz oldalnyi szöveget? Iskolakultúra, (8) 5. pp. 76-78. (1998)

A. Kéri, Katalin: Egy salamancai diák naplója 1568-69-ből. Iskolakultúra, (8) 1. pp. 125-127. (1998)

Adorjánné Farkas, Magdolna: Környezeti nevelés az iskolákban. Iskolakultúra, (8) 2. pp. 78-82. (1998)

Ajkay, Alinka: Két költő egy kötetben. Iskolakultúra, (8) 2. pp. 94-96. (1998)

Almási, Gyuláné: A hazaszeretet és a környezeti nevelés. Iskolakultúra, (8) 4. pp. 112-113. (1998)

Andor, Mihály: Az iskolaválasztás társadalmi meghatározottsága 1997-ben. Iskolakultúra, (8) 8. pp. 14-28. (1998)

Angyal, István: Drogmegelőzés a Magyar Honvédség sorállománya körében: a Drogriadó! program céljai és eredményei. Iskolakultúra, (8) 10. pp. 81-89. (1998)

B

Babits, Antal: Maimonidész vallásbölcseleti rendszere. Iskolakultúra, (8) 9. pp. 82-85. (1998)

Bagu, Balázs; Deák, Ferenc: Anyanyelvi oktatás Kárpátalján. Iskolakultúra, (8) 5. pp. 69-75. (1998)

Bajkó, Mátyás: Nemzetközi neveléstörténeti konferencia : Kotrijk, Belgium, 1998. augusztus 15-18. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 4. pp. 397-398. (1998)

Bajáki, Rita: Új könyv - régi irodalom. Iskolakultúra, (8) 1. pp. 97-98. (1998)

Balassa, Katalin: Iskolai kísérlet a vezetőtanári munka és a tanítási gyakorlat tartalmi megújítására. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 3. pp. 169-186. (1998)

Balogh, Vilmos Szilárd: Idő, irreverzibilitás, rend és evolúció : megjegyzések az evolúció kapcsán. Iskolakultúra, (8) 2. pp. 29-37. (1998)

Balogh B., Márton: Az irodalom élni segít : a történetpszichológiáról. Iskolakultúra, (8) 6-7. pp. 79-98. (1998)

Balázs, Attila: A hang és a téboly : kicsi mozaik egy nagy íróról. Iskolakultúra, (8) 2. pp. 82-84. (1998)

Baranyák, Csaba: Az esztétikai hatásfunkciók nyomában : Orbán Gyöngyi: Megértő irodalomolvasás I. című középiskolai irodalomkönyvéről. Iskolakultúra, (8) 2. pp. 85-87. (1998)

Baricné Kocsis, Éva: Mit olvas a diák? Iskolakultúra, (8) 6-7. pp. 71-78. (1998)

Baricz, Zsolt: Kéziratos könyvkiadás Erdélyben : az erdélyi emlékírás és a 17–18. századi kéziratosság. Iskolakultúra, (8) 1. pp. 77-79. (1998)

Beck, Zoltán: Egy irodalom teremtődése : az identitásképzés problematikája a magyar nyelvű cigány irodalomban. Iskolakultúra, (8) 9. pp. 55-66. (1998)

Bednanics, Gábor: A poétika mint az irodalomtörténet provokációja. Iskolakultúra, (8) 2. pp. 88-90. (1998)

Bencsik, Csaba: Internet és nevelés. Iskolakultúra, (8) 9. pp. 29-36. (1998)

Bircsák, Anikó: De méreg a dal édes méze. Iskolakultúra, (8) 11. pp. 97-99. (1998)

Bodnárné Kiss, Katalin: Etnicitás: a társadalomtudományi vizsgálatok új dimenziója. Iskolakultúra, (8) 8. pp. 81-85. (1998)

Bogoly, József Ágoston: Irodalomelméleti kérdések Paul Ricoeur bibliai hermeneutikájában. Iskolakultúra, (8) 6-7. pp. 150-156. (1998)

Bolyósné Ujfalusi, Éva: Bibliográfia - tanároknak diákoknak. Iskolakultúra, (8) 4. pp. 109-111. (1998)

Boreczky, Ágnes; Lukács, István: Jönnek a romák? : cigányprogram - ELTE TFK 1995-97. Iskolakultúra, (8) 12. pp. 87-94. (1998)

Boronkai, Szabolcs: A magyarországi német irodalom szerepvesztése és identitáskeresése : német nyelvű irodalom és kultúra a múlt századi Sopronban. Iskolakultúra, (8) 3. pp. 63-76. (1998)

Both, Vilma: Tiltás - Tudás - Hatalom. Iskolakultúra, (8) 6-7. pp. 164-166. (1998)

Brezsnyánszky, László; Kozma, Tamás; Szabó, László Tamás: Összehasonlító neveléstudomány két kötetben : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 4. pp. 385-390. (1998)

Budra, Paul: A Magisztrátusok Tükre és az olvasópolitika. Iskolakultúra, (8) 1. pp. 80-88. (1998)

Burai, Pál József: Cigányok és oktatásuk Svédországban : "Együtt a változás útján". Iskolakultúra, (8) 9. pp. 67-71. (1998)

Bábosik, István: Nemzettudat - nemzeti szocializáció - hazafiság. Iskolakultúra, (8) 4. pp. 40-48. (1998)

Bácskai, Júlia: A Magánélettan oktatása. Iskolakultúra, (8) 11. pp. 87-94. (1998)

Bán, Ervin: Pol Dupont és Marcelo Ossandon: La pédagogie universitaire : Presses Universitaires de France, Paris, 1994. 128 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 3. pp. 264-265. (1998)

Bárdossy, Ildikó; Kárpáti, Andrea: Kárpáti Andrea: Vizuális nevelés: vizsga és projektmódszer. : Középiskolai tantárgyi feladatbankok II. Mérés-értékelés-vizsga 3. (Az Országos Közoktatási Intézet Értékelési és Érettségi Vizsgaközpontjának sorozata) Országos Közoktatási Intézet, Budapest, 1997. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 3. pp. 267-269. (1998)

Bögre, Zsuzsa: Értékrendtől normarendig : a közösségépítés pedagógiája egy lakótelepen. Iskolakultúra, (8) 10. pp. 124-130. (1998)

Böhringer, Hannes: Életművészet. Iskolakultúra, (8) 6-7. pp. 139-144. (1998)

C

Civin, Vilmos: Az üvegházhatású gázok kibocsátásainak csökkentése : nemzetközi megállapodás, Kioto. Iskolakultúra, (8) 12. pp. 115-120. (1998)

Civin, Vilmos: Hagyományos erőművek környezeti hatásai. Iskolakultúra, (8) 9. pp. 109-119. (1998)

Courthiades, Marcel: A rromani nyelv. Iskolakultúra, (8) 12. pp. 5-18. (1998)

Cserti Csapó, Tibor; Forray R., Katalin: A cigány kisebbség iskolai oktatásának helyzete a Dombóvári Kistérségben: egy kistérségi kutatás tapasztalatai. Iskolakultúra, (8) 12. pp. 37-44. (1998)

Csikány, Tamás: Poeltenberg Ernő, a szabadságharc tábornoka. Iskolakultúra, (8) 3. pp. 101-103. (1998)

Csirikné Czachesz, Erzsébet; Horváth, Zsuzsanna: Horváth Zsuzsanna: Anyanyelvi tudástérkép : Mérés-Értékelés-Vizsga 4. Középiskolai Tantárgyi Feladatbankok III. : Országos Közoktatási Intézet, Budapest,1998. 334 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 4. pp. 391-392. (1998)

Csánicz, Szabolcs; Cserti Csapó, Tibor: Romológia szak a Janus Pannonius Tudományegyetemen. Iskolakultúra, (8) 8. pp. 93-95. (1998)

Csörsz, Emese; Merriam, Sharan B.; Brockett, Ralph G.: Sharan B. Merriam és Ralph G. Brockett: The Profession and Practice of Adult Education : Jossey-Bass Publishers, San Francisco 1997. 334 o : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 2. pp. 161-163. (1998)

Csörsz, Emese; Strozer, Judith R.: Judith R. Strozer: Language acquisition after puberty : Georgetown University Press, Washington, D.C. 1994. 265 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 3. pp. 265-267. (1998)

D

Deák, Gábor: A magyar gyermektanulmányi mozgalom története : összefoglalás. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 1. pp. 59-70. (1998)

Diósi, Alojzia: Társadalomismeret - integrált tanterv : 7-10. évfolyam. Iskolakultúra, (8) 11. pp. 1-32. (1998)

Dobos, Krisztina: Gondolatok a hazafias nevelésről. Iskolakultúra, (8) 4. pp. 59-60. (1998)

Domokos, Zsuzsa: A történelemoktatás ideológiai aspektusai : egy lehetséges értelmezés. Iskolakultúra, (8) 6-7. pp. 17-24. (1998)

F

Faludi, Szilárd: Kérdezni tudni kell : Horváth György: Vélemények mérlegen. Iskolakultúra, (8) 8. pp. 125-126. (1998)

Faludi, Szilárd: Regős János életműve : (1913–1996). Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 2. pp. 155-160. (1998)

Farkas, Attila Márton: Poszthippi vallásosság későantik tanulságokkal. Iskolakultúra, (8) 6-7. pp. 57-67. (1998)

Farkas, Attila Márton: Tenigl-Takács László: India Története. Iskolakultúra, (8) 12. pp. 110-112. (1998)

Fehér, Katalin: Aktuális oktatáspolitikai kérdések reformkori röpiratokban. Iskolakultúra, (8) 8. pp. 72-80. (1998)

Fehér, Katalin: A felvilágosodás pedagógiai eszméi korabeli egyházi beszédekben. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 2. pp. 85-97. (1998)

Feketéné Szakos, Éva: A Delfi módszer és alkalmazási lehetőségei a neveléstudományban. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 4. pp. 363-376. (1998)

Feketéné Szakos, Éva: "Szelíd pedagógia" az életvitel programok oktatásában. Iskolakultúra, (8) 1. pp. 127-130. (1998)

Felkai, László: Berzeviczy Albert, a művelődéspolitikus. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 1. pp. 27-40. (1998)

Felkai, Piroska: A metanarráció formai sokszínűsége : Csányi Erzsébet: A regény öntudata. Iskolakultúra, (8) 8. pp. 122-125. (1998)

Felvinczi, Katalin: A mentálhigiéné és az egészségmegőrzés lehetőségei a közoktatásban. Iskolakultúra, (8) 5. pp. 17-30. (1998)

Filep, Tamás Gusztáv: Felföldi olvasóköny. Iskolakultúra, (8) 5. pp. 67-68. (1998)

Fodor, László: Pedagógiai feladatok a proszociális magatartásra nevelésben. Iskolakultúra, (8) 9. pp. 24-28. (1998)

Forgács, Anita: "...e lant még érdemesebbet, mint tanítóját, nem zengett úgysem idáig" : a humanista nevelő: Guarino da Veronese arcképe a humanista költő, Janus Pannonius verseinek tükrében. Iskolakultúra, (8) 1. pp. 12-17. (1998)

Forray R., Katalin: Cigánykutatás és nevelésszociológia. Iskolakultúra, (8) 8. pp. 3-13. (1998)

Forray R., Katalin: A cigányság oktatásának egyes kérdései Európában. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 1. pp. 3-16. (1998)

Fried, István: Csokonai és Csokonai között : Ady Endre költészetfelfogásához. Iskolakultúra, (8) 8. pp. 49-59. (1998)

Fábián, László: Szőnyegrojt. Iskolakultúra, (8) 9. pp. 86-90. (1998)

Fürstné Kólyi, Erzsébet: Identitás, biztonság : a hazafiság és a honvédelem a NAT-ban és a helyi tantervekben. Iskolakultúra, (8) 4. pp. 95-100. (1998)

G

Gabnai, Katalin: Diákjog és drámapedagógia. Iskolakultúra, (8) 6-7. pp. 25-36. (1998)

Gintli, Tibor: Ady és Kierkegaard. Iskolakultúra, (8) 9. pp. 37-47. (1998)

Gocsál, Ákos: Az olvasótábortól a civil egyetemig. Iskolakultúra, (8) 9. pp. 72-73. (1998)

Gordon Győri, János: Mitől hatékony még a japán oktatás? : a hivatalos oktatási rendszer tanítási óráin kívüli képzés és oktatás japánban. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 4. pp. 273-317. (1998)

Groys, Boris: A gyűjtemény logikája. Iskolakultúra, (8) 4. pp. 1-16. (1998)

Gróf, Ferenc: Biztonságpolitika. Iskolakultúra, (8) 4. pp. 106-107. (1998)

Grüll, Tibor: A Könyvek Könyve - irodalomórán. Iskolakultúra, (8) 1. pp. 99-111. (1998)

Gyarmathy, Éva: Tehetség és a tanulási zavarokkal küzdő kiemelkedő képességű gyerekek. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 2. pp. 135-153. (1998)

Gáspár, Csaba László: Ember és Kultúra. Iskolakultúra, (8) 6-7. pp. 37-46. (1998)

Géczi, János: Iskolakultúra Repertórium VIII. évfolyam, 1998. Iskolakultúra, (8) 12. pp. 1-8. (1998)

Gönczöl, Enikő: A pedagógus-továbbképzés átalakulásának első tapasztalatai. Iskolakultúra, (8) 9. pp. 120-127. (1998)

Gúti, Erika: Etnikai kisebbségek : a holland oktatáspolitika tükrében. Iskolakultúra, (8) 12. pp. 45-58. (1998)

H

H. Nagy, Péter: Az Ady-líra értelmezhetőségének ezredvégi horizontjai. Iskolakultúra, (8) 3. pp. 3-8. (1998)

H. Nagy, Péter: A nemek tekintetében. Iskolakultúra, (8) 6-7. pp. 167-169. (1998)

Hamar, Mária: A tehetséggondozás kérdései a mindennapok gyakorlatában. Iskolakultúra, (8) 3. pp. 31-42. (1998)

Hartai, László: Mozgókép- és médiaoktatás közoktatási integrációs programja 1996-98. Iskolakultúra, (8) 6-7. pp. 1-23. (1998)

Hermann, Róbert: Kossuth és Görgei. Iskolakultúra, (8) 3. pp. 77-94. (1998)

Hermann, Róbert: A magyar hadtörténelem kiemelkedő egyéniségei. Iskolakultúra, (8) 4. pp. 1-15. (1998)

Hidvégi, Péter: Egy új iskolai kultúra kibontakozásának lehetőségei hazánkban : reális és távlatos fejlődési irányok és utakaz iskolai nevelési programokba. Iskolakultúra, (8) 8. pp. 95-101. (1998)

Hites, Sándor: "Persze délibáb az egész" : az értelmen túli figyelése Szili József Arany értelmezésében. Iskolakultúra, (8) 2. pp. 106-110. (1998)

Holló, József: Honvédelem és reform. Iskolakultúra, (8) 4. pp. 26-39. (1998)

Holnapy, Dezső: Oktatunk, vagy elvtelenül kiszolgálunk? Iskolakultúra, (8) 6-7. pp. 125-127. (1998)

Horváth, Pál: A Bibliáról - több szempontból. Iskolakultúra, (8) 1. pp. 92-96. (1998)

Hász, Erzsébet: Olvasmányélmények és szuicidprofilaxis iskoláskorban. Iskolakultúra, (8) 11. pp. 94-96. (1998)

I

Imrei, István: A tiszabői Freinet-műhelyről. Iskolakultúra, (8) 12. pp. 95-101. (1998)

K

Kabakov, Ilja; Groys, Boris: Az installáció művészete. Iskolakultúra, (8) 6-7. pp. 1-16. (1998)

Kabakov, Ilja; Groys, Boris: Az installáció művészete : II. rész. Iskolakultúra, (8) 9. pp. 1-15. (1998)

Karádi, Zsolt: Az Abafitól a Buda haláláig. Iskolakultúra, (8) 9. pp. 79-82. (1998)

Kende, Ágnes: Romológia a felsőoktatásban. Iskolakultúra, (8) 12. pp. 30-36. (1998)

Keresztes, György: A Védáktól Derridáig : filozófiai kiadványokról. Iskolakultúra, (8) 5. pp. 110-113. (1998)

Keveházi, Katalin: Biblia 5.0. : kilenc bibliafordítás teljes szövegű Folio Views adatbázisa. Iskolakultúra, (8) 1. pp. 89-91. (1998)

Kiss, Zoltán: Bereményi Géza történelemkönyve : a Cseh Tamás-dalok. Iskolakultúra, (8) 9. pp. 97-102. (1998)

Kocsis, Mihály: Pedagógusképzés és -továbbképzés. Iskolakultúra, (8) 11. pp. 1-16. (1998)

Komáromi, Gabriella: Astrid Lindgren világáról és Harisnyás Pippiről, akit a pedagógiai óvatosság száműzött volna. Iskolakultúra, (8) 9. pp. 48-54. (1998)

Kovács, Sándor: Az intézményi hatás : a hozzáadott érték. Iskolakultúra, (8) 2. pp. 74-78. (1998)

Koós, Anna: Párbeszéd a társadalommal : kommunikáció a honvédelemről. Iskolakultúra, (8) 4. pp. 76-81. (1998)

Kállai, Katalin: Az új magyar drámáért. Iskolakultúra, (8) 5. pp. 99-102. (1998)

Kárpáti, Tünde: Molnár Ferenc egyfelvonásosainak színpada. Iskolakultúra, (8) 5. pp. 40-45. (1998)

Kékes Szabó, Mihály: Schneller István nézetei a családi nevelésről. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 4. pp. 377-384. (1998)

Kékes Szabó, Mihály; Lányi, Katalin: Lányi Katalin: Gyulai Ágost : Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum, Budapest, 1997. 68 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 1. pp. 71-72. (1998)

Kéri, Katalin: Tanárok a középkori iszlám világban. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 1. pp. 17-25. (1998)

Künzle, Beda; Müller, Martin; Thurnherr, Martin; Wertenschlag, Lukas: Autonómia a tanártovábbképzésben. Iskolakultúra, (8) 6-7. pp. 106-115. (1998)

L

Lakatos T., József: Múltunk jelene. Iskolakultúra, (8) 12. pp. 108-109. (1998)

Liskó, Ilona: A pályaválasztás folyamata. Iskolakultúra, (8) 10. pp. 22-41. (1998)

Lovasi, Balázs: Téridő. Iskolakultúra, (8) 2. pp. 38-46. (1998)

Láng, Eszter: Mi, Európa és az integráció. Iskolakultúra, (8) 8. pp. 120-121. (1998)

Láng, Zsolt: Nyelv és színház. Iskolakultúra, (8) 1. pp. 118-123. (1998)

Lénárd, Gábor: A CESE 18. konferenciája - Groningen, 1998. július 5-10. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 4. pp. 395-397. (1998)

Lőrincz, Csongor: Lírai "hang" és (újra)olvasás. Iskolakultúra, (8) 5. pp. 92-99. (1998)

M

M. Tóth, Géza: Az animációs film helye és szerepe a médiaoktatásban. Iskolakultúra, (8) 8. pp. 1-19. (1998)

Madas, Edit: Középkori bibliafordításainkról. Iskolakultúra, (8) 1. pp. 48-54. (1998)

Magyar, Erzsébet: Gyermekek a múzeumban. Iskolakultúra, (8) 11. pp. 102-104. (1998)

Marton, Ferenc; Báthory, Zoltán; Falus, Iván: A pedagógiai tudás teste : Báthory Zoltán és Falus Iván (szerk. 1997): Pedagógiai Lexikon, Pedagógiai Ki Kicsoda. (3+1 kötet) Keraban Kiadó, Budapest : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 3. pp. 261-264. (1998)

Matus, János; Szenes, Zoltán: A NATO és az európai biztonság. Iskolakultúra, (8) 4. pp. 4-21. (1998)

Meláth, Ferencné: Az innovációtól a helyi tanterv készítéséig : esettanulmány, szakértői reflexiókkal. Iskolakultúra, (8) 6-7. pp. 99-105. (1998)

Menyhért, Anna: Kipányvázott lótuszok vára : ismerősség és szimbólum Ady Endre költészetében (1906–1909). Iskolakultúra, (8) 6-7. pp. 127-138. (1998)

Mester, Zsuzsa: Elviselném-e? Iskolakultúra, (8) 12. pp. 3-4. (1998)

Miklósy, Gyula: Hazaszeretetre, honvédelemre nevelés a honvéd gimnáziumban. Iskolakultúra, (8) 4. pp. 70-75. (1998)

Mikonya, György: Philipp Melanchthon, a tanító : 1497�-1560. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 3. pp. 213-237. (1998)

Monok, István: Mit kezdjünk múltunkkal? Iskolakultúra, (8) 3. pp. 107-108. (1998)

Monok, István: Régi magyarországi nyomtatványokról - németül. Iskolakultúra, (8) 1. pp. 112-113. (1998)

Monok, István: A magyarországi könyvtörténeti kutatásokról. Iskolakultúra, (8) 1. pp. 114-116. (1998)

Morel, Gyula: A radikalitás dicsérete : az "aggiornamento" megvalósításának követelményei a katolikus egyházban. Iskolakultúra, (8) 5. pp. 46-55. (1998)

Murvai, László: Közoktatási reform Romániában. Iskolakultúra, (8) 9. pp. 14-23. (1998)

Mészáros, Anita: Cigány gyerekek alternatív iskolai fejlesztése. Iskolakultúra, (8) 12. pp. 104-108. (1998)

Mészáros, Aranka: Az osztály csoportszerkezete és hatékonysága. Iskolakultúra, (8) 11. pp. 3-21. (1998)

Móró, István: Áttérés 220 V-ról 230 V-ra. Iskolakultúra, (8) 6-7. pp. 161-164. (1998)

N

N. Kollár, Katalin: Kognitív disszonancia és az elégtelen jutalom pszichológiája. Iskolakultúra, (8) 10. pp. 56-67. (1998)

Nagy, Gábor: Pályára irányító tábor a Lenkeyben. Iskolakultúra, (8) 4. pp. 68-69. (1998)

Nagy, József: Az érdekérvényesítő szociális képességek rendszere és fejlesztése. Iskolakultúra, (8) 1. pp. 34-47. (1998)

Nagy, József: Kognitivizmus és az értelem kiművelése. Iskolakultúra, (8) 2. pp. 57-70. (1998)

Nagy, József: A kognitív képességek rendszere és fejlődése. Iskolakultúra, (8) 10. pp. 3-21. (1998)

Nagy, József: A kognitív készségek rendszere és fejlődése. Iskolakultúra, (8) 9. pp. 3-13. (1998)

Nagy, József: A kognitív motívumok rendszere és fejlesztése : I. rész. Iskolakultúra, (8) 11. pp. 73-86. (1998)

Nagy, József: A kognitív motívumok rendszere és fejlesztése : II. rész. Iskolakultúra, (8) 12. pp. 59-76. (1998)

Nagy, József: A kognitív rutinok pedagógiai jelentősége. Iskolakultúra, (8) 5. pp. 3-16. (1998)

Nagy, Mária: Szakmai szerveződések a magyar közoktatásban : egy empirikus vizsgálat tapasztalatai. Iskolakultúra, (8) 6-7. pp. 3-16. (1998)

Nagy, Péter Tibor; Bassola, Zoltán: Bassola Zoltán: Ki voltam... Egy kultuszminisztériumi államtitkár vallomásai : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 4. pp. 392-395. (1998)

Nagy, Péter Tibor; Karády, Viktor: Karády Viktor: Iskolarendszer és felekezeti egyenlőtlenségek Magyarországon (1867–1945) : Replika kör, Budapest, 1997 : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 1. pp. 72-77. (1998)

Nagy, Zoltán: Magyarország a NATO-ban. Iskolakultúra, (8) 4. pp. 22-25. (1998)

Nahalka, István: Egy figyelemreméltó, sőt figyelmeztető könyv az iskolai tudásról. Iskolakultúra, (8) 8. pp. 109-116. (1998)

Nikolov, Marianne: Általános iskolás gyerekek bevonása egy tárgyalásos, történet- alapú angol nyelvi tanterv kidolgozásába. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 3. pp. 239-251. (1998)

Nyári, Katalin: A pedagógusok szerepe a drogfogyasztás megelőzésében. Iskolakultúra, (8) 10. pp. 75-80. (1998)

Németh, Erzsébet: A külső ösztönzők hatására kialakuló viselkedés- és attitűdváltozások komplex vizsgálata. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 4. pp. 319-338. (1998)

Németh, István Péter: A melankólia moralitása : Jeles András Senkiföldje című filmjének leírása. Iskolakultúra, (8) 9. pp. 90-97. (1998)

O

Orbán, György: Az olvasásról. Iskolakultúra, (8) 6-7. pp. 68-70. (1998)

Orosz, Sándor: Egy (nyugat)német pedagógiai tankönyvről. Iskolakultúra, (8) 3. pp. 122-127. (1998)

P

P. Miklós, Tamás: "Állami" ifjúsági egyesületek a századeleji Magyarországon. Iskolakultúra, (8) 6-7. pp. 116-124. (1998)

Paćaku, Kujtim: A romák oktatása és képzése Európában. Iskolakultúra, (8) 12. pp. 19-21. (1998)

Perneczky, Géza: Gyenge káosz - erős grafika. Iskolakultúra, (8) 1. pp. 1-16. (1998)

Petőfi S., János; Benkes, Zsuzsa: A szemiotikai szövegtan mint egy studium generale egyik alapeleme. Iskolakultúra, (8) 8. pp. 41-48. (1998)

Petőfi S., János; Benkes, Zsuzsa: A verbális szövegek analitikus megközelítése szemiotikai szövegtani keretben : I. rész. Iskolakultúra, (8) 3. pp. 9-17. (1998)

Petőfi S., János; Benkes, Zsuzsa: A verbális szövegek analitikus megközelítése szemiotikai szövegtani keretben : II. rész. Iskolakultúra, (8) 5. pp. 31-39. (1998)

Petőfi S., János; Benkes, Zsuzsa: A verbális szövegek kreatív megközelítése szövegtani keretben : I. rész. Iskolakultúra, (8) 1. pp. 3-11. (1998)

Petőfi S., János; Benkes, Zsuzsa: A verbális szövegek kreatív megközelítése szövegtani keretben : II. rész. Iskolakultúra, (8) 2. pp. 47-56. (1998)

Pivárcsi, István: Hogyan másszuk meg a hegyet? : a történelemtanítás időszerű problémái. Iskolakultúra, (8) 11. pp. 47-59. (1998)

Pollmann, Ferenc: Gimnáziumi történelemtankönyveink és az első világháború : szubjektív mustra. Iskolakultúra, (8) 2. pp. 100-104. (1998)

Pukánszky, Béla: Beszámoló a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottsága 1997. évi tevékenységéről. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 1. p. 81. (1998)

Péczely, Dóra: Narrativitás és filmszerűség. Iskolakultúra, (8) 9. pp. 77-79. (1998)

R

Radnits, Erzsébet: Fővárosi cigány ösztöndíjasok. Iskolakultúra, (8) 12. pp. 102-103. (1998)

Radnóti, Katalin: A fizika- és a kémiatanítás összehangolása. Iskolakultúra, (8) 3. pp. 54-62. (1998)

Rozsondai, Marianne: A könyvkötéstörténeti kutatások jelentősége. Iskolakultúra, (8) 1. pp. 70-76. (1998)

Rusznyák, József: A sorállomány körében végzett mentálhigiénés tevékenység : időszerű kérdések a Magyar Honvédségben. Iskolakultúra, (8) 10. pp. 106-118. (1998)

Ráskay, Pál: Katonai középiskolák a két világháború között. Iskolakultúra, (8) 4. pp. 61-67. (1998)

Réthy, Endréné: Érték, minőség, tudás: megjegyzések egy könyv margójára. Iskolakultúra, (8) 8. pp. 102-108. (1998)

Róth, András Lajos: Tanszermúzeum-alapítási kísérlet Székelyudvarhelyen. Iskolakultúra, (8) 3. pp. 128-132. (1998)

Rózsafalvi, Zsuzsanna: A "nemzeti klasszicizmus" mint "nemzeti paradigma". Iskolakultúra, (8) 3. pp. 104-106. (1998)

Rötzer, Florian: A búcsúzkodás szertartásai : Andreas Müller-Pohle kiállítása és videóbemutatója a budapesti Goethe Intézetben. Iskolakultúra, (8) 5. pp. 102-104. (1998)

S

Sebő, Péter: A tudomány tanulásának lehetőségeiről a természettudományokban. Iskolakultúra, (8) 5. pp. 82-86. (1998)

Sebők, Zoltán: Borotvaélen: Ben Jakober és Yannick Vu installációja a Műcsarnokban. Iskolakultúra, (8) 6-7. pp. 144-149. (1998)

Sebők, Zoltán: Kozmikus operett : Hencze Tamás életmű-kiállítása a Műcsarnokban. Iskolakultúra, (8) 3. pp. 132-134. (1998)

Sebők, Zoltán: Új médiumok a képzőművészetben : fotó, film, video. Iskolakultúra, (8) 5. pp. 1-15. (1998)

Simon L., Zoltán: Az újrafeltárt hagyomány. Iskolakultúra, (8) 11. pp. 99-102. (1998)

Sipos, Anna Magdolna; Nagy, Miklós Mihály: Földrajzoktatás a válságos évtizedekben. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 1. pp. 41-57. (1998)

Soltész, Zoltánné: A magyarországi könyvdíszítés a 15-17. században. Iskolakultúra, (8) 1. pp. 63-69. (1998)

Suppné Tarnay, Györgyi: Oktatási segédlet a NAT helytörténeti programjához. Iskolakultúra, (8) 5. pp. 87-88. (1998)

Sz. Molnár, Szilvia: Banánturmix. Iskolakultúra, (8) 2. pp. 96-100. (1998)

Sz. Varga, Lajos: Gondolatok két könyvről : oktatás - biztonság - honvédelem. Iskolakultúra, (8) 4. pp. 101-106. (1998)

Szabolcs, Éva: Gyermekkortörténeti szempontok a pedagógiai irodalomban. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 3. pp. 253-259. (1998)

Szabó, János: Az állampolgári tudat és a honvédelmi szocializáció. Iskolakultúra, (8) 4. pp. 49-58. (1998)

Szabó, Éva; Lőrinczi, János: Az iskola légkörének lehetséges pszichológiai mutatói. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 3. pp. 211-229. (1998)

Szakály, Sándor: Hadsereg Erdélyben a 16-17. században. Iskolakultúra, (8) 1. pp. 123-124. (1998)

Szakály, Sándor: Kereszténydemokrácia, Magyarország, 1944-1949. Iskolakultúra, (8) 9. pp. 107-108. (1998)

Szakály, Sándor: Közelebb Magyarország második világháborús szereplésének megismeréséhez (?). Iskolakultúra, (8) 4. pp. 107-108. (1998)

Szentpéteri, Márton: A poszt-szovjet karnevál : Bahtyin és az ŔĐŇ Áë˙. Iskolakultúra, (8) 6-7. pp. 156-161. (1998)

Szerényi, Gábor: A környezeti nevelés mintaiskoláiról. Iskolakultúra, (8) 9. pp. 103-107. (1998)

Szilágyi, Zoltán: Csapatpszichológusok a Magyar Honvédségben. Iskolakultúra, (8) 10. pp. 90-96. (1998)

Szoleczky, Emese: "Fényesebb a láncnál a kard..." : egy épp elkészült kiállítás kulisszatitkai. Iskolakultúra, (8) 3. pp. 95-98. (1998)

Szomor, Tamás: Gazdasági és vállalkozási ismeretek oktatása : a jelen és a továbbfejlesztés feladatai. Iskolakultúra, (8) 11. pp. 60-72. (1998)

Szontagh, Pál: Szükség van-e történelemtanításra? Iskolakultúra, (8) 5. pp. 79-82. (1998)

Székesfehérvári, Róbert: Az első hadügyér. Iskolakultúra, (8) 3. pp. 99-101. (1998)

Szőke, Judit: Józsefvárosi Tanoda. Iskolakultúra, (8) 8. pp. 85-93. (1998)

Sándor, Zsuzsa: Értelemmel és szívvel... Iskolakultúra, (8) 9. pp. 73-76. (1998)

Sásik, László: A magyar honvédség mentálhigiénés helyzete : társadalmi összefüggések, lehetőségek és a továbbfejlesztés irányai. Iskolakultúra, (8) 10. pp. 97-105. (1998)

Sávoly, Mária: A művelődéstörténet oktatásának kézikönyve. Iskolakultúra, (8) 2. pp. 104-105. (1998)

Síklaki, István: A tanári dominancia buktatói: a feleltetés szociolingvisztikai elemzése. Iskolakultúra, (8) 10. pp. 42-55. (1998)

T

T. Molnár, Gizella: Mítosz és utópia. Iskolakultúra, (8) 2. pp. 91-94. (1998)

Takács, Gábor: Analitikus megközelítés a fizika feladatok megoldásához. Iskolakultúra, (8) 5. pp. 114-117. (1998)

Takács, Gábor: Budapesti tanulók matematikaeredményeiről. Iskolakultúra, (8) 3. pp. 111-119. (1998)

Takács, Géza: Egy szabad iskola problémái : IV. rész. Iskolakultúra, (8) 1. pp. 18-33. (1998)

Takács, Géza: Egy szabad iskola problémái : V. rész. Iskolakultúra, (8) 2. pp. 10-28. (1998)

Tarkó, Klára: A metakogníció fogalma a pedagógiában és a pszichológiában. Iskolakultúra, (8) 8. pp. 117-120. (1998)

Tarkó, Klára; McLaughlin, Maureen; Vogt, MaryEllen: Maureen McLaughlin és MaryEllen Vogt: Portfolios in Teacher Education : International Reading Association, Newark, 1996, 156 o : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 2. pp. 163-165. (1998)

Tomka, Miklós: Kereszténység a modern társadalomban. Iskolakultúra, (8) 6-7. pp. 47-56. (1998)

Trencsényi, Borbála: Az olvasás csak olvasás által fejleszthető. Iskolakultúra, (8) 1. pp. 117-118. (1998)

Trencsényi, László: Az akkulturáció drámái - táncszínpadon és filmvásznon. Iskolakultúra, (8) 12. pp. 113-114. (1998)

Tringer, Ágoston: Az MVM Rt. és a diákság kapcsolata. Iskolakultúra, (8) 1. pp. 131-134. (1998)

Tóth, Gábor: Imre Sándor és a paedagogium. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 2. pp. 99-122. (1998)

Tóthpál, József: A magyar táncpedagógia helyzete : a Nemzeti Alaptanterv megvalósításának feltételei. Iskolakultúra, (8) 8. pp. 29-40. (1998)

Török, Lajos: Ady "Minden-Titkai". Iskolakultúra, (8) 5. pp. 89-92. (1998)

U

Ujváry, Gábor: "Tudós kolostor, csöndes kolostori kerttel" : a berlini Collegium Hungaricum története (1924-1944). Iskolakultúra, (8) 3. pp. 18-30. (1998)

V

V. Ecsedy, Judit: Rejtett nyomdák. Iskolakultúra, (8) 1. pp. 55-62. (1998)

Vajda, Zsuzsanna: Emberismeret az iskolában. Iskolakultúra, (8) 12. pp. 77-86. (1998)

Vares, Vesa: A romantikus távoli rokon : Finnország és Magyarország kapcsolatai, illetve a finnek Magyarország-képe a két világháború között. Iskolakultúra, (8) 5. pp. 56-66. (1998)

Varga, András: A szeged-alsóvárosi ferences rendház könyvtára 1846. ISBN 963-833-546-7

Varga, Lajos: A közoktatás aktuális problémáit elemző kutatásokra 1998-ban meghirdetett pályázat nyertesei. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 4. p. 399. (1998)

Vargáné Pagony, Antónia: Miért tanítok szívesen Csákány Antalné-Károlyházy Frigyes fizikatankönyveiből? Iskolakultúra, (8) 3. pp. 109-111. (1998)

Vass, Vilmos: A tantárgyköziség különböző megjelenési formái : ember és társadalom programok. Iskolakultúra, (8) 11. pp. 22-46. (1998)

Vastagh, Zoltán: Családpedagógiai kalauz : útmutató a család-orientált pedagógiai gondolkodáshoz. Iskolakultúra, (8) 2. pp. 71-73. (1998)

Virág, Zoltán: A filozófia és a művészet végső beteljesedése. Iskolakultúra, (8) 5. pp. 105-109. (1998)

Volentics, Anna: Emlékeztető a Gyógypedagógiai Albizottság 1997. december 11-én tartott üléséről. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 1. p. 80. (1998)

Z

Zrinszky, László: A nevelésfilozófia harmadik évezredének végén. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 2. pp. 123-133. (1998)

Zsolnai, Anikó: Ablak a világra : könyvek a multikulturális nevelés szolgálatában. Iskolakultúra, (8) 3. pp. 120-121. (1998)

Zsolnai, Anikó: Szociális kompetencia fejlettsége serdülőkorban. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 3. pp. 187-210. (1998)

Zsolnai, Anikó: A szociális kompetencia kapcsolata az iskolai teljesítménnyel. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 4. pp. 339-362. (1998)

Zsolnai, László: Felelősség és döntés. Iskolakultúra, (8) 2. pp. 3-9. (1998)

Zákány Tóth, Péter: A titok feltörésének esélyei : az ember tragédiája megközelítési kísérlete. Iskolakultúra, (8) 8. pp. 60-71. (1998)

Zátonyi, Sándor: Kölcsönhatás a tanulók előismeretei és az iskolában szerzett ismeretek között. Iskolakultúra, (8) 3. pp. 43-53. (1998)

Závodny, László: A hivatásos tiszthelyettesi és tiszti állomány utánpótlása. Iskolakultúra, (8) 4. pp. 82-94. (1998)

Zétényi, Ágnes: A hatékony tanár. Iskolakultúra, (8) 10. pp. 68-74. (1998)

Đ

Đurić, Rajko: A rromani (cigány) irodalom. Iskolakultúra, (8) 12. pp. 22-29. (1998)

A lista elkészítésének dátuma 2018. August 14. 22:38:48 CEST.