![]() | Up a level |
Alexander, Bernát: Kármán Mór vezető eszméi : Budapesti szemle, 1914 jan. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). p. 183. (1914)
Andrássy, Gyula: A háboru [!háború] és a társadalom. In: Kolligátum. pp. 1-21. (1914)
Angyal, Dávid: Szalay László emlékezete : [születése 100. évfordulója alkalmából] : felolvasta 1913. évi deczember hó 1-én. In: Kolligátum. pp. 1-73. (1914)
Balanyi, György: Világnézetre nevelés : Magyar Középiskola : 1914, 2. szám. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 314-315. (1914)
Balogh, Jenő: Balogh Jenő levele gróf Tisza Istvánhoz. "Másolat (fogalmazvány külön)".
Baranyai, Zoltán and Morand, Hubert: La langue française en Hongrie par Hubert Morand, agrégé de l'Université : a Gand-ban, 1913. tartott Congrès de la Langue française kiadványából különny. - (Section de Propagande) 1914. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 588-589. (1914)
Barczán, Endre: Az internátusok állami felügyeletének terve. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 297-299. (1914)
Benisch, Arthur: Bosznia-Hercegovina iskolaügye. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 558-561. (1914)
Benisch, Arthur: Magyar iskolapolitika. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 193-204. (1914)
Bihari, Ferenc: Az internátusok állami felügyelete. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 229-234. (1914)
Bihari, Gyula and Stankovits, Szilárd: Stankovits Szilárd : A testgyakorlás kézikönyve elemi és polgári iskolák számára : Budapest : Rózsavölgyi és Társa Könyvkiadóhivatala, 1913. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). p. 309. (1914)
Binding, Karl: Die Notwehr der Parlamente gegen ihre Mitglieder : Vortrag gehalten in der Gehe-Stiftung zu Dresden am 14. Februar 1914. In: Kolligátum. pp. 1-36. (1914)
Bittenbinder, Miklós: Vegyes. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 605-606. (1914)
Bittenbinder, Miklós: A porosz középfokú női oktatás : felolvasás a Magyar Paedagogiai Társaságban 1913. május 17-én. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 352-362. (1914)
Bozóky, Endre: Magyar Paedagogiai Társaság. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 605-608. (1914)
Bursics, Ernő: A történettanítás erősítése a népiskolában - a népiskola tantervének nemzeti irányú revíziója statisztikai alapon - : székfoglaló a Magyar Pedagogiai Társaságban 1914 április 18-án. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 498-505. (1914)
Buza, László: A parlament szerepe az államszerződések kötésénél. In: Kolligátum. pp. 1-30. (1914)
Czirbusz, Endre: Czirbusz Endre : Az elemi iskolai tankönyvek : Nemzeti Kultura, 1913 dec. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 107-108. (1914)
Degenfeld-Schonburg, Ferdinand von: Die Lohntheorien von Ad. Smith, Ricardo, J. St. Mill und Marx. In: Kolligátum. pp. 1-106. (1914)
Dékány, István: Történelem és szemlélet. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 321-335. (1914)
Endrei, Gerzson and Bozóky, Endre: Vegyes. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 317-320. (1914)
Eöttevényi Nagy, Olivér: Gazdasági jogismeret : a jog általános tanainak, továbbá a magánjognak, a közjognak, a közigazgatási jognak, a pénzügyi jognak s a statisztikának vezérfonala, a gazdasági ügyviteltan vázlatával.
Fináczy, Ernő: Pedagógiai irodalmunk : a Magyar Pedagógiai Társaság 1914. évi közgyűlésének elnöki megnyitója. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 65-76. (1914)
Fináczy, Ernő: A kivonatos tankönyvek és a szakkörök : adat középoktatásunk újabb történetéhez. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 1-5. (1914)
Fried, Alfred Hermann: Kurze Aufklärungen über Wesen und Ziel des Pazifismus. In: Kolligátum. pp. 1-32. (1914)
Fürst, Aladár: Egy osztály magyar dolgozatai. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 362-365. (1914)
Gaal, Mózes: Az iskola belső életének reformja : székfoglaló előadás a Magyar Pedagógiai Társaság 1913 dec. 20. ülésén. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 129-146. (1914)
Goldziher, Károly: A grafikai módszer és újabb irodalma : 1. Bevezetés. 2. A grafikai módszerről. 3. Az elsőfokú tanításban való alkalmazás. 4. A középső fokú tanításban való alkalmazás. 5. A felső fokú tanításban való alkalmazás. 6. A grafikai módszer az alkalmazott mathematikában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 77-90. (1914)
Gy. Nagy, József: Diderot pedagógiája : születésének 200. évfordulójára - első közlemény. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 205-219. (1914)
Gy. Nagy, József: Diderot pedagógiája : születésének 200. évfordulójára : második közlemény. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 269-286. (1914)
Gy. Nagy, József: Pedagógiai értekezések középiskoláink 1912/13. évi értesítőiben. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 366-369. (1914)
Gy. Nagy, József and Weil, Armand and Chénin, Emile: Két francia könyv a fogalmazás tanításáról : I. [A. Weil és E. Chénin : Le français de nos enfants]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 289-292. (1914)
Gyulai, Ágost: Új könyvek : 1. Hazai művek. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 103-105. (1914)
Gyulai, Ágost: Új könyvek : 2. Angol könyvek (1913 nov.-1914 jan.). In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 175-176. (1914)
Gyulai, Ágost: Új könyvek : 2. Angol, francia és német könyvek (1914 február). In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 245-246. (1914)
Gyulai, Ágost: Új könyvek : 2. Angol, francia és német könyvek (1914 máj.-júl.). In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 590-595. (1914)
Gyulai, Ágost: Új könyvek : 2. Angol, francia és német könyvek (1914 március). In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 310-312. (1914)
Gyulai, Ágost: Új könyvek : 2. Angol, francia és német könyvek (1914 április). In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 374-375. (1914)
Gyulai, Ágost: Új könyvek : 2. Francia és német művek. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 105-107. (1914)
Gyulai, Ágost: Új könyvek : 3. Francia és német könyvek (1914 január). In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 176-177. (1914)
Gyulai, Ágost: Új könyvek : külföldi művek. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 40-42. (1914)
Gál, Kelemen: Brassai módszere. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 21-29. (1914)
Gál, Kelemen and Böngérfi, János: Vegyes. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 188-192. (1914)
Gárdonyi, Albert: A királyi titkos kancellária eredete és kialakulása Magyarországon. In: Kolligátum. pp. 1-43. (1914)
Heil, B.: Die deutsche Stadt im Mittelalter. In: Kolligátum. pp. 1-31. (1914)
Helle, Ferenc Hugó: Arany János Bolond Istókja : humora, mintái, életrajzi adatai.
Hellebrant, Árpád: Paedagogiai repertorium : A magyar pedagógiai irodalom 1913-ban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 376-464. (1914)
Herrmann, Antal: B.u.é.k. - megváltása = Székely Ellenzés 1914. jan. 15.
Herrmann, Antal: A zene, a béke és a kultura = Pestmegye, Vácz és Környéke 1914. jan. 1.
Homeros, : Homeri Ilias : Pars 1., 1-12. In: Kolligátum. pp. 1-249. (1914)
Homeros, : Homeri Odyssea : pars I., 1-12. In: Kolligátum. pp. 1-204. (1914)
Homeros, : Homeri Odyssea : pars II. 13-24. In: Kolligátum. pp. 1-194. (1914)
Hornyánszky, Viktor: Hornyánszky Viktor újévi levele.
Horváth, Károly and Schoenichen, Walter: W. Schoenichen : Methodik und Technik des naturgeschichtlichen Unterrichts : Leipzig : Quelle und Meyer , 1914. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 306-308. (1914)
Imre, Lajos: A boy-scout mozgalom irányeszméi. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 522-532. (1914)
Imre, Lajos and De Bary, Anna Bunston: A. B. de Bary : The letters of a schoolma'am with an introduction by the Earl of Shaftesbury : London : Dent, 1913. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 587-588. (1914)
Imre, Sándor: Köznevelésünk és a háború : felolvasás a Magyar Paedagogiai Társaságban 1914 okt. 17-én. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 465-471. (1914)
Imre, Sándor: Nevelésügyi mozgalmaink a háború előtt. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 595-602. (1914)
Imre, Sándor: A pedagógia a debreceni egyetemen. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 313-314. (1914)
Imre, Sándor and Kornis, Gyula and Friml, Aladár: Kornis Gyula : Pedagógiai Könyvtár : I. kötet : az 1777-iki Ratio Educationis ; fordította, bevezetéssel és jegyzetekkel ellátta dr. Friml Aladár. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 237-238. (1914)
Imre, Sándor and Sturm, Karl Friedrich: K. F. Sturm : Die nationale Einheitsschule : Leipzig : Klinkhardt, 1913. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 301-302. (1914)
Imre, Sándor and Tews, Johannes: J. Tews : Grundzüge der deutschen Schulgesetzgebung : Leipzig : Voigtländer, 1913. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). p. 171. (1914)
Keleti, Adolf: A balkáni események az iskolában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 94-95. (1914)
Kemény, Ferenc: Gyermekeknek a halálról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 567-569. (1914)
Kemény, Ferenc: Katonai vélemény a népiskoláról : Deutschland und der nächste Krieg, Stuttgart : J. G. Cotta. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 184-187. (1914)
Kemény, Ferenc: Magyar testnevelési rendszer! In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 505-521. (1914)
Kemény, Ferenc: Nemzetközi mozgalmak. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 43-56. (1914)
Kemény, Ferenc: A jogosítások rendszere. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 295-297. (1914)
Kemény, Ferenc: A magyar középiskola bemutatása külföldön. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 252-253. (1914)
Kemény, Ferenc and Becker, Julius Maria: J. M. Becker : Der pädagogische Impressionismus : Aschaffenburg : Romberg, 1913. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 300-301. (1914)
Kemény, Ferenc and Kmetykó, János: Kmetykó János : Dánia testnevelési ügye : Budapest : Tornaügy, 1912. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 371-373. (1914)
Kemény, Gábor and Agathon, : Agathon : Les jeunes gens d'aujourd'hui : Paris : Librairie Plon-Nourrit, 1913. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 302-304. (1914)
Kemény, Gábor and Delobel, M.: M. Delobel : Szülők és tanárok együttműködése : Revue univ. 1913 dec. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). p. 253. (1914)
Kemény, Gábor and Gastinel, : Gastinel : A klasszikus nyelvek sorsa a francia lycéekben. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 187-188. (1914)
Kemény, Gábor and Lyon, : Lyon : A francia iskolák és az alkoholizmus : Revue univ. 1913 dec. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). p. 253. (1914)
Kenyeres, Elemér and Payot, Jules: Két francia könyv a fogalmazás tanításáról : II. Payot, Jules : L'apprentissage de l'art d'écrire ; Paris : Colin, 1913. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 292-295. (1914)
Királyfi, Árpád: A nemzetközi szerződések hatálya Boszniára. In: Kolligátum. pp. 1-57. (1914)
Konrádi, Dániel and Tuszkai, Ödön: Tuszkai Ödön : Iskolaegészségi könyvtár. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 172-173. (1914)
Kornis, Gyula and Ranschburg, Pál: Ranschburg Pál : Pszichológiai tanulmányok : Budapest : Magyar Gyermektanulmányi Társaság, 1913. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 234-236. (1914)
Kornis, Gyula and Ranschburg, Pál: Ranschburg Pál dr.: Pszichológiai tanulmányok : 1901-1913 ; második kötet : Budapest : Magyar Gyermektanulmányi Társaság, 1913. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 578-580. (1914)
Kornis, Gyula and Siegel, Karl: C. Siegel : Methodik des Unterrichts in der Philosophischen Propädeutik : Wien : Pichler, 1913. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 100-101. (1914)
Krammer, József: Leányoktatásunk egységes szervezése : második közlemény. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 335-351. (1914)
Krammer, József: Leányoktatásunk egységes szervezése : székfoglaló a Magyar Paedagogiai Társaságban 1914 február 21-én : első közlemény. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 257-263. (1914)
Krisztics, Sándor: Az állampolgári nevelés : Magyar Társadalomtudományi Szemle, 1913. dec. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 183-184. (1914)
Kálmány, Lajos: Kálmány Lajos: Hagyományok : 1. kötet. Mesék és rokonneműek (Vác, 1914) című művének részlete.
Körmendy, G.: Körmendy G. : A pedagógia és a katonaság. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). p. 108. (1914)
Lados, József and Molnár, Oszkár: Molnár Oszkár : Bevezetés a gyermektanulmányba : Kolozsvár : Stief és Társa, 1913. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 169-170. (1914)
Lamprecht, Karl: Die Nation und die Friedensbewegung. In: Kolligátum. pp. 1-12. (1914)
Lechner, Károly: Lechner Károly : Az impressziókról : a Magyar Filozófiai Társaság Közleményei, 1913. 3-4. sz. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). p. 107. (1914)
Lechner, Károly: A freudizmusról : az Erdélyi Múzeum-Egyesület orvostudományi szakosztályában tartott három előadás kivonata. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 486-497. (1914)
Lechnitzky, Gyula: Lechnitzky Gyula : A kulturállam megteremtése és a tanítóképzés : Magyar Tanítóképző, 1914 : 4-5. sz. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). p. 604. (1914)
Lázár, Szilárd: A genfi Rousseau-intézet. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 287-289. (1914)
Lázár, Szilárd and Fürj, Pál: Fürj Pál : Gyengeelméjű gyermekek emlékezete : Budapest : Pedagógiai-pszichológiai könyvtár, 1912. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 102-103. (1914)
Lázár, Szilárd and Offner, Max: M. Offner : Das Gedächtnis : die Ergebnisse der experimentellen Psychologie und ihre Anwendung in Unterricht und Erziehung : Berlin : Reuther und Reichard, 1913. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 168-169. (1914)
Macaulay, Thomas Babington: William Pitt. In: Kolligátum. pp. 1-104. (1914)
Mahler, Ede: Az ókori egyiptomi nevelés. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 6-21. (1914)
Marczinkó, Ferenc and Possevino, Antonio and Veress, Endre: Fontes Rerum Transylvanicarum : 2. Antonio Possevino della Compagnia di Giesu : Transilvania : 1584 : kiadta : dr. Veress Endre : Budapest : Stephaneum, 1913. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 304-306. (1914)
Marczinkó, Ferenc and Veress, Endre: Fontes Rerum Transylvanicarum : 1. Erdélyi jezsuiták levelezése és iratai a Báthoryak korából : 1571-1613 ; II. kötet : 1575-1588 : gyűjtötte és közrebocsátja : dr. Veress Endre ; Budapest, 1913. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 304-306. (1914)
Marót, Károly: A nevelés kérdése és a színpad. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 91-94. (1914)
Molnár, Kálmán: Nemzetiségi kérdés : írta és az Egri Jogakadémiai Kör által az Országos Magyar Iskola Egyesület javára 1914. március 20-án rendezett irodalmi estén felolvasta Molnár Kálmán. In: Kolligátum. pp. 1-39. (1914)
Molnár, Oszkár: Molnár Oszkár : A pedagógia jelen állása : Család és iskola : 1914 : 13-14. sz. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 604-605. (1914)
Molnár, Oszkár and Éltes, Mátyás: Éltes Mátyás : A gyermeki intelligencia vizsgálata : Binet, Simon és mások után magyar gyermekekre alkalmazta Éltes Mátyás ; Ranschburg Pál előszavával : Budapest : Athenaeum, 1914. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 583-585. (1914)
Molnár, Viktor: Polgárság nevelése : Uránia : 1914, 4. sz. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). p. 315. (1914)
Mátrai, Rudolf: Az elemi oktatás Párisban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 162-167. (1914)
Nagy, József and Richard, Gaston: G. Richard : Pédagogie expérimentale : (az Encyclopedie scientifique c. vállalatban) Paris : O. Doin et Fils, 1911. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 33-37. (1914)
Nagy, László: Nagy László : A magyar gyermektanulmányi mozgalom : Gyermek, 1914 : 5. szám. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 602-603. (1914)
Nádai, Pál: A művészi nevelés kérdése Franciaországban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 543-553. (1914)
Papp, Dezső: Egész az északi pólusig.
Philipp, Kálmán: Az idegen kultúra a középiskolában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 30-33. (1914)
Prohászka, Lajos: Tanügyi tanulságok a régi szepesi városi polgárság sorsából. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 246-251. (1914)
Rühlmann, P.: Völkerwanderung und Frankenreich (375-911). In: Kolligátum. pp. 1-32. (1914)
Schedius, Lajos and Lukcsics, Pál: Adalék a budapesti egyetem történetéhez. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 167-168. (1914)
Schneller, István: Herbart pedagógiájának alapjai és a személyiség elve. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 472-485. (1914)
Somló, Bódog: A szokásjog. In: Kolligátum. pp. 1-31. (1914)
Somogyi, Géza: A középiskolai reform és a népiskola. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 220-228. (1914)
Suppán, Vilmos: A X. kereskedelmi oktatásügyi nemzetközi kongresszus. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 57-62. (1914)
Suszter, Oszkár: Politikai nevelés. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 178-182. (1914)
Suszter, Oszkár and Foerster, Friedrich Wilhelm: Fr. W. Foerster : Staatsbürgerliche Erziehung : Prinzipienfragen politischer Ethik und politischer Pädagogik : Leipzig : Teubner, 1914. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 585-587. (1914)
Szelényi, Ödön: Dr. Tavasi Lajos : születésének századik évfordulója alkalmából. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 532-543. (1914)
Szelényi, Ödön: Fichte mint pedagógus. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 263-269. (1914)
Szentiványi, Róbert: Pro focis. In: Kolligátum. pp. 66-70. (1914)
Szerényi, Nándor: Az Alpok tavai.
Szitnyai, Elek and Vaerting, Mathilde: Vaërting : Die Vernichtung der Intelligenz durch Gedächtnisarbeit : München : Reinhardt, 1913. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 98-100. (1914)
Székely, György and Kornis, Gyula and Birkás, Géza: Kornis Gyula : Pedagógiai Könyvtár : II. kötet : Montaigne pedagógiai tanulmányai ; ford., bevez., és jegyzetekkel ellátta Birkás Géza. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 238-241. (1914)
Szöllősi, István: A tanítóképzés reformja : Magyar Tanítóképző : 1914, 3. sz. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 315-316. (1914)
Szőts, Gyula: A tankönyvbírálat szervezése. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 251-252. (1914)
Szőts, Gyula and Wilk, Emil: Emil Wilk, Lehrer in Prázsmár (Tartlau) : Märchen-Fibel für die ev. Volksschulen in den siebenb. Landesteilen Ungarns ; Begleitwort zur Märchenfibel : Brassó : Selbstverlag, 1913. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 308-309. (1914)
Teveli, Mihály: A gyermeknevelés kis kátéja : A magyar nép számára. I. rész : Az ép testi-lelki képességű gyermekek nevelése a Magyar Gyermektanulmányi Társaság megbízásából írta 16 szakíró. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 39-40. (1914)
Teveli, Mihály and Kornis, Gyula and Péter, János: Kornis Gyula : Pedagógiai Könyvtár : III. kötet : Erasmus : A gyermekek nevelése ; A tanulmányok módszere; ford., bevez. és jegyz. ellátta dr. Péter János, 1913. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 241-242. (1914)
Teveli, Mihály and Szalai, Károly: Szalai Károly : Adalék a középiskolai oktatás reformjának kérdéséhez : Budapest, 1913. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 101-102. (1914)
Trapp, Ernst Christian and Fritzsch, Theodor: E. Chr. Trapp : Versuch einer Pädagogik. Mit Einleitungen. und Anmerkungen herausgegeben von Theodor Fritzsch : Leipzig, 1913. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 95-98. (1914)
Tuszkai, Ödön: Iskola és egészség : Új Élet : 1914, 3. sz. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 316-317. (1914)
Tóth-Szabó, Pál and Fináczy, Ernő: Dr. Fináczy Ernő : A középkori nevelés története : vezérfonal egyetemi előadásokhoz : Budapest : Hornyánszky Viktor, 1914. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 569-578. (1914)
Urhegyi, Alajos and Krizsán, Gábor: Krizsán Gábor : Alkotó munka és rajz az elemi iskolai beszéd- és értelemgyakorlatban : gyakorlati útmutató az I. és II. osztályú beszéd- és értelemgyakorlatoknak behatóbb, könnyebb és sikeresebb tanítására ; Kolozsvár : 1913. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 242-243. (1914)
Vida, Sándor and Bodnár I., Zsigmond: Bodnár I. Zsigmond : Szociológia az iskolában : Pécs, 1913. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 369-371. (1914)
Vidákovits, Kamilló: A műtéttel járó veszélyek és káros hatások elkerülésére irányuló törekvések a modern sebészetben : magántanári próbaelőadás. In: Kolligátum. pp. 1-19. (1914)
Vidákovits, Kamilló: A végbél mechanikai és lobos eredetű sebészeti megbetegedései : A végbélkörüli bőrviszketés (pruritus ani) kezelése ; A végbélkörüli gyuladások ![gyulladások] és tályogok (abscessus perirectalis) gyógykezeléséről ; A végbélsipolyok therapiája ; A végbél egyszerű gyuladásai (Proktitis acuta et chronica) ; A fekélyes szűkületet okozó végbélgyuladás therapiája ; A végbélelőesésről (prolapsus recti) ; Műtéti eljárások. In: Kolligátum. pp. 77-163. (1914)
Váradi, József: R. Lehmann a neveléstörténetről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 554-557. (1914)
Végh, János: Német nyelv a sárospataki főiskolában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 146-161. (1914)
Waldapfel, János: Waldapfel János : Közműveltség : Budapest : Németh J., 1914. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 603-604. (1914)
Walló, Albert: A svéd középiskolák. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 561-567. (1914)
Wlassics, Gyula: A német világpolitika és Bülow. In: Kolligátum. pp. 1-22. (1914)
Zivuska, Jenő: Madách Társaság : Dr. Böhm Károly élete és munkássága : három kötet : Besztercebánya : Madách Társaság, 1913. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 580-583. (1914)
Zsögön, Zoltán: A hitvallásos iskola és a nemzetnevelés : Népnevelő, 1913, 47, szám. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). p. 183. (1914)
Ágner, Lajos and Gathany, Jesse Madison: Gathany, J. M. : A politika az amerikai iskolában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). p. 187. (1914)
Ágner, Lajos and Munroe, James Phinney: J. Ph. Munroe : New Demands in Education : Garden City, New York, Doubleday, Page et Company, 1912. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (23). pp. 37-39. (1914)