Vissza |
A Művelődési és Közoktatási Minisztérium által a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának közreműködésével meghirdetett pályázat eredménye. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 3-4. p. 356. (1997)
A neveléstudomány Széchenyi Professzori Ösztöndíjasai. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 1. p. 101. (1997)
A neveléstudomány Széchenyi Professzori Ösztöndíjasai. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 3-4. p. 357. (1997)
Bárdos Jenő: A nyelvpedagógia fejlődése és tudatosulása. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 1. pp. 3-17. (1997)
Csoma Gyula; Lada László; Szirmainé dr. Kövessi Erzsébet; Harangi László: Tételek a funkcionális analfabetizmusról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 2. pp. 167-180. (1997)
Donáth Péter: Reflexív beszámoló az „Iskola a magyar társadalom történetében” című konferenciáról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 3-4. pp. 345-350. (1997)
Faludi Szilárd: Mészáros István: Magyar iskola: 996–1996 : Előadások, cikkek, beszédek : Eötvös József Könyvkiadó, Budapest, 1997 : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 3-4. pp. 343-344. (1997)
Farkas Mária: Fábián Zsuzsanna: Olasz–magyar melléknévi vonzatszótár : Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1996. 238 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 1. pp. 97-98. (1997)
Fehér Katalin: Festetics György oktatásügyi tevékenysége a korabeli sajtó tükrében. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 1. pp. 61-77. (1997)
Fehér Katalin; Beély Fidél: Beély Fidél és a bakonybéli bencés tanárképzés. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 3-4. pp. 235-245. (1997)
Horváth Mátyás: A jugoszláviai magyar iskolák fejlődéstörténeti vázlata a két világháború között. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 3-4. pp. 319-326. (1997)
Kacsur István: A környezet védelmére való nevelés módszertanának didaktikai kérdései. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 1. pp. 87-95. (1997)
Kelemen Elemér: Az MTA Neveléstörténeti Albizottságának tevékenysége : (1994–1996). In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 1. pp. 106-108. (1997)
Kiss Tihamér: Kiss Árpád a magyar pedagógia megújulásáért : emlékezés Debrecenben születése 90-ik évfordulóján. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 2. pp. 197-198. (1997)
Komlóssy Ákos: Az iskolai stratégiáról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 2. pp. 127-135. (1997)
Korom Erzsébet: Naiv elméletek és tévképzetek természettudományos fogalmak tanulásakor. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 1. pp. 19-40. (1997)
Kovács Lászlóné dr. Vermes Stefánia: Száz éve született Prohászka Lajos. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 3-4. pp. 351-354. (1997)
Kárpáti Andrea; Zempléni András; Verhelst Norman D.; Velduijzen Niels H.; Schönau Diederik W.: A zsűrizés mint értékelési módszer a vizuális nevelésben. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 3-4. pp. 203-234. (1997)
Kékes Szabó Mihály: Tanárképzésünk egykor és ma : Acta Paedagogica Debrecina, 94. sz. Debrecen, 1995. 116 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 2. pp. 189-191. (1997)
Lappints Árpád: Az általános pedagógiai és a tantárgypedagógiák. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 1. pp. 79-86. (1997)
Mesterházi Zsuzsa: Emlékeztető a Gyógypedagógiai Albizottság 1997. április 29-én tartott üléséről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 2. pp. 198-199. (1997)
Nagy Péter Tibor: Kelemen Elemér–Setényi János: Az oktatási törvénykezés változásai. Hazai és nemzetközi áttekintés : Fővárosi Pedagógiai Intézet, Budapest, 1994. 205 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 2. pp. 191-196. (1997)
Nagy Péter Tibor: A „társadalom és művelődéstörténeti tanulmányok” újabb köteteiről a neveléstörténész szemével. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 3-4. pp. 327-336. (1997)
Németh András; Pukánszky Béla: Paradigmatikus irányzatok a magyar neveléstudomány fejlődéstörténetében. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 3-4. pp. 303-317. (1997)
Orosz Sándor; Zsolnai József: A pedagógia új rendszere címszavakban: reflexiók Zsolnai József könyvére. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 2. pp. 181-188. (1997)
Perjés István: Az 1925-ös népiskolai tanterv sajtóvisszhangja a Szabolcsi Tanító című folyóiratban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 2. pp. 153-166. (1997)
Petriné Feyér Judit: Az MTA Pedagógiai Bizottsága Didaktikai Albizottságának 1996. december 13-i üléséről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 1. pp. 101-102. (1997)
Pukánszky Béla: A MTA Pedagógiai Bizottságának újjáalakulása. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 1. p. 102. (1997)
Pukánszky Béla: „A szeretet nyitja meg a növendék szívét" - százötven esztendeje született Schneller István. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 3-4. pp. 337-342. (1997)
Szebenyi Péter: Tagoltság és egyesítés – tananyagszabályozás és iskolaszervezet. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 3-4. pp. 271-302. (1997)
Tenorth Heinz-Elmar; Lesznyák Ágnes: A kézmű dicsérete, az elmélet kritikája – A németországi pedagógiai historiográfia helyzetéről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 2. pp. 111-125. (1997)
Tóth László: A szövegmegértés fejlődése kisiskolás korban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 1. pp. 41-59. (1997)
Varga Lajos: Beszámoló az MTA Pedagógiai Bizottságának 1997. május 30-i üléséről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 3-4. p. 355. (1997)
Vass Vilmos: Az Országos Közoktatási Tanács tantervi munkálatai a XIX. században. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 3-4. pp. 247-269. (1997)
Vastagh Zoltán: Beszámoló az MTA Pedagógiai Bizottsága Pedagógusképzési Albizottságának munkájáról : (1994–1996). In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 1. pp. 103-105. (1997)
Vastagh Zoltán: Pedagógusképzési Albizottság tagjai : (1997–1999). In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 1. p. 103. (1997)
Zoltán Patrícia: Colin Baker: Foundations of bilingual education and bilingualism (A kéttannyelvű oktatás és a kétnyelvűség alapjai) : Multilingual Matters, 1996. 320 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 1. pp. 98-100. (1997)
Ágoston György: Az egyetemi tanárképzés dilemmái az 1930-as években (a tudományos képzés és szakképzés kérdései az 1936-os felsőoktatási kongresszuson). In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 2. pp. 137-151. (1997)