Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata című kiadvány cikkei

Vissza
Export [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Találatok száma: 44.

Az Eszt Tudományos Akadémia közleménye. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. p. 112. (1996)

Beszámoló az MTA Gyógypedagógiai Bizottság 1996. május 14-i üléséről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 2. pp. 213-214. (1996)

Bajkó Mátyás: Fehér Erzsébet: Magyar nyelvű tankönyvek 1777-1848. : Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum kiadása, 1995. 246 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. pp. 106-108. (1996)

Bán Ervin: Jacqueline Dangel: Histoire de la langue latiné : Presses Universitaires de Francé, Paris, 1995. 128 o. Irodalom: 125-126. o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 306-307. (1996)

Bán Ervin: Renée Balibar: Le colinguisme : Presses Universaitares de Francé, Paris, 1993. 127 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 305-306. (1996)

Csapó Benő: Összefoglaló a Magyar Pedagógia 1994-1996. évi működéséről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. p. 413. (1996)

Csirikné Czachesz Erzsébet: Literacy, Economy and Society, Results of the first International Adult Literacy Survey : Organisation for Economic Cooperation and Developmént; Statistics Canada, 1995. 199 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 307-312. (1996)

Csirikné Czachesz Erzsébet; Vidákovich Tibor: A családi-kulturális tényezők hatása az olvasás elsajátítására. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. pp. 35-57. (1996)

Csocsánné Horváth Emmy: Emlékeztető a Gyógypedagógiai Albizottság és az MKM által a tantervi irányelvek kidolgozására felkért munkabizottság 1996. március 25-én tartott együttes üléséről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 314-315. (1996)

Csíkos Csaba: Ferenczi Gyula és Fodor László: Oktatáselmélet és oktatásstratégia : Stúdium Könyvkiadó, Kolozsvár, 1996. 149 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 407-409. (1996)

Deák Gábor: Imre Sándor helye a magyar pedagógiai irodalomban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 271-288. (1996)

Dömötör Ákos; Comenius Johannes Amos: Az Orbis Pictus keletkezése. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 2. pp. 169-184. (1996)

E. Szabó Zoltán: A fogalomtérkép és a rendezett fa. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 2. pp. 195-204. (1996)

Faludi Szilárd: Kolozsvári–szegedi hagyományok – Imre Sándor neveléstana és a nemzetnevelés koncepciója. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 289-297. (1996)

Fedinec Csilla: Kárpátalja közigazgatása és tanügyigazgatása 1938-1944 között. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 367-375. (1996)

Illyés Sándor: A Nemzeti Alaptanterv és a fogyatékos gyermekek iskolai fejlesztésének tartalmi szabályozása. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 377-382. (1996)

Kiss Tihamér: Piaget pszichológiájának és didaktikai elveinek hatása hazánk oktatás-metodikájára. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 397-406. (1996)

Kontra József: A probléma és a problémamegoldó gondolkodás. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 341-366. (1996)

Krolopp Judit: Albert C. Tuijnman és T. Neville Postlethwaite (szerk.): Monitoring the Standards of Education: Papers in honor of John P. Keeves : Pergamon, 1994. 266 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 2. pp. 208-211. (1996)

Kurtán Zsuzsa: A nyelvpedagógia szaknyelvi komponense a tantárgypedagógiák és az általános didaktika összefüggéseiben. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 389-396. (1996)

Kárpáti Andrea: A Leonardo Program pedagógiai hatásvizsgálata. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. pp. 3-34. (1996)

Kékes Szabó Mihály: Klebelsberg Kuno egyetempolitikai törekvéseinek főbb jellemzői. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 253-260. (1996)

Lenzen Dieter; Lesznyák Ágnes: Európaivá nevelés és oktatás. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. pp. 59-76. (1996)

Lesznyák Márta: Kétnyelvűség és kéttannyelvű oktatás. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 217-230. (1996)

Ligetiné Verebély Anna: Durkó Mátyás: Az andragógiai képzés alakulása a debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán : Stúdium Kiadó, Debrecen 1995. 249 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 2. pp. 205-208. (1996)

Merkys Gediminas; Lesznyák Ágnes: A materialista dialektika ismeretelméleti tanulságai a pedagógiában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 319-328. (1996)

Molnár Edit Katalin: A kognitív pszichológia három fogalmázás-modellje. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 2. pp. 139-156. (1996)

Nagy Péter Tibor: „A történeti elitkutatások” című sorozat köteteiről – a neveléstörténész szemével. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 299-303. (1996)

Nanszákné dr. Cserfalvi Ilona: Ezeréves a magyar iskolakultúra : ismertető a Debreceni Akadémiai Bizottság Székházában rendezett konferenciáról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 313-314. (1996)

Németh András: Mészáros István: A magyar nevelés- és iskolatörténet kronológiája 996-1996. : Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1996. 316 o. ; Mészáros István: Ateista nevelés iskoláinkban 1950-1990 : Eötvös József Könyvkiadó, Budapest, 1996. 148. o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 409-411. (1996)

Parrott Jeremy; Csontos Szabolcs: Ne taníts, míg nem látod a diák szemét: tanulmány a korai tanítási gyakorlatról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 2. pp. 185-193. (1996)

Petneki Katalin: A nyelvkönyvválasztás néhány aktuális kérdése egy felmérés tükrében. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. pp. 95-103. (1996)

Petriné Feyér Judit: Beszámoló az MTA Pedagógiai Bizottsága Didaktikai Albizottságának 5. üléséről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. p. 109. (1996)

Petriné Feyér Judit: Beszámoló az MTA Pedagógiai Bizottsága Didaktikai Albizottságának 6. üléséről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. p. 110. (1996)

Prokop Ernst; Lesznyák Ágnes: Képesítési feladat és oktatási igény - továbbképzés az egyetemen. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. pp. 77-85. (1996)

Pukánszky Béla: Beszámoló a MTA Pedagógiai Bizottsága 1995. évi tevékenységéről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. pp. 110-111. (1996)

Rakaczkiné Tóth Katalin: A szervezett tanárképzés kialakulása a budapesti tudományegyetemen. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 2. pp. 157-168. (1996)

Réthy Endréné: Monique Boekaerts és P. Robert-Jan Simons: Leren en instructie psychologie van de leerling en hetleerprocess : Dekker van de vegt, Assen, 1993. 301 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. pp. 105-106. (1996)

Schroll-Decker Irmgard: Hivatásos családanyák élettémái. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 2. pp. 117-138. (1996)

Taylor Brian W.; Weisz György: John Henry Newman (1801-1890) pedagógiája. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. pp. 87-93. (1996)

Vajda Zsuzsanna: A budapesti pszichoanalitikusok rendhagyó nézetei a gyermeki természetről és a nevelésről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 329-339. (1996)

Vass Vilmos: Az Országos Közoktatási Tanács Tantervi munkálatai a XIX. században. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 231-251. (1996)

Virág Gábor: A 225 éves kishegyesi iskola története. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 261-270. (1996)

Várnagy Elemér: Ciszterciek és pedagógia. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 383-388. (1996)

A lista elkészítésének dátuma 2024. április 24. 17:09:17 CEST.