Vissza |
Beszámoló az MTA Pedagógiai Bizottsága Didaktikai Albizottságának megalakulásáról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. p. 377. (1994)
Beszámoló az MTA Pedagógiai Bizottsága Neveléstörténeti Albizottsága 1993. évi tevékenységéről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 375-376. (1994)
Doktori programok - Eötvös Loránd Tudományegyetem Neveléstudományi Tanszék. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 1-2. pp. 159-164. (1994)
Doktori programok - József Attila Tudományegyetem Pedagógiai Tanszék. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 1-2. pp. 165-169. (1994)
Doktori programok - Kossuth Lajos Tudományegyetem Neveléstudományi Tanszék. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 1-2. pp. 171-176. (1994)
Jelentés az MTA Pedagógia Bizottsága 1994. évi tevékenységéről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 373-374. (1994)
Bajkó Mátyás: Az autonóm törekvések néhány történeti mozzanata a pedagógusképzésben. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 303-306. (1994)
Bárdossy Ildikó: Várnagy Elemér: Cigány fiatalok a nagyvilágban : Lámpás Kiadó, Abaliget, 1993. 173 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 355-356. (1994)
Csapó Benő: Az induktív gondolkodás fejlődése. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 1-2. pp. 53-80. (1994)
Csapó Benő: Középiskolás tanulók véleménye a társadalmi és iskolai változásokról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 207-229. (1994)
Ewald Paul: Az amerikai felsőoktatási értékelési trendek áttekintése. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 179-205. (1994)
Ewald Paul: Max A. Eckstein és Harold J. Noah: Középiskolai vizsgák: nemzetközi kitekintés a vizsgák rendszerére és gyakorlatára : Yale University Press, 1993. 283 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 1-2. pp. 153-156. (1994)
Gaul Emil: Egy tantárgy vajúdik : a magyar munkaoktatás ötven éve. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 1-2. pp. 37-51. (1994)
Halász Gábor: Az iskolai autonómia lehetőségei. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 307-312. (1994)
Kelemen Elemér: Az iskola oktatásügyi autonómia történetéről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 313-321. (1994)
Kelemen Elemér: Neveléstörténet - OPKM. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 1-2. pp. 113-126. (1994)
Kiss Tiborné: Az iskolai autonómia lehetőségei. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 323-326. (1994)
Kotschy Beáta: A pedagógusok autonómiája napjaink iskolai gyakorlatában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 327-336. (1994)
Kozma Tamás: Iskolai autonómia. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 337-340. (1994)
Kékes Szabó Mihály: A tanárképzés kereteinek kialakulása a kolozsvári egyetemen. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 1-2. pp. 81-94. (1994)
Laczkó Mária: Ingvar Lundberg és Pirjo Linnakyla: Teaching reading around the world (Olvasástanítás világszerte) : The International Association for the Evaluation of Educational Achievement : Hague, 1993. 93 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 363-367. (1994)
Nagy Attila: Hol terem a jó olvasó? : egy nemzetközi összehasonlító vizsgálat eredményeiről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 231-252. (1994)
Nagy József: Én(tudat) és pedagógia. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 1-2. pp. 3-26. (1994)
Nagy Mária: Kontroll és autonómia a tanári szakmában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 1-2. pp. 27-36. (1994)
Nahalka István: Farkas Gyula és Varga Tibor: A természettudományos kutatás menete, módszerei és technikája (oktatási segédlet középiskolások számára) : Gondolat Kiadó, Budapest 1993. 193 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 357-362. (1994)
Petrikás Árpád: Iskolai autonómia és önkormányzás a helyi nevelés rendszerében. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 341-344. (1994)
Petriné Feyér Judit: Horánszky Nándor (szerk.): Részletek Anglia, Dánia, Németország, Norvégia és Új-Zéland nemzeti tanterveiből, törvényeiből : A tantervelmélet forrásai 15. OKI Budapest, 1993. 250 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 367-372. (1994)
Postlethwaite T. Neville: A tantervfejlesztés és értékelés feladatai Magyarországon. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 1-2. pp. 127-141. (1994)
Schöner Alfréd: Szemléltető oktatás a XIX. század második felében Magyarországon. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 1-2. pp. 143-152. (1994)
Szabolcs Éva: Mann Miklós: Kultúrpolitikusok a dualizmus korában : Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum, Budapest, 1993. 156 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 1-2. pp. 156-157. (1994)
Szijártó Imre: A jó, a rossz és a hamis : tanárszemmel a tanári autonómiáról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 345-348. (1994)
Tímár Éva: Városi és községi iskolák tanítási klímájának sajátosságai. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 253-274. (1994)
Tóth Gábor: A tanítóképző-intézeti rajztanárképzés. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 275-291. (1994)
Tóth Gábor: A tanítóképző-intézeti zenetanárok képzése (1908-1948). In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 1-2. pp. 95-111. (1994)
Vastagh Zoltán: Az alternativitás kérdése a neveléstudományban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 349-353. (1994)
Zsolnai Anikó: A szociális készségek fejlesztésének lehetőségei gyermekkorban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 293-302. (1994)