Magyar pedagógia című kiadvány cikkei

Vissza
Export [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Válasszon: 1981
Találatok száma: 56.

1981

Angelusz, Erzsébet and Farkas, Endre: Farkas Endre: Erkölcs, érték, nevelés : Budapest, 1980. Tankönyvkiadó. 170 oldal. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia, (81) 2. pp. 210-212. (1981)

Benedek, András and Illés, Lajosné: Összehasonlító pedagógia : szerkesztette és a bevezető tanulmányt írta: Illés Lajosné : Budapest, 1980. Tankönyvkiadó. 241 p. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia, (81) 4. pp. 433-435. (1981)

Bábosik, István: A személyiség irányultságának formálása mint nevelési cél. Magyar pedagógia, (81) 3. pp. 231-244. (1981)

Bábosik, István and Szebenyi, Péterné: Szebenyi Péterné: Társadalmunk normái középiskolások tudatában : Budapest, 1980. Tankönyvkiadó. 408 oldal : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia, (81) 1. pp. 93-94. (1981)

Bán, Ervin and Van Deth,, Jean-Pierre: Az idegennyelv-oktatás ügye az európai közösséghez tartozó államokban : Jean-Pierre van Deth: L'enseignement scolaire des langues vivantes dans les pays membres de la Communauté Européenne. Bilan, réflexions et propositions : AIMAV-Didier, Bruxelles, 1979. 169 p. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia, (81) 3. pp. 322-323. (1981)

Daróczy, Sándor: Értékszocializáció a nevelés folyamatában. Magyar pedagógia, (81) 3. pp. 258-268. (1981)

Durkó, Mátyás: Felnőttek olvasásmegértési teljesítménye rendeskorú tanulókéhoz viszonyítva. Magyar pedagógia, (81) 1. pp. 21-38. (1981)

Eszik, Zoltán: Komplex művelődési intézmények. Magyar pedagógia, (81) 2. pp. 195-202. (1981)

Falus, Iván: A televízió alkalmazása a pedagógusképzésben. Magyar pedagógia, (81) 4. pp. 409-416. (1981)

Fedorec,, G. F.: Tantárgyközi kapcsolatok az iskolások oktatásában. Magyar pedagógia, (81) 1. pp. 13-20. (1981)

Golnhofer, Erzsébet and Nádasi, M. Mária: Tanárjelöltek a nevelés céljáról. Magyar pedagógia, (81) 3. pp. 305-310. (1981)

Habermann M., Gusztáv: A tanulmányi teljesítményt meghatározó szociális tényezők. Magyar pedagógia, (81) 1. pp. 87-90. (1981)

Horváth, Márton: Kutatási irányaink és eredményeink az MTA pedagógiai kutató csoportjában. Magyar pedagógia, (81) 3. pp. 223-230. (1981)

Hunyady, Györgyné and Vastagh, Zoltán: Vastagh Zoltán: Mikrocsoportok az iskolai osztályokban : Akadémiai Kiadó, Budapest 1980. 191 oldal : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia, (81) 1. pp. 94-96. (1981)

Kelemen, Elemér: A Somogy megyei tanítómozgalom kezdetei. Magyar pedagógia, (81) 3. pp. 269-279. (1981)

Kovács, Sándor and Marklund,, S. and Bobasch,, M.: Beszámoló neveléstudományi kutatásokról : S. Markiund: Coordination de la recherche en matiére d'éducation au niveau national, In: Recherche en éducation en Europe (1977, L'Institut de l'UNESCO pour l'éducation, Hambourg), 19-31. p. : M . Bobasch: L'enseignant-chercheur, In: L'Education, N ° 412. 21 février 1980. 2- 5 p . : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia, (81) 3. pp. 317-318. (1981)

Kovácsné Szabó, Márta: Az UNESCO 1981-1983. évi nevelésügyi tervei. Magyar pedagógia, (81) 2. pp. 179-183. (1981)

Kozma, Tamás and Bálint, Mária and Mihály, Ottó and Gubi, Mihály: Bálint Mária - Gubi Mihály - Mihály Ottó: A polgári nevelés radikális alternatívái : szerkesztette: Mihály Ottó : Budapest, 1980. Tankönyvkiadó, 153 oldal. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia, (81) 2. pp. 208-210. (1981)

Kozéki, Béla: Az iskolai teljesítmény dinamikus faktorai. Magyar pedagógia, (81) 4. pp. 358-367. (1981)

Krisztián, Béla and Novenau,, Eugen P.: Eugen P. Novenau: Az oktatásprogramozás technikája : Budapest, 1980. Tankönykiadó. 240 p. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia, (81) 4. pp. 435-436. (1981)

Kárpáti, Andrea: 5. és 8. osztályos tanulók képzőművészeti tudásanyaga és ízlése : az 1980-as műelemzőkészség-vizsgálat országos adatainak tanulságai. Magyar pedagógia, (81) 4. pp. 376-391. (1981)

Kárpáti, Andrea: Kísérlet a műelemző képesség kialakítására és fejlesztésére 6-10 éves gyermekeknél. Magyar pedagógia, (81) 1. pp. 49-62. (1981)

Megyesi, László and Falus, Iván: Oktatástechnológia : szerk.: Falus Iván : Budapest, 1980. Tankönyvkiadó, 192 p. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia, (81) 4. pp. 430-433. (1981)

Mészáros, István and Tóth, Lajos: Tóth Lajos: Tessedik Sámuel pedagógiai reformtevékenysége : Budapest, 1980. Tankönyvkiadó. 342 oldal : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia, (81) 1. pp. 91-92. (1981)

Nagy, Sándor: Az iskolai oktatás medikai megújulásának szükségessége, feladataink a bölcsészkari tanárképzésben. Magyar pedagógia, (81) 3. pp. 245-257. (1981)

Nagy, Sándor: Húsz év után, új feladatok előtt a Magyar Pedagógia. Magyar pedagógia, (81) 1. pp. 3-12. (1981)

Orosz, Sándor: A pedagógusképzés korszerűsítését szolgáló oktatási anyagok tervezése és készítése a szombathelyi Tanárképző Főiskolán. Magyar pedagógia, (81) 4. pp. 400-409. (1981)

Papp, János: A hallgatók felkészítése a tanítási-tanulási tevékenység irányítására az iskolai gyakorlati képzés folyamatában. Magyar pedagógia, (81) 1. pp. 39-48. (1981)

Petrikás, Árpád: A személyiség mindenoldalú fejlesztésének világnézeti dimenziói. Magyar pedagógia, (81) 3. pp. 280-292. (1981)

Plötz,, Rudolf: Szocialista és monopolkapitalista neveléspolitika az NDK, az NSZK és Nyugat-Berlin tanterveinek tükrében. Magyar pedagógia, (81) 2. pp. 168-178. (1981)

Rot, Sándor: Az út az idegen nyelvhez a tanuló szívén keresztül vezet : tíz új I. oszt. gimnáziumi nyelvkönyv margójára. Magyar pedagógia, (81) 3. pp. 293-298. (1981)

Réthy, Endréné: A tanulási motiváció fejlesztésének lehetőségei. Magyar pedagógia, (81) 4. pp. 368-375. (1981)

Salamon, Zoltán and Sebestyén, Dorottya: Integrációs törekvések a világnézeti nevelés érdekében a középiskolai természettudományos oktatásban. Magyar pedagógia, (81) 4. pp. 346-357. (1981)

Salamon, Zoltán and Sántha, Pál: Sántha Pál: Szabadidő-közösségek az iskolában : Korszerű nevelés sorozat, Bp. 1980. Tankönyvkiadó, 115 p. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia, (81) 3. pp. 311-312. (1981)

Sass, Attila and Monoszon, Èle Isaevič: A tanulók kommunista világnézetének fejlesztése : Szerkesztette: E. I. Monosszon : Pedagógika kiadó Moszkva, 1978. 304 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia, (81) 3. pp. 313-316. (1981)

Schaffhauser, Ferenc and Ahrbeck,, Rosemarie: Rosemarie Ahrbeck: Die allseitig entwickelte Persönlichkeit : a mindenoldalúan fejlett személyiség : tanulmányok a humanista képzési ideál történetéhez : Berlin, 1979. Volk und Wissen Volkseigener Verlag. 392 p. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia, (81) 4. pp. 436-438. (1981)

Schmidt, Ibolya: A tanítási óra elemzése Bellack módszerével. Magyar pedagógia, (81) 2. pp. 190-195. (1981)

Schmidt, Ibolya and Louis,, Brigitte: Brigitte Louis: System didaktischer Tendenzen nach Winnefeld : Materialen zur Unterrichtsanalyse TR-Verlagsunion München 1976. 145 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia, (81) 3. pp. 318-322. (1981)

Szabolcs, Éva: Taxonómiák a nevelési célok rendszerében. Magyar pedagógia, (81) 2. pp. 183-190. (1981)

Szabóné Fehér, Erzsébet: Az első hazai pedagógia-tankönyv : 1797. Magyar pedagógia, (81) 1. pp. 63-78. (1981)

Szoboszlay, Miklós: Nevelési-oktatási problémák Szlovákiában : a Jednotná Skola 1980. évfolyamának cikkei alapján. Magyar pedagógia, (81) 4. pp. 421-429. (1981)

Széchy, Éva: A 70-es évek tőkés gazdasági válságainak hatása a polgári nevelés jelenkori alakulására. Magyar pedagógia, (81) 4. pp. 331-345. (1981)

Széchy, Éva: A felnőttképzés tendenciái és ellentmondásai a modern kapitalizmusban. Magyar pedagógia, (81) 2. pp. 107-115. (1981)

Sántha, Pál: Az iskolai közösségek orientáló szerepe a diákok közművelődési tevékenységében. Magyar pedagógia, (81) 2. pp. 116-127. (1981)

Tigyi, András: A kognitív szféra magasabb szintjének mérési tapasztalatai oktatásunkban. Magyar pedagógia, (81) 3. pp. 299-305. (1981)

Tóth, Lajos: Tessedik és Thaer. Magyar pedagógia, (81) 2. pp. 154-167. (1981)

Tóth, Sándorné and Bridge,, R. Gary and Judd,, Charles M. and Moock,, Peter R.: R. Gary Bridge, Charles M. Judd, Peter R. Moock: The determinants of educational outcomes. The impact of families, peers, teachers and school : az iskolai eredményeket befolyásoló tényezők. A család, a kortársak, a tanárok és az iskola hatása : Cambridge, Massachusetts, 1979. Ballinger Publishing Co. - 357 p. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia, (81) 4. pp. 438-442. (1981)

Tóthné Dudás, Margit: Beszámoló a magnetofon felhasználásával tervezett pedagógiai gyakorlat tapasztalatairól. Magyar pedagógia, (81) 4. pp. 416-421. (1981)

Tőkéczki, László and Sárközi, István: Sárközi István: Az ellenforradalmi rendszer népiskolapolitikája Magyarország : 1919. aug. - 1944. : Budapest, 1980. Akadémiai Kiadó. 271 oldal : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia, (81) 2. pp. 212-213. (1981)

Varga, Lajos: Kvantitatív módszerek pedagógiai alkalmazásának néhány kérdése. Magyar pedagógia, (81) 2. pp. 128-135. (1981)

Varga, Lajos and Bandura,, Albert: Albert Bandura: Sozial-Kognitive Lehrtheorie : szociál-kognitív tanuláselmélet : Stuttgart, 1979. Klett-Cotta, 238 oldal : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia, (81) 1. pp. 96-98. (1981)

Vincze, András: Pályakezdő tanítók helyzete Pest megyében : egy felmérés tanulságai. Magyar pedagógia, (81) 4. pp. 392-399. (1981)

Vincze, András and Koncz, János: Koncz János: Pedagógushivatás : Budapest, 1980. Kossuth. 218 oldal. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia, (81) 2. pp. 206-208. (1981)

Vincze, László: Pedagógia a Nyugatban. Magyar pedagógia, (81) 2. pp. 136-153. (1981)

Vág, Ottó: Neveléstörténeti folyóiratok. Magyar pedagógia, (81) 2. pp. 202-205. (1981)

Zibolen, Endre: Az ezredforduló iskolája. Magyar pedagógia, (81) 1. pp. 79-86. (1981)

A lista elkészítésének dátuma Fri Nov 10 23:56:57 2017 CET.