Önjavító házi feladatlapokban rejlő lehetőségek az angol nyelvórán : esettanulmány a magyar felsőoktatási kontextusban

Fekete Imre: Önjavító házi feladatlapokban rejlő lehetőségek az angol nyelvórán : esettanulmány a magyar felsőoktatási kontextusban. In: Iskolakultúra, (32) 8-9. pp. 86-103. (2022)

[thumbnail of iskolakultura_2022_008-009_086-103.pdf] Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2022_008-009_086-103.pdf

Letöltés (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A Covid–19 világjárvány iskolabezárásokkal járó hullámai után az oktatás egyik aktuális kérdése, hogy a digitális munkarendű oktatás során kipróbált technológiák hogyan építhetők be a jelenléti oktatásba. A szakirodalom egyetért abban, hogy a hallgatók életkoruknál fogva többnyire kiváló ismeretekkel rendelkeznek a szórakoztató elektronika területén, ám tudatosan, saját ismereteik fejlesztésére főleg akkor tudják jól használni eszközeiket, ha erre az oktatásuk során megtanítják őket. Erre jó módszer lehet a digitális lehetőségek integrálása a kurzusaikba. Jelen esettanulmány azt vizsgálta, mennyiben segíti a hallgatókat és milyen mélységű bepillantást tesz lehetővé az oktató számára a hallgatói otthoni munkába a Google Űrlapok felületén létrehozott tíz darab önjavító házi feladatlap, amely egy elsőéves angol szakos alkalmazott nyelvtan kurzushoz kapcsolódott. A kutatás két adatgyűjtő eszközre, egy kurzusvégi hallgatói kérdőívre (N = 52) és a házi feladatlapok metaadataira (N = 10) támaszkodott. Az eredmények arról árulkodnak, hogy a hallgatók az azonnali visszajelzést és az egyértelműséget kedvelték a legjobban az önjavító online házi feladatlapokban, ugyanakkor az elsős egyetemi kurzusok heterogenitására utal, hogy nem minden hallgató számára igényelt azonos befektetést azok megoldása. A metaadatok elemzése azt mutatta, hogy a feladatlapok nagyjából megfelelő nehézségűnek bizonyultak, és kitöltésük átlagosan kb. 50 percet vett igénybe hetente. Az esettanulmány tapasztalatai más oktatók számára is inspirációt jelenthetnek kurzusaik kiegészítésére hasonló feladatlapokkal, valamint hozzájárulhatnak a házi feladatlapok folyamatos továbbfejlesztéséhez, miközben összetett bepillantást nyújtanak az otthoni munkavégzésbe. One of the most prominent questions in education after the school closures during the Covid-19 pandemic is how to incorporate and ensure the presence of digital technologies in face-to-face education. There seems to be an agreement between scholars that learners are excellent users of technological tools regarding their entertainment potential, but they need instruction on how to use tools as autonomous learning aids. This case study aimed to explore how a set of digital, self-correcting homework tasks (N = 10) could aid learners in their studies as part of a first-year applied English grammar course at an English Studies programme of a Hungarian university. Another aim was to find out what potentials lie for the instructor in monitoring the effort students put into their out-of-class learning. The study used two data collecting tools, an end-of-course questionnaire with learners (N = 52) and the metadata of the ten digital task sheets downloaded from Google Forms. The results prove that learners mostly welcomed the immediate feedback and the straightforward nature of homework qualities of the tasks, but the results also show that first-year university groups can be quite heterogeneous as far as learners’ proficiency is concerned. Analysis of the metadata shows that the digital tasks engaged learners for approx. 50 minutes every week, which means that the difficulty of the tasks was balanced. Implications of this study might inspire instructors to try out such digital self-correcting tasks as part of their courses, which could also contribute to developing and updating the tasks over the course of time based on meta-analysis.

Egyéb cím: Using digital self-correcting homework tasks in the EFL classroom : a case study in the Hungarian university educational context
Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 32
Szám: 8-9
ISSN: 1215-5233
Nyelv: magyar
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2022
Oldalak: pp. 86-103
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 96-98. ; ill. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Kulcsszavak: Oktatástechnológia - felsőoktatás, Angol nyelv tanulása - felsőoktatás - módszer, Angol nyelv tanítása - felsőoktatás - módszer, Digitális oktatás - módszer
Kapcsolódó URL: https://misc.bibl.u-szeged.hu/71195/
A feltöltés ideje: 2023. már. 29. 08:56
Utolsó módosítás: 2023. már. 29. 08:56
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/71204
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet