Beszámoló a XVIII. Pedagógiai Értékelési Konferenciáról

Majzik Tamás and Bíró Fanni: Beszámoló a XVIII. Pedagógiai Értékelési Konferenciáról. In: Iskolakultúra, (32) 8-9. pp. 134-142. (2022)

[thumbnail of iskolakultura_2022_008-009_134-142.pdf] Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2022_008-009_134-142.pdf

Download (818kB)

Abstract

Tizennyolcadik alkalommal rendezték meg (2022. április 21-től április 23-ig) a Pedagógiai Értékelési Konferenciát (PÉK) Szegeden. A kétnyelvű rendezvény célja, hogy a pedagógiai értékelés iránt érdeklődő hazai és nemzetközi közönség számára lehetőséget teremtsen a szakmai diskurzusra. A konferencia gyökerei a szegedi műhely néven ismert, Nagy József és tanítványai körül kialakult kutatóközösségben keresendők, illetve az 1991-ben elindult pedagógiai értékelési szakértő szakos egyetemi képzéshez kapcsolódnak. Az esemény elődjének az említett szak végzett hallgatói és tanárai számára szervezett baráti szakmai találkozó tekinthető, amelyet Csapó Benő kezdeményezett 2003-ban. A konferencia kezdetben meghívásos rendszerben működött, de 2006 óta a nemzetközi normáknak megfelelő bírálati rendszer alapján fogadják el a benyújtott absztraktokat. A konferenciára szimpóziummal, tematikus előadással és poszterrel lehetett jelentkezni. A Tudományos Programbizottság által felkért két-két bíráló meghatározott szempontrendszer szerint véleményezte a benyújtott anyagokat. A konferencián a pedagógiai értékeléshez köthető elméleti előadások, empirikus vizsgálatok, fejlesztő programok, pedagógiai kísérletek és innovatív oktatási módszerek mutathatók be a köz- és felsőoktatáshoz kapcsolódóan. A konferencián összesen tíz angol és tizenkét magyar nyelvű szekcióban hangzottak el az előadások. A két és fél napos eseményen több mint 80 tudományos előadást hallgathattak meg a résztvevők. A konferencián bemutatott előadások, fejlesztő módszerek, vizsgálatok, innovatív eljárások a tudományos alapokra építkező pedagógiai értékelés széles spektrumát fedték le. A bírálati rendszer biztosította a konferencián elhangzott beszámolók magas minőségét.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 32
Number: 8-9
ISSN: 1215-5233
Language: magyar
Publisher: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Place of Publication: Szeged
Date: 2022
Page Range: pp. 134-142
Additional Information: Bibliogr.: 141. p. ; összefoglalás magyar nyelven
Uncontrolled Keywords: Pedagógia - konferencia - beszámoló
Related URLs: https://misc.bibl.u-szeged.hu/71195/
Date Deposited: 2023. Mar. 29. 10:21
Last Modified: 2023. Mar. 29. 10:21
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/71201

Actions (login required)

View Item View Item