Szövegek a szövegben : kvalitatív kutatásmódszertani szempontok az idézetek szerepéről

Sántha Kálmán; Tódor Erika-Mária: Szövegek a szövegben : kvalitatív kutatásmódszertani szempontok az idézetek szerepéről. In: Iskolakultúra, (32) 6. pp. 72-82. (2022)

[thumbnail of iskolakultura_2022_006_072-082.pdf] Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2022_006_072-082.pdf

Letöltés (992kB)

Absztrakt (kivonat)

A rendszerezés igényével fellépő kvalitatív vizsgálatok módszertani hátterének elemzésénél lényeges tartalmi csomópontot jelent az idézetek használata. Jelen tanulmány a kutatási folyamat elméleti és gyakorlati aspektusainak összefüggéseire épít, ezért a teoretikus háttér mellett konkrét kutatási példák alapján illusztrálja az idézetek alkalmazhatóságát a kvalitatív vizsgálatokban. Célja bemutatni a szövegkorpuszok elemzése során megjelenő különféle idézetek formai és tartalmi elemeit, funkcióját, az idézetek típusait és szerepét az elméletvezérelt, adatvezérelt és kombinált kategóriaállítás során. Ezenfelül a tanulmány kitér az átírás, a szövegkorpusszá konvertálás szempontjaira és a folyamat szoftveres hátterére, valamint illusztrálja az idézetek szerepét a kvalitatív (tartalom)elemzés automatizált folyamatában. A tanulmány releváns információkkal segíti mindazon kutatókat, gyakorló pedagógusokat, hallgatókat, akik kvalitatív vizsgálataikban kiemelt figyelmet szánnak az idézetek szerepének.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 32
Szám: 6
ISSN: 1215-5239
Nyelv: magyar
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2022
Oldalak: pp. 72-82
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 81-82. ; összefoglalás magyar nyelven
Kulcsszavak: Kvalitatív vizsgálat - szöveg
Kapcsolódó URL: https://misc.bibl.u-szeged.hu/70976/
A feltöltés ideje: 2022. okt. 07. 10:46
Utolsó módosítás: 2022. okt. 07. 10:46
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/70991
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet