Sántha Kálmán; Tódor Erika-Mária: Szövegek a szövegben : kvalitatív kutatásmódszertani szempontok az idézetek szerepéről. In: Iskolakultúra, (32) 6. pp. 72-82. (2022)
![]() |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2022_006_072-082.pdf Letöltés (992kB) |
Absztrakt (kivonat)
A rendszerezés igényével fellépő kvalitatív vizsgálatok módszertani hátterének elemzésénél lényeges tartalmi csomópontot jelent az idézetek használata. Jelen tanulmány a kutatási folyamat elméleti és gyakorlati aspektusainak összefüggéseire épít, ezért a teoretikus háttér mellett konkrét kutatási példák alapján illusztrálja az idézetek alkalmazhatóságát a kvalitatív vizsgálatokban. Célja bemutatni a szövegkorpuszok elemzése során megjelenő különféle idézetek formai és tartalmi elemeit, funkcióját, az idézetek típusait és szerepét az elméletvezérelt, adatvezérelt és kombinált kategóriaállítás során. Ezenfelül a tanulmány kitér az átírás, a szövegkorpusszá konvertálás szempontjaira és a folyamat szoftveres hátterére, valamint illusztrálja az idézetek szerepét a kvalitatív (tartalom)elemzés automatizált folyamatában. A tanulmány releváns információkkal segíti mindazon kutatókat, gyakorló pedagógusokat, hallgatókat, akik kvalitatív vizsgálataikban kiemelt figyelmet szánnak az idézetek szerepének.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 32 |
Szám: | 6 |
ISSN: | 1215-5239 |
Nyelv: | magyar |
Nyomdász/kiadó: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Kiadás, keletkezés helye: | Szeged |
Dátum: | 2022 |
Oldalak: | pp. 72-82 |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 81-82. ; összefoglalás magyar nyelven |
Kulcsszavak: | Kvalitatív vizsgálat - szöveg |
Kapcsolódó URL: | https://misc.bibl.u-szeged.hu/70976/ |
A feltöltés ideje: | 2022. okt. 07. 10:46 |
Utolsó módosítás: | 2022. okt. 07. 10:46 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/70991 |
![]() |
Tétel nézet |