Egészséges táplálkozásra nevelés, mint értékközvetítés az iskolában

Kiss Anna; Soós Sándor; Lakner Zoltán; Tompa Orsolya: Egészséges táplálkozásra nevelés, mint értékközvetítés az iskolában. In: Iskolakultúra, (32) 2. pp. 3-20. (2022)

[thumbnail of iskolakultura_2022_002_003-020.pdf] Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2022_002_003-020.pdf

Letöltés (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Az iskolai egészségnevelés, illetve az egészségnevelés hazai és nemzetközi szemléletének bemutatása a neveléstudomány területén részletesen feldolgozott és ismertetett, azonban az egészséges táplálkozásra nevelést mint az egészségnevelés részét még nem, vagy csak részleteiben mutatták be. A kutatás célja ezért az egészséges táplálkozásra nevelés mint értékközvetítés szerepének és lehetőségeinek bemutatása az iskolában, valamint az egészséges táplálkozásra nevelés elméleti alapjainak, az egészséges táplálkozás értékrendszerben elfoglalt helyének ismertetése. Az iskolai oktatás az egészséges táplálkozási magatartás alapja és kialakulásának feltétele. Az egészséges táplálkozásra nevelés az iskolában két formában jelenik meg: az iskolai közétkeztetés és az ahhoz kapcsolódó iskolai reformok, valamint a táplálkozási oktatási intervenciók keretében. A táplálkozástudatosság kialakításában az egyik legfontosabb szocializációs színtér az iskola, amely kiemelkedő szerepet tölt be a gyermekek táplálkozási magatartásának megváltoztatásában. The importance and characteristics of health education have been developed and described in detail in the field of education, but nutrition education as a part of health education has not been presented yet. The aim of the research is therefore to present the role and possibilities of nutrition education as a value transfer in school. Also, to describe the theoretical basis of nutrition education and the place of healthy nutrition in the value system. School education is the base for healthy eating behaviour and is the prerequisite for this behaviour’s development. Nutrition education in school is presented in two forms: school catering and related school reforms, and nutrition education interventions. School plays a prominent role in changing children’s eating behaviour as one of the most important socialization areas and helps to develop preventive health behaviour.

Egyéb cím: Nutrition education as value transfer in school
Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 32
Szám: 2
ISSN: 1215-5237
Nyelv: magyar
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2022
Oldalak: pp. 3-20
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 17-20. ; ill. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Kulcsszavak: Egészségnevelés
Kapcsolódó URL: http://misc.bibl.u-szeged.hu/70812/
A feltöltés ideje: 2022. ápr. 27. 08:28
Utolsó módosítás: 2022. ápr. 27. 08:28
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/70826
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet