Preventív programok a korai iskolaelhagyás csökkentésére a nemzetközi szakirodalom alapján

Fehérvári Anikó and Felső Edit and Benkő Bernadett and Varga Aranka: Preventív programok a korai iskolaelhagyás csökkentésére a nemzetközi szakirodalom alapján. In: Iskolakultúra, (32) 2. pp. 74-82. (2022)

[thumbnail of iskolakultura_2022_002_074-082.pdf] Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2022_002_074-082.pdf

Download (884kB)

Abstract

Az írás a korai iskolaelhagyás és iskolai lemorzsolódás megakadályozását célzó nemzetközi preventív programok áttekintésére vállalkozik a 2010 és 2021 között született szisztematikus és metaelemzések alapján. A tanulmányban kilenc elemzést mutatunk be, amelyek jellemzően a nyolcvanas évektől az elmúlt évtizedig vizsgálják és összegzik a korai iskolaelhagyás felszámolására irányuló intézkedéseket, kiemelten a mentori tevékenységet is tartalmazó programokra fókuszálva. Az elemzések bemutatása mellett törekszünk olyan megállapításokat, következtetéseket tenni, melyek segítik a hazai programok tervezését, megvalósítását. This paper reviews international programmes to prevent early school leaving and early school drop-out based on systematic and meta-analyses from 2010 to 2021. The study presents nine analyses that typically examine and summarise early school leaving interventions from the 1980s to the last decade, with a particular focus on programmes that include mentoring. In addition to presenting the analyses, we aim to draw inferences and conclusions that will help in the design and implementation of national programmes.

Other title: Literature review of international preventive programmes to reduce early school leaving
Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 32
Number: 2
ISSN: 1215-5236
Language: magyar
Publisher: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Place of Publication: Szeged
Date: 2022
Page Range: pp. 74-82
Additional Information: Bibliogr.: 82. p. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Uncontrolled Keywords: Oktatásügy - hátrányos helyzetű tanulók - program, Esélyegyenlőség - Magyarország - program, Oktatáspolitika - Magyarország - program
Related URLs: http://misc.bibl.u-szeged.hu/70812/
Date Deposited: 2022. Apr. 27. 08:23
Last Modified: 2022. Apr. 27. 08:23
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/70825

Actions (login required)

View Item View Item