Preventív programok a korai iskolaelhagyás csökkentésére a nemzetközi szakirodalom alapján

Fehérvári Anikó; Felső Edit; Benkő Bernadett; Varga Aranka: Preventív programok a korai iskolaelhagyás csökkentésére a nemzetközi szakirodalom alapján. In: Iskolakultúra, (32) 2. pp. 74-82. (2022)

[thumbnail of iskolakultura_2022_002_074-082.pdf] Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2022_002_074-082.pdf

Letöltés (884kB)

Absztrakt (kivonat)

Az írás a korai iskolaelhagyás és iskolai lemorzsolódás megakadályozását célzó nemzetközi preventív programok áttekintésére vállalkozik a 2010 és 2021 között született szisztematikus és metaelemzések alapján. A tanulmányban kilenc elemzést mutatunk be, amelyek jellemzően a nyolcvanas évektől az elmúlt évtizedig vizsgálják és összegzik a korai iskolaelhagyás felszámolására irányuló intézkedéseket, kiemelten a mentori tevékenységet is tartalmazó programokra fókuszálva. Az elemzések bemutatása mellett törekszünk olyan megállapításokat, következtetéseket tenni, melyek segítik a hazai programok tervezését, megvalósítását. This paper reviews international programmes to prevent early school leaving and early school drop-out based on systematic and meta-analyses from 2010 to 2021. The study presents nine analyses that typically examine and summarise early school leaving interventions from the 1980s to the last decade, with a particular focus on programmes that include mentoring. In addition to presenting the analyses, we aim to draw inferences and conclusions that will help in the design and implementation of national programmes.

Egyéb cím: Literature review of international preventive programmes to reduce early school leaving
Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 32
Szám: 2
ISSN: 1215-5236
Nyelv: magyar
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2022
Oldalak: pp. 74-82
Megjegyzések: Bibliogr.: 82. p. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Kulcsszavak: Oktatásügy - hátrányos helyzetű tanulók - program, Esélyegyenlőség - Magyarország - program, Oktatáspolitika - Magyarország - program
Kapcsolódó URL: http://misc.bibl.u-szeged.hu/70812/
A feltöltés ideje: 2022. ápr. 27. 08:23
Utolsó módosítás: 2022. ápr. 27. 08:23
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/70825
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet