A videóinterjús óratervek elemzésének eredményei és tanulságai

Kojanitz László: A videóinterjús óratervek elemzésének eredményei és tanulságai. In: Iskolakultúra, (31) 11-12. pp. 54-78. (2021)

[thumbnail of iskolakultura_2021_011_012_054-078.pdf] Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2021_011_012_054-078.pdf

Letöltés (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program keretében az MTA-SZTE Elbeszélt Történelem és Történelemtanítás Kutatócsoport óraterveket dolgozott ki, hogy ösztönzést és módszertani segítséget adjon az elbeszélt történelem forrásainak használatához. A készítőktől azt kérték, hogy a videóinterjúk alkalmazását állítsák a következő négy stratégiai cél szolgálatába: a történelmi gondolkodás fejlesztése; a tanulók aktivitását erősítő tanítási módszerek alkalmazása; a tanulók történelemszemléletének formálása; a történelmi gondolkodáshoz szükséges attitűdök kialakítása. Az itt bemutatott vizsgálat célja annak elemzése és értékelése volt, hogy a mintának szánt óratervek hogyan használták ki az elbeszélt történelem forrásaiban rejlő történelemdidaktikai lehetőségeket és milyen mértékben valósították meg a kitűzött célokat. The MTA-SZTE Oral History and History Education Research Team has developed lesson plans to provide encouragement and methodological assistance for the use of sources of narrated history. The developers were asked to use video interviews to match the following strategic aims: developing historical thinking and attitudes; motivating student activity; shaping students’ view of history. The aim of the study is to analyze and evaluate how lesson plans took advantage of the historical didactic possibilities inherent in the sources of narrated history and to what extent they achieved the didactic goals.

Egyéb cím: Results and lessons learned from the analysis of video interview lesson plans
Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 31
Szám: 11-12
ISSN: 1215-5233
Nyelv: magyar
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2021
Oldalak: pp. 54-78
Megjegyzések: Bibliogr.: 77. p. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Kulcsszavak: Történelem tanítása, Történelem tanulása, Oktatási módszer
Kapcsolódó URL: http://misc.bibl.u-szeged.hu/70810/
A feltöltés ideje: 2022. ápr. 27. 10:02
Utolsó módosítás: 2022. ápr. 27. 10:09
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/70818
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet