A történelmi interpretáció fogalmának tanítása

Kojanitz László: A történelmi interpretáció fogalmának tanítása. In: Iskolakultúra, (31) 5. pp. 41-54. (2021)

[thumbnail of iskolakultura_2021_005_041-054.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2021_005_041-054.pdf

Letöltés (973kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A történelemtanítás és -tanulás eredményessége nagyrészt azon múlik, hogy a diákok képesek lesznek-e a múlt, a történelem és a történelmi interpretáció fogalmát helyesen értelmezni, helyes kép alakul-e ki bennük a múltban történtek és az azokról készült interpretációk viszonyáról. Ennek fontos feltétele, hogy a történelemtanárok maguk is megértsék e probléma összetettségét, és képesek legyenek reflektív módon is megközelíteni a történelemórákon bemutatott ismereteket, következtetéseket és értékeléseket. The effectiveness of teaching and learning history depends on whether student are able to acquire the correct interpretation of the past, history and interpretation. They have to form a correct picture of the relationship between the past and historical interpretations. An important condition for this is that history teachers properly understand the complexity of this problem and approach the knowledge, interpretations and evaluations in history lessons in a reflective way.

Egyéb cím: Teaching of the concept of historical interpretation
Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 31
Szám: 5
ISSN: 1215-5233
Nyelv: magyar
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2021
Oldalak: pp. 41-54
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 53-54. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Kulcsszavak: Történelem tanítása
Kapcsolódó URL: http://misc.bibl.u-szeged.hu/59189/
A feltöltés ideje: 2021. júl. 13. 15:50
Utolsó módosítás: 2021. júl. 13. 15:50
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/59192
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet