Árnyékoktatás és verseny - magyar középiskolások és egyetemisták nézetei az ányékoktatás és a verseny kapcsolatáról

Fülöp Márta; Gordon Győri János: Árnyékoktatás és verseny - magyar középiskolások és egyetemisták nézetei az ányékoktatás és a verseny kapcsolatáról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (120) 2. pp. 93-121. (2020)

[thumbnail of mp_2020_002_093-121.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
mp_2020_002_093-121.pdf

Letöltés (637kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

The first part of the paper discusses the existing literature on the relationship between competition and shadow education, and presents those macro and micro levels at which competition is present in the shadow educational area. The second part presents an empirical qualitative research carried out with high school and university students. Participants were asked in an open-ended question about their perceptions of the relationship between competition and shadow education. It was found that university students perceive this relationship with its positive and controversial aspects in a much more complex way than high school students. In spite of their understanding of the destructive side of shadow education in terms of educational equality, social justice and meritocracy, almost 100 percent of them have participated in shadow education.

Egyéb cím: Shadow education and competition : the views of Hungarian high school and university students on the relationship between competition and shadow education
Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata
Kötet: 120
Szám: 2
ISSN: 0025-0260
Nyelv: magyar, angol
Dátum: 2020
Oldalak: pp. 93-121
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 118-120. ; összefoglalás angol nyelven
Kulcsszavak: Pedagógia - tanulmányok
Kapcsolódó URL: http://misc.bibl.u-szeged.hu/59184/
A feltöltés ideje: 2021. júl. 13. 13:09
Utolsó módosítás: 2021. júl. 13. 13:09
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/59185
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet