Eredményesség- és méltányosság-kutatások a magyar közoktatásban : szisztematikus irodalomáttekintés 1990-2019

Fehérvári Anikó: Eredményesség- és méltányosság-kutatások a magyar közoktatásban : szisztematikus irodalomáttekintés 1990-2019. In: Iskolakultúra, (31) 4. pp. 90-108. (2021)

[thumbnail of iskolakultura_2021_004_090-108.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2021_004_090-108.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

A tanulmány az elmúlt három évtized négy jelentős neveléstudományi folyóiratában (Educatio, Iskolakultúra, Magyar Pedagógia, Új Pedagógiai Szemle) eredményesség és méltányosság témakörében végzett szisztematikus irodalomfeltárását mutatja be. A hazai oktatáskutatásban ez a két témakör markánsan összekapcsolódik, szisztematikus irodalomgyűjtésünk szerint a hazai empirikus kutatások közel harmada fókuszált erre a problémakörre. Az írás 45 cikk elemzéséből készült. Három csoport: a fogyatékossággal élők, a szociálisan hátrányos helyzetű és a roma tanulók eredményességével foglalkozik. Az eredmények közül kiemelhető, hogy míg a kilencvenes években a kutatások inkább arra irányultak, hogy mik az oktatás egyenlőtlenségi viszonyai és ezek hogyan működnek, addig a 2010-es években inkább arra fókuszálnak, hogy mi töri meg ezt a sémát, mik a reziliencia mozgatói.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 31
Number: 4
ISSN: 1215-5233
Language: magyar
Publisher: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Place of Publication: Szeged
Date: 2021
Page Range: pp. 90-108
Additional Information: Bibliogr.: p. 106-108. ; összefoglalás magyar nyelven
Uncontrolled Keywords: Oktatásügy - Magyarország - 20-21. sz.
Related URLs: http://misc.bibl.u-szeged.hu/58065/
Date Deposited: 2021. Jun. 09. 12:06
Last Modified: 2021. Jun. 09. 12:10
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/58087

Actions (login required)

View Item View Item