Fehérvári Anikó: Eredményesség- és méltányosság-kutatások a magyar közoktatásban : szisztematikus irodalomáttekintés 1990-2019. In: Iskolakultúra, (31) 4. pp. 90-108. (2021)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2021_004_090-108.pdf Letöltés (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A tanulmány az elmúlt három évtized négy jelentős neveléstudományi folyóiratában (Educatio, Iskolakultúra, Magyar Pedagógia, Új Pedagógiai Szemle) eredményesség és méltányosság témakörében végzett szisztematikus irodalomfeltárását mutatja be. A hazai oktatáskutatásban ez a két témakör markánsan összekapcsolódik, szisztematikus irodalomgyűjtésünk szerint a hazai empirikus kutatások közel harmada fókuszált erre a problémakörre. Az írás 45 cikk elemzéséből készült. Három csoport: a fogyatékossággal élők, a szociálisan hátrányos helyzetű és a roma tanulók eredményességével foglalkozik. Az eredmények közül kiemelhető, hogy míg a kilencvenes években a kutatások inkább arra irányultak, hogy mik az oktatás egyenlőtlenségi viszonyai és ezek hogyan működnek, addig a 2010-es években inkább arra fókuszálnak, hogy mi töri meg ezt a sémát, mik a reziliencia mozgatói.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 31 |
Szám: | 4 |
ISSN: | 1215-5233 |
Nyelv: | magyar |
Nyomdász/kiadó: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Kiadás, keletkezés helye: | Szeged |
Dátum: | 2021 |
Oldalak: | pp. 90-108 |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 106-108. ; összefoglalás magyar nyelven |
Kulcsszavak: | Oktatásügy - Magyarország - 20-21. sz. |
Kapcsolódó URL: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/58065/ |
A feltöltés ideje: | 2021. jún. 09. 12:06 |
Utolsó módosítás: | 2021. jún. 09. 12:10 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/58087 |
![]() |
Tétel nézet |