Sántha Kálmán: A típusképző kvalitatív tartalomelemzés politetikus terei a pedagógusok reflektív gondolkodásának feltárásában. In: Iskolakultúra, (31) 3. pp. 19-29. (2021)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2021_003_019-029.pdf Letöltés (946kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
SA tanulmány célja a típusképző kvalitatív tartalomelemzés politetikus tereinek alkalmazása egy pályakezdő pedagógus reflektív gondolkodásának feltárásában. A kutatásmódszertani fókuszú tanulmány felhívja a figyelmet a típusképző kvalitatív tartalomelemzés strukturáltságára és többdimenzionalitására. A reflektív gondolkodás fejlődését a tanári pálya első hat évében a strukturált reflektív napló segítségével vizsgáltuk. A 3. és a 6. tanév végén készített reflektív naplóban a pedagógus választ adott a következő kérdésekre: Mit csinálok jól? Miért? Honnan tudom, hogy így kell tennem? Mivel vannak gondjaim? Miért? Hol hibázok? Milyen fejlődési lehetőségeim vannak? A szövegkorpuszok feldolgozása a típusképző kvalitatív tartalomelemzés politetikus térgenerálásával történt. A többdimenziós elemzési térben az eredmények a pályán eltöltött idő függvényében a reflexiók összetettebbé válását tükrözték. A 3. év után a reflexiók technikai szintűek, a ’mit’ kérdésre adtak választ, míg a 6. év után a tanári tevékenység megértésére vonatkoztak és kiegészültek a ’miért, honnan tudom’ kérdésekre adott válaszokkal. A reflexiók hozzájárultak a pedagógiai tudás differenciálódásához, a reflektálás során a pedagógusokban kialakulhat a tanári tevékenység egészére vonatkoztatható komplex teoretikus és praxisorientált ismereteket tartalmazó rendszer.
| Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
|---|---|
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
| Kötet: | 31 |
| Szám: | 3 |
| ISSN: | 1215-5233 |
| Nyelv: | magyar |
| Nyomdász/kiadó: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
| Kiadás, keletkezés helye: | Szeged |
| Dátum: | 2021 |
| Oldalak: | pp. 19-29 |
| Megjegyzések: | Bibliogr.: 28. p. ; összefoglalás magyar nyelven |
| Kulcsszavak: | Pedagógia |
| Kapcsolódó URL: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/58064/ |
| A feltöltés ideje: | 2021. jún. 09. 14:02 |
| Utolsó módosítás: | 2021. jún. 09. 14:02 |
| URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/58075 |
![]() |
Tétel nézet |

