Cserjés Katalin: "Írd tovább!" : kommentárok egy félben maradt Hajnóczy-szöveghez : ötletek a továbbíráshoz 11–12-es diákok számára. In: Iskolakultúra, (30) 8. pp. 117-124. (2020)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2020_008_117-124.pdf Letöltés (817kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Amit e lapokon „jó gyakorlatként” be szeretnék mutatni, a logikus, következetes, tiszta gondolkodáson s helyesen feltett kérdéseken alapuló, fegyelmezett, lépésekben előrehaladó műmegközelítési kísérletre kíván példa lenni. S céljául tűzi ki a kedvcsináló kalandosságot, ha akarom, meglepetést, meghökkentést is. Nemes játék, megnyitás és belé-hatolás egy félbehagyott szövegbe, melynek szerzői megoldása valóban nincsen (ott áll több mint 30 esztendeje egy hagyatéki paksamétában, és folytatásra/folytatójára vár). Ottlik tanácsát fogadjuk el, mikor így merészkedünk: „Csinálj vele, amit akarsz, édes Öregem!” What I would like to introduce on these pages as „good practices” is an example of a literary analysis-experiment, based on logical, consistent, clear thinking; correctly asked questions; and following disciplined steps. Furthermore, the paper aims to provide a motivating adventure; to surprise or startle the reader – as you wish. It is a noble play, opening and penetrating a semi-ready text, which hasn’t got ANY solutions by the author at all. (It has been waiting to be continued in an archive for more than 30 years). Let’s adopt Ottlik’s advice, when we take a chance: “Do, what you want with this, my dear Fellow!”
Egyéb cím: | "Write onward!" : commentaries to a half-finished Hajnóczy-text : ideas to write onward for students in their 11th and 12th grades |
---|---|
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 30 |
Szám: | 8 |
ISSN: | 1215-5233 |
Nyomdász/kiadó: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Kiadás, keletkezés helye: | Szeged |
Dátum: | 2020 |
Oldalak: | pp. 117-124 |
Megjegyzések: | Bibliogr.: 124. p. ; összefoglalás magyar és angol nyelven |
Kulcsszavak: | Szövegértés - középiskola, Csoportmunka - iskolai |
Kapcsolódó URL: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/57301/ |
A feltöltés ideje: | 2020. dec. 16. 09:57 |
Utolsó módosítás: | 2020. dec. 16. 09:57 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57308 |
![]() |
Tétel nézet |