Siegler Anna: Iskolai bántalmazás a diákok perspektívájából. In: Iskolakultúra, (30) 7. pp. 61-75. (2020)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2020_007_061-075.pdf Letöltés (880kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A kortársak zaklatása gyakori jelenség az iskolai évek során, hosszú távú nehézségeket okozva a csoport perifériájára szorult diákok és az egész osztályközösség számára. A probléma rendszerszemléletű megközelítése a figyelem fókuszába helyezi az egész közösséget, a szemlélőket passzív helyett aktív ágensként kezeli, és a zaklató-áldozat hatalmi dinamikáját megerősítő vagy hátráltató erőként vizsgálja. Jelen kutatás a diákok mentalizációjának vizsgálatára fókuszált iskolai bántalmazásról szóló narratíváikon keresztül. Három magyarországi iskola (Budapest, Martfű és Barcs) összesen 138 kilencedikes diákjának válaszait elemeztük. Az eszközök között szerepelt Ken Rigby Iskolai Zaklatás Kérdőíve, illetve egy iskolai bántalmazásról szóló történet felidézését szolgáló instrukció. A kapott eredmények alapján elmondható, hogy az osztályközösség tagjai eltérő mértékben tulajdonítanak mentális állapotokat társaiknak attól függően, hogy milyen szerepben észlelik magukat a bullying dinamikájában.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 30 |
Szám: | 7 |
ISSN: | 1215-5233 |
Nyomdász/kiadó: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Kiadás, keletkezés helye: | Szeged |
Dátum: | 2020 |
Oldalak: | pp. 61-75 |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 74-75. ; összefoglalás magyar nyelven |
Kulcsszavak: | Agresszivitás - pszichológia, Konfliktuskezelés - iskolai |
Kapcsolódó URL: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/57255/ |
A feltöltés ideje: | 2020. szep. 11. 12:20 |
Utolsó módosítás: | 2020. szep. 11. 12:39 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57257 |
Tétel nézet |