Bónus Lilla; Nagy Lászlóné: A játékokkal kapcsolatos fogalmak szakirodalmi áttekintése. In: Iskolakultúra, (30) 6. pp. 3-15. (2020)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2020_06_003-015.pdf Letöltés (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Az oktatási céllal alkalmazott játékok nagyon népszerűek, mivel olyan aktív tanulási környezetet teremtenek, amely alkalmas arra, hogy a tanulók tudását gyarapítsa, készségeit fejlessze, és a tanulók attitűdjére pozitív hatást gyakoroljon. Az oktatási céllal alkalmazott játékok nemzetközi szakirodalma jelentős, mivel ezek a játékok képesek arra, hogy vonzó és interaktív tanulási lehetőségeket teremtsenek, amelyekben a tanulók felfedezhetnek, játszhatnak, probléma-megoldási stratégiákat találhatnak ki és valósíthatnak meg. A téma szakirodalmára jellemző, hogy az elmúlt évtizedekben a már meglévő fogalmakat számos új fogalom egészítette ki, gazdagítva és részletezve a korábbi elméleti keretet. Azonban az újonnan megjelenő fogalmak beillesztése a már meglévő rendszerbe korántsem akadálymentes. Az áttekintésben tárgyalt játékok oktatási célokat szolgálnak. Ezek a célok meghatározzák a játék jellemzőit, típusát. Ahhoz, hogy a játékokat az oktatásban sikeresen alkalmazzák, tudatos felhasználói viselkedésre van szükség. A tudatosság kialakításához pedig szükséges a folyamatosan bővülő elméleti keret alapos ismerete, hiszen ez segít abban, hogy eldöntsük, milyen céllal, melyik játéktípus, melyik koncepció a hatékony. Az oktatási céllal alkalmazott játékok szakirodalmi áttekintésének célja, hogy bemutassuk e játékok definiálásának problémás elemeit, a szakirodalomban megjelenő fogalmak értelmezését és a fogalmak közötti kapcsolatokat. Az áttekintés során kitérünk az edutainment, a komoly játékok, a gamifikáció, a játék-alapú tanulás, a digitális játék-alapú tanulás fogalmak részletesebb, valamint az egyéb kapcsolódó fogalmak rövid bemutatására. Végül a fogalmak kapcsolatát kívánjuk felvázolni és értelmezni.
| Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
|---|---|
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
| Kötet: | 30 |
| Szám: | 6 |
| ISSN: | 1215-5233 |
| Nyomdász/kiadó: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
| Kiadás, keletkezés helye: | Szeged |
| Dátum: | 2020 |
| Oldalak: | pp. 3-15 |
| Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 13-15. ; összefoglalás magyar nyelven |
| Kulcsszavak: | Játékpedagógia, Pedagógia - módszer |
| Kapcsolódó URL: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/57244/ |
| A feltöltés ideje: | 2020. aug. 07. 09:58 |
| Utolsó módosítás: | 2020. aug. 07. 10:01 |
| URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57250 |
![]() |
Tétel nézet |

