A könyv, amelynek segítségével megérthetjük az afantáziás gondolkodást

Gulyás Erzsébet: A könyv, amelynek segítségével megérthetjük az afantáziás gondolkodást. In: Iskolakultúra, (29) 6. pp. 141-143. (2019)

[thumbnail of iskolakultura_2019_06_141-143.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2019_06_141-143.pdf

Download (764kB) | Preview

Abstract

„Ha tudtam volna az afantáziáról (aphantasia), könnyebben tanultam volna. Így a tanár által előírt módszert próbáltam magamra erőltetni, úgy kerestem volna valami más módszert magamnak.” – írja a könyvben iskolás koráról egy afantáziás adatközlő (57.). Tanítványom pedagógiai szakvéleményében olvasom, hogy a tanító néni azért küldte a Pedagógiai Szakszolgálathoz a diákot, mert fordítva írt betűket, számokat; nem volt „hajlandó” megtanulni a szorzótáblát, hanem összeadogatott, ám így se volt lassabb a feladatok megoldásában osztálytársainál; rajzai nem feleltek meg az elvárásoknak, ha nem másolás volt a követelmény.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 29
Number: 6
ISSN: 1215-5233
Contributors:
Contribution
Name
UNSPECIFIED
Kendle Alan
Publisher: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Place of Publication: Szeged
Date: 2019
Page Range: pp. 141-143
Additional Information: Ismertetett mű : Kendle, A. (2017) - Aphantasia : experiences, perceptions, and insights. Oakamoor, UK: Bennion Kearny ; Bibliogr.: 143. p.
Uncontrolled Keywords: Tanulási zavarok - könyvismertetés
Date Deposited: 2019. Nov. 25. 13:32
Last Modified: 2019. Nov. 25. 13:32
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46526

Actions (login required)

View Item View Item