Gulyás Erzsébet: A könyv, amelynek segítségével megérthetjük az afantáziás gondolkodást. In: Iskolakultúra, (29) 6. pp. 141-143. (2019)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2019_06_141-143.pdf Download (764kB) | Preview |
Abstract
„Ha tudtam volna az afantáziáról (aphantasia), könnyebben tanultam volna. Így a tanár által előírt módszert próbáltam magamra erőltetni, úgy kerestem volna valami más módszert magamnak.” – írja a könyvben iskolás koráról egy afantáziás adatközlő (57.). Tanítványom pedagógiai szakvéleményében olvasom, hogy a tanító néni azért küldte a Pedagógiai Szakszolgálathoz a diákot, mert fordítva írt betűket, számokat; nem volt „hajlandó” megtanulni a szorzótáblát, hanem összeadogatott, ám így se volt lassabb a feladatok megoldásában osztálytársainál; rajzai nem feleltek meg az elvárásoknak, ha nem másolás volt a követelmény.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 29 |
Number: | 6 |
ISSN: | 1215-5233 |
Contributors: | Contribution Name UNSPECIFIED Kendle Alan |
Publisher: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Place of Publication: | Szeged |
Date: | 2019 |
Page Range: | pp. 141-143 |
Additional Information: | Ismertetett mű : Kendle, A. (2017) - Aphantasia : experiences, perceptions, and insights. Oakamoor, UK: Bennion Kearny ; Bibliogr.: 143. p. |
Uncontrolled Keywords: | Tanulási zavarok - könyvismertetés |
Date Deposited: | 2019. Nov. 25. 13:32 |
Last Modified: | 2019. Nov. 25. 13:32 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46526 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |