A diagnosztikus mérési rendszer technológiai keretei : az eDia online platform

Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő: A diagnosztikus mérési rendszer technológiai keretei : az eDia online platform. In: Iskolakultúra, (29) 4-5. pp. 16-32. (2019)

[thumbnail of iskolakultura_2019_04-05_016-032.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2019_04-05_016-032.pdf

Letöltés (989kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A technológia fejlődése jelentős hatást gyakorol a tanulásra, az oktatásra, számos új lehetőséget kínál és várható, hogy a jövőben még jelentősebb változásokat hoz. Alkalmazása fontos kérdéseket vet fel az alapvetően tanár és diák személyes interakciójára épülő tanítási folyamatban. A pedagógusok számára az jelenti az egyik legnagyobb kihívást, miképpen tudják az alapvetően osztálykeretben folyó tevékenységet minden egyes diák számára hatékonnyá, személyre szabottá tenni. E folyamat alapvető feltétele a gyakori és pontos értékelés, annak ismerete, melyik diák hol tart a különböző fejlesztési területeken. Ezt a problémát oldja meg az eDia online értékelő rendszer, amely a személyre szóló fejlesztő munkát segítő eszközöket ad a pedagógus kezébe. A jelen tanulmány célja az eDia-rendszer technológiai kereteinek bemutatása. Áttekintjük az elektronikus tesztelés főbb mérföldköveit és az eDia-rendszer kidolgozásának szervezeti kereteit. Az eDia-rendszer felépítésének ismertetése során kiemelt figyelmet fordítunk a rendszer felhasználói felületének oktatási gyakorlatot segítő, a tesztelés minőségét javító főbb funkcióinak, tulajdonságainak bemutatására, mint például a változatos feladatszerkesztési, válaszadási és pontozási lehetőségekre, a személyre szóló visszajelentés felépítésére vagy a diákok fejlődésének nyomon követhetőségére. Külön kitérünk a rendszer tanórai integrációját segítő és támogató tanári tesztek modulban rejlő lehetőségekre, illetve a fejlesztések iskolai, pedagógiai munkát érintő hosszú távú céljaira.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 29
Szám: 4-5
ISSN: 1215-5233
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2019
Oldalak: pp. 16-32
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 29-31. ; összefoglalás magyar nyelven
Kulcsszavak: eDia, Diagnosztikai értékelés
A feltöltés ideje: 2019. nov. 26. 10:11
Utolsó módosítás: 2019. nov. 26. 10:11
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46514
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet