Az élőszavas mesemondásra épülő interaktív népmese-feldolgozás

Tölgyessy Zsuzsanna: Az élőszavas mesemondásra épülő interaktív népmese-feldolgozás. In: Iskolakultúra, (29) 1. pp. 79-86. (2019)

[thumbnail of iskolakultura_2019_01_079-086.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2019_01_079-086.pdf

Letöltés (340kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az 5-10 éves korosztály legfőbb személyiségfejlesztő eszköze a játék és a mese. A mese tükrözi a gyermeki gondolkozást, logikát, animista és egyben antropomorf világképet, a játék koncentrált intenzivitása pedig mindenfajta tanulás termékeny táptalaja. E tanulmány a mese fogalmát a variánsokban élő népmesére szűkíti le. A tanulmány második felében ismertetett népmese-foglalkozás/feldolgozás pedig a mese és a játék élményét igyekszik összekapcsolni: ugyanis a szórakoztató-nevelő-fejlesztő népmese hatása felerősíthető, ha a gyerekek cselekvőként is részt vehetnek egy mesében, így a történet és a gyerek közötti távolság valóságosan és szimbolikusan is megszűnik – erre a tapasztalatra épít az interaktív mesefoglalkozás.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 29
Szám: 1
ISSN: 1215-5233
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2019
Oldalak: pp. 79-86
Megjegyzések: Bibliogr.: 86. p. ; összefoglalás magyar nyelven
Kulcsszavak: Személyiségfejlesztés - gyermekkor, Mese
A feltöltés ideje: 2019. nov. 26. 11:51
Utolsó módosítás: 2019. nov. 26. 11:51
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46458
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet