Tölgyessy Zsuzsanna: Az élőszavas mesemondásra épülő interaktív népmese-feldolgozás. In: Iskolakultúra, (29) 1. pp. 79-86. (2019)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2019_01_079-086.pdf Letöltés (340kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Az 5-10 éves korosztály legfőbb személyiségfejlesztő eszköze a játék és a mese. A mese tükrözi a gyermeki gondolkozást, logikát, animista és egyben antropomorf világképet, a játék koncentrált intenzivitása pedig mindenfajta tanulás termékeny táptalaja. E tanulmány a mese fogalmát a variánsokban élő népmesére szűkíti le. A tanulmány második felében ismertetett népmese-foglalkozás/feldolgozás pedig a mese és a játék élményét igyekszik összekapcsolni: ugyanis a szórakoztató-nevelő-fejlesztő népmese hatása felerősíthető, ha a gyerekek cselekvőként is részt vehetnek egy mesében, így a történet és a gyerek közötti távolság valóságosan és szimbolikusan is megszűnik – erre a tapasztalatra épít az interaktív mesefoglalkozás.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 29 |
Szám: | 1 |
ISSN: | 1215-5233 |
Nyomdász/kiadó: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Kiadás, keletkezés helye: | Szeged |
Dátum: | 2019 |
Oldalak: | pp. 79-86 |
Megjegyzések: | Bibliogr.: 86. p. ; összefoglalás magyar nyelven |
Kulcsszavak: | Személyiségfejlesztés - gyermekkor, Mese |
A feltöltés ideje: | 2019. nov. 26. 11:51 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 26. 11:51 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46458 |
![]() |
Tétel nézet |