Az egyházi iskolák szerepe a zenei nevelésben

Váradi Judit and Dragony Gábor: Az egyházi iskolák szerepe a zenei nevelésben. In: Iskolakultúra, (28) 12. pp. 3-16. (2018)

[thumbnail of iskolakultura_2018_012_003-016.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_012_003-016.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

Empirikus kutatásunk napjaink zeneoktatásának gyakorlati kérdéseivel foglalkozik. Vizsgáljuk az egyházi iskolák szerepét a zenei művészeti nevelésben összehasonlítva a nem felekezeti iskolák ének-zene oktatásával. Megállapítottuk, hogy az egyházi és állami iskolákban is érvényesül az élményszerű zenei művészeti gyakorlati oktatás. Az egyházi iskolák jobban ellátottak hangszerekkel, az ének-zene tanárok tudnak hangszeren játszani és a tanulók jelentősen többet énekelnek kánonban. Az egyházi iskolai tanulók több mint 90 százaléka már volt élőzenei hangversenyen, ebben az iskolának, az énekkarnak és a szülőknek is jelentős szerepük van. Az állami iskolák tanulói kevesebbszer, jellemzően iskolai szervezéssel látogatják a hangversenyeket. Megállapíthatjuk, hogy egyházi iskolák nagyobb hangsúlyt fektetnek a zenei művészeti nevelésre kurrikuláris és extrakurrikuláris színtéren is. Az ének-zene órák gyakorlati oktatását jelentősen kellene erősíteni, a koncertpedagógia élménypedagógiai vonatkozásban nem tölti be maradéktalanul szerepét.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 28
Number: 12
ISSN: 1215-5233
Publisher: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Place of Publication: Szeged
Date: 2018
Page Range: pp. 3-16
Additional Information: Bibliogr.: p. 15-16. ; összefoglalás magyar nyelven
Uncontrolled Keywords: Zenei nevelés, Pedagógia
Date Deposited: 2019. Nov. 25. 10:38
Last Modified: 2019. Nov. 25. 10:38
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46451

Actions (login required)

View Item View Item