Az egyházi iskolák szerepe a zenei nevelésben

Váradi Judit; Dragony Gábor: Az egyházi iskolák szerepe a zenei nevelésben. In: Iskolakultúra, (28) 12. pp. 3-16. (2018)

[thumbnail of iskolakultura_2018_012_003-016.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_012_003-016.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Empirikus kutatásunk napjaink zeneoktatásának gyakorlati kérdéseivel foglalkozik. Vizsgáljuk az egyházi iskolák szerepét a zenei művészeti nevelésben összehasonlítva a nem felekezeti iskolák ének-zene oktatásával. Megállapítottuk, hogy az egyházi és állami iskolákban is érvényesül az élményszerű zenei művészeti gyakorlati oktatás. Az egyházi iskolák jobban ellátottak hangszerekkel, az ének-zene tanárok tudnak hangszeren játszani és a tanulók jelentősen többet énekelnek kánonban. Az egyházi iskolai tanulók több mint 90 százaléka már volt élőzenei hangversenyen, ebben az iskolának, az énekkarnak és a szülőknek is jelentős szerepük van. Az állami iskolák tanulói kevesebbszer, jellemzően iskolai szervezéssel látogatják a hangversenyeket. Megállapíthatjuk, hogy egyházi iskolák nagyobb hangsúlyt fektetnek a zenei művészeti nevelésre kurrikuláris és extrakurrikuláris színtéren is. Az ének-zene órák gyakorlati oktatását jelentősen kellene erősíteni, a koncertpedagógia élménypedagógiai vonatkozásban nem tölti be maradéktalanul szerepét.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 28
Szám: 12
ISSN: 1215-5233
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2018
Oldalak: pp. 3-16
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 15-16. ; összefoglalás magyar nyelven
Kulcsszavak: Zenei nevelés, Pedagógia
A feltöltés ideje: 2019. nov. 25. 10:38
Utolsó módosítás: 2019. nov. 25. 10:38
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46451
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet