Egy digitális tananyagcsomag a szövegértési készség - mint tantárgyközi kompetencia - fejlesztésére a 9-12. évfolyamok számára

Manxhuka Afrodita: Egy digitális tananyagcsomag a szövegértési készség - mint tantárgyközi kompetencia - fejlesztésére a 9-12. évfolyamok számára. In: Iskolakultúra, (28) 12. pp. 54-60. (2018)

[thumbnail of iskolakultura_2018_012_054-060.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_012_054-060.pdf

Download (831kB) | Preview

Abstract

A szövegértési és szövegalkotási képességek nagymértékben befolyásolják az iskolai, majd később a társadalmi érvényesülést, meghatározzák a tanuláshoz való általános viszonyt, a motivációt és a későbbi pályaválasztást is. A hétköznapokban való boldoguláshoz nélkülözhetetlen a szóbeli és írásbeli szövegek megértése, a képi és nyelvi jelek hatékony dekódolása. A tanulók számára sokszor nemcsak a szépirodalmi művek értelmezése jelent gondot, hanem a különböző szakszövegek és az egyszerűbb, gyakorlati jellegű írások is, melyekkel a mindennapok során találkoznak. A különböző típusú, eltérő tantárgyterületekhez tartozó, ismeretközlő szövegek rendszeres olvasása és feldolgozása segíti a hatékony szövegértési stratégiák kialakítását, és ezáltal a szövegértési nehézségek leküzdését.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 28
Number: 12
ISSN: 1215-5233
Publisher: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Place of Publication: Szeged
Date: 2018
Page Range: pp. 54-60
Additional Information: Bibliogr.: 60. p. ; összefoglalás magyar nyelven
Uncontrolled Keywords: Képességfejlesztés - középiskola, Szövegértés
Date Deposited: 2019. Nov. 22. 10:49
Last Modified: 2019. Nov. 22. 10:49
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46448

Actions (login required)

View Item View Item