Egy digitális tananyagcsomag a szövegértési készség - mint tantárgyközi kompetencia - fejlesztésére a 9-12. évfolyamok számára

Manxhuka Afrodita: Egy digitális tananyagcsomag a szövegértési készség - mint tantárgyközi kompetencia - fejlesztésére a 9-12. évfolyamok számára. In: Iskolakultúra, (28) 12. pp. 54-60. (2018)

[thumbnail of iskolakultura_2018_012_054-060.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_012_054-060.pdf

Letöltés (831kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A szövegértési és szövegalkotási képességek nagymértékben befolyásolják az iskolai, majd később a társadalmi érvényesülést, meghatározzák a tanuláshoz való általános viszonyt, a motivációt és a későbbi pályaválasztást is. A hétköznapokban való boldoguláshoz nélkülözhetetlen a szóbeli és írásbeli szövegek megértése, a képi és nyelvi jelek hatékony dekódolása. A tanulók számára sokszor nemcsak a szépirodalmi művek értelmezése jelent gondot, hanem a különböző szakszövegek és az egyszerűbb, gyakorlati jellegű írások is, melyekkel a mindennapok során találkoznak. A különböző típusú, eltérő tantárgyterületekhez tartozó, ismeretközlő szövegek rendszeres olvasása és feldolgozása segíti a hatékony szövegértési stratégiák kialakítását, és ezáltal a szövegértési nehézségek leküzdését.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 28
Szám: 12
ISSN: 1215-5233
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2018
Oldalak: pp. 54-60
Megjegyzések: Bibliogr.: 60. p. ; összefoglalás magyar nyelven
Kulcsszavak: Képességfejlesztés - középiskola, Szövegértés
A feltöltés ideje: 2019. nov. 22. 10:49
Utolsó módosítás: 2019. nov. 22. 10:49
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46448
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet