Czető Krisztina; Lénárd Sándor: "Általánosságokban gondolkodunk, de a részletekben élünk" : az iskolavezetés és az eredményesség összefüggései. In: Iskolakultúra, (28) 12. pp. 76-94. (2018)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_012_076-094.pdf Letöltés (932kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Egyes megközelítések szerint (vö.: Creemers és Kyriakides, 2008) az iskola eredményességét feltáró kutatások egyben a vezető eredményességre gyakorolt hatását feltáró kutatásokat is előmozdították. Számos kutatási eredmény (vö.:Marzano et al., 2003; Leithwood et al., 2004; Krüger és Scheerens, 2012;) igazolja, hogy az iskolavezetés hatással van az iskola eredményességre, azonban a hatásrendszer mérhetőségéről, a hatások természetéről és jelentőségéről ellentétes eredményeket találunk. Tanulmányunk célja az iskolavezetés és az eredményesség lehetséges kapcsolódásainak feltárása. Munkánk célja kettős: az elméleti és narratív irodalmi feltárás (vö.: Andrews, 2005 és Patall és Cooper, 2008) módszereit alkalmazva azonosítjuk a legfontosabb vezetéselméleti megközelítéseket, majd ezeket felhasználva, mélyfúrásszerűen vizsgáljuk az eredményesség és iskolavezetés összefüggéseit feltáró metaanalízisek elméleti megalapozottságát. Kutatásunk során elsődlegesen arra törekedtünk, hogy kvantitatív kutatási eredményeken keresztül azonosítsuk azokat a vezetéshez kapcsolódó változókat, melyek az eredményességre közvetlen hatást gyakorolnak. Tanulmányunk célja nem az elsődleges kutatási eredmények szintetizálása, hanem a metaanalízisek koncepcionális vizsgálata.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 28 |
Szám: | 12 |
ISSN: | 1215-5233 |
Nyomdász/kiadó: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Kiadás, keletkezés helye: | Szeged |
Dátum: | 2018 |
Oldalak: | pp. 76-94 |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 93-94. ; összefoglalás magyar nyelven |
Kulcsszavak: | Iskolavezetés |
A feltöltés ideje: | 2019. nov. 22. 08:36 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 22. 08:36 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46446 |
![]() |
Tétel nézet |