A kompetencia alapú oktatás, avagy Erdőpedagógia - környezetpedagógia – komplex természettudományos tantárgy

Bérczy Judit Dóra: A kompetencia alapú oktatás, avagy Erdőpedagógia - környezetpedagógia – komplex természettudományos tantárgy. In: Iskolakultúra, (28) 8-9. pp. 3-8. (2018)

[thumbnail of iskolakultura_2018_08-09_003-008.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_08-09_003-008.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

2016-ban bevezetésre került az új tantárgy, a Komplex természettudományos tantárgy a szakgimnáziumokban. A tantárgy oktatásának többen, többféleképpen láttak neki. Kutatásunkban megmutatjuk, hogyan lehet ötvözni a Kerettantervi elvárásokat és a környezetpedagógia oktatási módszerét. Az Erdőpedagógia projekt felhasználásával, átalakításával azt tételeztük fel, hogy a diákok a tananyagot megértik és kutatásokat fognak majd végezni az adott témákban. Kérdőíves elő és utóvizsgálatokat végeztünk, valamint folyamatosan szóbeli és írásbeli interjúkat készítettünk a diákokkal. Az átalakított Erdőpedagógia projekt segítségével pedig a tananyag teljes mértékben lefedésre kerül olyan szinten, hogy a diákok közben több nézőpontból tudják megvizsgálni az adott területet. Egyéni kutatásokat végeznek a témában, amit a csoporttársaikkal megvitatnak és az osztálynak együttesen bemutatnak. Ezen vizsgálatok után és a diákok által tartott év végi projektzárón a meghívott független zsűri véleménye alapján megállapítható, hogy a tananyag feldolgozásához használható a környezetpedagógia oktatási stratégiája, amely a diákok legtöbb kompetenciáját együttesen tudja fejleszteni.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 28
Szám: 8-9
ISSN: 1215-5254
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2018
Oldalak: pp. 3-8
Megjegyzések: Bibliogr.: 8. p. ; ill. ; összefoglalás magyar nyelven
Kulcsszavak: Környezetvédelmi nevelés
A feltöltés ideje: 2019. nov. 22. 08:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 22. 08:34
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46271
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet