Bérczy Judit Dóra: A kompetencia alapú oktatás, avagy Erdőpedagógia - környezetpedagógia – komplex természettudományos tantárgy. In: Iskolakultúra, (28) 8-9. pp. 3-8. (2018)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_08-09_003-008.pdf Letöltés (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
2016-ban bevezetésre került az új tantárgy, a Komplex természettudományos tantárgy a szakgimnáziumokban. A tantárgy oktatásának többen, többféleképpen láttak neki. Kutatásunkban megmutatjuk, hogyan lehet ötvözni a Kerettantervi elvárásokat és a környezetpedagógia oktatási módszerét. Az Erdőpedagógia projekt felhasználásával, átalakításával azt tételeztük fel, hogy a diákok a tananyagot megértik és kutatásokat fognak majd végezni az adott témákban. Kérdőíves elő és utóvizsgálatokat végeztünk, valamint folyamatosan szóbeli és írásbeli interjúkat készítettünk a diákokkal. Az átalakított Erdőpedagógia projekt segítségével pedig a tananyag teljes mértékben lefedésre kerül olyan szinten, hogy a diákok közben több nézőpontból tudják megvizsgálni az adott területet. Egyéni kutatásokat végeznek a témában, amit a csoporttársaikkal megvitatnak és az osztálynak együttesen bemutatnak. Ezen vizsgálatok után és a diákok által tartott év végi projektzárón a meghívott független zsűri véleménye alapján megállapítható, hogy a tananyag feldolgozásához használható a környezetpedagógia oktatási stratégiája, amely a diákok legtöbb kompetenciáját együttesen tudja fejleszteni.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 28 |
Szám: | 8-9 |
ISSN: | 1215-5254 |
Nyomdász/kiadó: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Kiadás, keletkezés helye: | Szeged |
Dátum: | 2018 |
Oldalak: | pp. 3-8 |
Megjegyzések: | Bibliogr.: 8. p. ; ill. ; összefoglalás magyar nyelven |
Kulcsszavak: | Környezetvédelmi nevelés |
A feltöltés ideje: | 2019. nov. 22. 08:34 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 22. 08:34 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46271 |
![]() |
Tétel nézet |