Klima Gábor; Kárpáti Andrea: A vizuális nevelés és a médiapedagógia szinergiája : problémák és lehetőségek. In: Iskolakultúra, (28) 8-9. pp. 63-71. (2018)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_08-09_063-071.pdf Letöltés (845kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Ebben az írásban áttekintjük a vizuális nevelés és médiapedagógia metszéspontjait, párhuzamait és esetenként ellentéteit. Nemzetközi források szemlézésével jó gyakorlatokra kerestünk példákat, a területet érintő elméleti írásokat sem mellőzve. A hazai és nemzetközi oktatás egyik legfontosabb és egyben legaktuálisabb kérdése az új- és digitális médiák jelentette kihívás, valamint a technológiai környezet gyors változása. Olyan példákat kerestünk, ahol a tanítási gyakorlat és a tanmenet érzékenyen, értő módon és aktívan reagál ezekre a jelenségekre, a vizuális kultúra és vizuális média eszköztárát segítségül hívva. A források alapján úgy tűnik, hogy a technika és technológia iskolai jelenléte gyakran jelent kihívást vagy problémát a tanítási gyakorlatok szempontjából. A rajz- vagy média tanár „digitális érzékenysége” szintén döntő fontosságú az új technológiák iskolai integrációja szempontjából. A vizuális média mint tantárgy a források alapján meglehetősen változatos képet mutat. Különböző értelmezési lehetőségei időnként mintha ellentmondásba keverednének a tantárgy szerepét és helyét illetően. A média tantárgy hazai „mostoha sora” tehát nemzetközi jelenségnek tűnik, azonban a vizuális kultúra tantárgy tanmenetébe integrálva olyan új dimenziókkal gazdagítja a hagyományos rajzoktatást, ami jó gyakorlatok számtalan lehetősége felé nyithat utat. Írásunk tehát a nemzetközi források bemutatásával arra tesz kísérletet, hogy átfogó képet nyújtson a vizuális kultúra és média tantárgyak előtt álló kihívásokról és kérdésekről.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 28 |
Szám: | 8-9 |
ISSN: | 1215-5249 |
Nyomdász/kiadó: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Kiadás, keletkezés helye: | Szeged |
Dátum: | 2018 |
Oldalak: | pp. 63-71 |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 70-71. ; összefoglalás magyar nyelven |
Kulcsszavak: | Médiapedagógia, Vizuális nevelés |
A feltöltés ideje: | 2019. nov. 22. 10:07 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 22. 10:07 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46266 |
![]() |
Tétel nézet |