A vizuális nevelés és a médiapedagógia szinergiája : problémák és lehetőségek

Klima Gábor; Kárpáti Andrea: A vizuális nevelés és a médiapedagógia szinergiája : problémák és lehetőségek. In: Iskolakultúra, (28) 8-9. pp. 63-71. (2018)

[thumbnail of iskolakultura_2018_08-09_063-071.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_08-09_063-071.pdf

Letöltés (845kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Ebben az írásban áttekintjük a vizuális nevelés és médiapedagógia metszéspontjait, párhuzamait és esetenként ellentéteit. Nemzetközi források szemlézésével jó gyakorlatokra kerestünk példákat, a területet érintő elméleti írásokat sem mellőzve. A hazai és nemzetközi oktatás egyik legfontosabb és egyben legaktuálisabb kérdése az új- és digitális médiák jelentette kihívás, valamint a technológiai környezet gyors változása. Olyan példákat kerestünk, ahol a tanítási gyakorlat és a tanmenet érzékenyen, értő módon és aktívan reagál ezekre a jelenségekre, a vizuális kultúra és vizuális média eszköztárát segítségül hívva. A források alapján úgy tűnik, hogy a technika és technológia iskolai jelenléte gyakran jelent kihívást vagy problémát a tanítási gyakorlatok szempontjából. A rajz- vagy média tanár „digitális érzékenysége” szintén döntő fontosságú az új technológiák iskolai integrációja szempontjából. A vizuális média mint tantárgy a források alapján meglehetősen változatos képet mutat. Különböző értelmezési lehetőségei időnként mintha ellentmondásba keverednének a tantárgy szerepét és helyét illetően. A média tantárgy hazai „mostoha sora” tehát nemzetközi jelenségnek tűnik, azonban a vizuális kultúra tantárgy tanmenetébe integrálva olyan új dimenziókkal gazdagítja a hagyományos rajzoktatást, ami jó gyakorlatok számtalan lehetősége felé nyithat utat. Írásunk tehát a nemzetközi források bemutatásával arra tesz kísérletet, hogy átfogó képet nyújtson a vizuális kultúra és média tantárgyak előtt álló kihívásokról és kérdésekről.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 28
Szám: 8-9
ISSN: 1215-5249
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2018
Oldalak: pp. 63-71
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 70-71. ; összefoglalás magyar nyelven
Kulcsszavak: Médiapedagógia, Vizuális nevelés
A feltöltés ideje: 2019. nov. 22. 10:07
Utolsó módosítás: 2019. nov. 22. 10:07
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46266
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet