A csalás és a plágium hallgatói megítélése : a kontextus és a hallgatói tréning szerepe

Doró Katalin: A csalás és a plágium hallgatói megítélése : a kontextus és a hallgatói tréning szerepe. In: Iskolakultúra, (28) 10-11. pp. 25-38. (2018)

[thumbnail of iskolakultura_2018_10-11_025-038.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_10-11_025-038.pdf

Letöltés (882kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A hallgatói értékelés és mérés egyik kulcsfontosságú kérdése a nemzetközi szakirodalomban és a mindennapi oktatómunkában is az, hogy milyen mértékben önállóak az egyetemeken értékelésre benyújtott munkák. Jelen tanulmány egy kérdőív segítségével azt vizsgálja, hogy első éves angolos bölcsész és tanár szakos hallgatók mennyire ítélnek súlyosnak bizonyos csalási és plagizálási formákat és hogyan változik megítélésük, ha a szituációk kontextusba helyeződnek. Sok hallgató értékelése enyhül, ha az elkövető időszűkében van, ha a vétségeket a társak is elkövetik, az oktatók nem elég szigorúan kezelik, vagy az elkövetés pénzbüntetéssel, esetleg tanulmányi csúszással jár. A tanulmány arra is kitér, hogy az elmúlt években hogyan épült be a kérdőív egy nyelvi szeminárium részeként a hallgatók korai szemléletformálásába.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 28
Szám: 10-11
ISSN: 1215-5242
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2018
Oldalak: pp. 25-38
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 36-38. ; összefoglalás magyar nyelven
Kulcsszavak: Pedagógiai értékelés, Mérés - pedagógiai, Kérdőíves felmérés, Plágium
A feltöltés ideje: 2019. nov. 22. 08:49
Utolsó módosítás: 2019. nov. 22. 08:49
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46259
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet