A csalás és a plágium hallgatói megítélése : a kontextus és a hallgatói tréning szerepe

Doró Katalin: A csalás és a plágium hallgatói megítélése : a kontextus és a hallgatói tréning szerepe. In: Iskolakultúra, (28) 10-11. pp. 25-38. (2018)

[thumbnail of iskolakultura_2018_10-11_025-038.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_10-11_025-038.pdf

Download (882kB) | Preview

Abstract

A hallgatói értékelés és mérés egyik kulcsfontosságú kérdése a nemzetközi szakirodalomban és a mindennapi oktatómunkában is az, hogy milyen mértékben önállóak az egyetemeken értékelésre benyújtott munkák. Jelen tanulmány egy kérdőív segítségével azt vizsgálja, hogy első éves angolos bölcsész és tanár szakos hallgatók mennyire ítélnek súlyosnak bizonyos csalási és plagizálási formákat és hogyan változik megítélésük, ha a szituációk kontextusba helyeződnek. Sok hallgató értékelése enyhül, ha az elkövető időszűkében van, ha a vétségeket a társak is elkövetik, az oktatók nem elég szigorúan kezelik, vagy az elkövetés pénzbüntetéssel, esetleg tanulmányi csúszással jár. A tanulmány arra is kitér, hogy az elmúlt években hogyan épült be a kérdőív egy nyelvi szeminárium részeként a hallgatók korai szemléletformálásába.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 28
Number: 10-11
ISSN: 1215-5242
Publisher: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Place of Publication: Szeged
Date: 2018
Page Range: pp. 25-38
Additional Information: Bibliogr.: p. 36-38. ; összefoglalás magyar nyelven
Uncontrolled Keywords: Pedagógiai értékelés, Mérés - pedagógiai, Kérdőíves felmérés, Plágium
Date Deposited: 2019. Nov. 22. 08:49
Last Modified: 2019. Nov. 22. 08:49
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46259

Actions (login required)

View Item View Item